2021-10-09, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hela Djävla Pungen i min mun (Piska Mig Redlös)
finns utgiven på Dubbel LP utgåvan av Tom Zacharias - Belinda skiva
https://www.discogs.com/release/2872...harias-Belinda
Men det är bara CD - utgåvan som finns på Youtube.

Så vill man lyssna på den så finns det bara på LP-utgåva

Åh, tack! Får kolla om jag hittar den.
Citera
2021-10-09, 21:11
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cichlidae
Åh, tack! Får kolla om jag hittar den.

Den finns på Subliminal Sounds & Recordheaven
Hoppas du hittar den
Citera
2021-10-24, 22:42
Medlem
Kragoms avatar
Vet ej om denna postats, men denna tyckte jag var mycket intressant

Andra versioner på låtarna

https://www.youtube.com/watch?v=AUuNCmxxYYE
Citera
2021-11-12, 23:47
Medlem
Avsiktarens avatar
Med tanke på att det har gjorts en film baserad på Thomas Ledins låtar En del av mitt hjärta. Borde det inte göras en film baserad på Onkel Kånkels låtar.

Den kan handla om en homosexuell man med pedofila tendenser som heter Elof som jobbar på dagcenter där han ger sig på brukarna som de kallas och även har lite andra äventyr.
Citera
2021-11-14, 17:00
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Med tanke på att det har gjorts en film baserad på Thomas Ledins låtar En del av mitt hjärta. Borde det inte göras en film baserad på Onkel Kånkels låtar.

Den kan handla om en homosexuell man med pedofila tendenser som heter Elof som jobbar på dagcenter där han ger sig på brukarna som de kallas och även har lite andra äventyr.

Borde göras som en Yrrol film med olika scener och sketcher.

Där medverkande är:
Åke och Yngve som är volleybollproffs.
Sven som blev inmurad i källaren.
En liten röd tråd om dom i dagcenter dance, där det börjar upp med att han vill till dagcenter, vill ha en rolls royce och slutar med en solsemester i Spanien som blinka brun.

Finns många olika paralleller, men helst skulle jag vilja ha en dokumentärfilm på 1.5-2 timmar om Håkans liv och medverkande folk i musiken.
Citera
2021-11-14, 17:37
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Borde göras som en Yrrol film med olika scener och sketcher.

Där medverkande är:
Åke och Yngve som är volleybollproffs.
Sven som blev inmurad i källaren.
En liten röd tråd om dom i dagcenter dance, där det börjar upp med att han vill till dagcenter, vill ha en rolls royce och slutar med en solsemester i Spanien som blinka brun.

Finns många olika paralleller, men helst skulle jag vilja ha en dokumentärfilm på 1.5-2 timmar om Håkans liv och medverkande folk i musiken.

Kurt och Itma Hutma borde också vara med.

För att hedra Onkel Kånkels beundran för Povel Ramel borde något liknande "Ratataa eller The Staffan Stolle Story" passa.
Citera
2021-11-14, 18:23
Medlem
Rebali179s avatar
Det skulle dock vara intressant med en ordentlig dokumentär om Onkel Kånkel
Udda ting gjorde ett rejält hästjobb. Men fråga är ifall det skulle vara intressant
för folk att förstå hur begåvad & geni han var
Citera
2021-11-14, 19:32
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Udda ting gjorde ett rejält hästjobb. Men fråga är ifall det skulle vara intressant

Onkel Kånkel var verkligen en sann poet som lyckades skapa en helt unik fantasivärld med fantastiska rim.
Citera
2021-11-14, 19:36
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Kan du ge exempel på vilket geni han var? Jag vill helst höra musikaliska mästerverk och absolut inte någon cover med bara texten som är omgjord.

Jag skulle bli förvånad om Onkel ens kommer i närheten av meduza på en enda punkt.
Citera
2021-11-14, 20:21
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Kan du ge exempel på vilket geni han var? Jag vill helst höra musikaliska mästerverk och absolut inte någon cover med bara texten som är omgjord.

Jag skulle bli förvånad om Onkel ens kommer i närheten av meduza på en enda punkt.

Musikaliskt var han inget geni däremot var han ett geni inom lyriken där han lyckades skapa en helt unik fantasivärld av aldrig tidigare eller senare skådat slag.

Ta bara låten Hårdrock:

https://www.youtube.com/watch?v=FKOmpKi21SU

Där framför han hur många rim som helst medan han lyckas framställa en helt otrolig beskrivning av den makabre Kurt.
Senast redigerad av Avsiktaren 2021-11-14 kl. 21:09.
Citera
2021-11-15, 00:10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-

Citat:

En dokumentär skulle verkligen vara på sin plats. Skulle gärna höra Håkans gror berätta (om han ännu är i livet?) om deras uppväxt m.m. Och sedan höra vänner och de som spelade med honom som vem var egentligen Åke och Doris Klitoris? Finns jättemycket mer att veta, för Håkan var en intressant man.

Udda Tings podd gjorde det jättebra, men skulle gärna vilja se mer och djupare dokumentär.
Citera
2021-11-15, 00:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Musikaliskt var han inget geni däremot var han ett geni inom lyriken där han lyckades skapa en helt unik fantasivärld av aldrig tidigare eller senare skådat slag.

Ta bara låten Hårdrock:

https://www.youtube.com/watch?v=FKOmpKi21SU

Där framför han hur många rim som helst medan han lyckas framställa en helt otrolig beskrivning av den makabre Kurt.

Håller med, musikaliskt är det ju lite svårt att döma honom, då det mesta är ju stulet. Men textmässigt sett tycker jag helt klart att han var genial. Hela skivan Fantastiska Äfventyr är ett mästerverk!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in