Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-22, 00:07
  #1729
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Okej, intressant. Jävligt att han skulle ta livet av sig i just Hossmo, får en bara att tänka på låten om Hossmo dike.

Hur är Gyllenetider stulen Bultmedlemmarna? Tänkte mig att det var tvärt om att Håkan stulit från Bult för att fylla ut Gyllenetider skivan. Det pratades om en låt med Bult som hette Suga Kuk, tänker mig att det är samma låt som Suga Kuk, Smeta Skita. Tänker då att introt till låten är med Bult, fast jag kan ha helt fel där.

Men kul att du skriver om det här i tråden, känns som intresset bara ökar för Håkans liv och verk.

Skrev lite fel såg jag nu, menade såklart att Håkan hade stulit det mesta ifrån Hannibal och Buchis. Det var väldigt "coolt" eller hur man ska säga att träffa en som varit i "cirkeln" fast ändå inte. Var en riktigt trevlig gubbe, men märkte att han tyckte att jag blev lite "to much". Brukar bli speedad när jag är berusad, och kommer Onkel Kånkel på tal så kan jag nog mala på lite väl för länge.

Ja det är riktigt otippat, tragiskt.. Sa till herren att det hade varit kul att göra en dokumentär om Onkel Kånkel, och sa ifall jag får tummen ur arslet och lyckas finansiera ett sådant mästerverk så kommer jag höra av mig till honom och de andra Bult gubbarna som är vid liv. Bara för att få information om hur han var innan han blev Onkel. Den låten som kommer upp i min skalle direkt är Hårdrock. (En dvärg från Hossmodike)

Introt i låten måste vara klippt ifrån en gammal bultspelning. Tydligen så kan Hannibal sitta på saker från Bult, men vet inte ifall det är något som någonsin kommer delas ut. Hade varit jävligt fett, men tror att Bult är betydligt mycket mer grisigt än O.K.
Citera
2022-06-22, 00:14
  #1730
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Skrev lite fel såg jag nu, menade såklart att Håkan hade stulit det mesta ifrån Hannibal och Buchis. Det var väldigt "coolt" eller hur man ska säga att träffa en som varit i "cirkeln" fast ändå inte. Var en riktigt trevlig gubbe, men märkte att han tyckte att jag blev lite "to much". Brukar bli speedad när jag är berusad, och kommer Onkel Kånkel på tal så kan jag nog mala på lite väl för länge.

Ja det är riktigt otippat, tragiskt.. Sa till herren att det hade varit kul att göra en dokumentär om Onkel Kånkel, och sa ifall jag får tummen ur arslet och lyckas finansiera ett sådant mästerverk så kommer jag höra av mig till honom och de andra Bult gubbarna som är vid liv. Bara för att få information om hur han var innan han blev Onkel. Den låten som kommer upp i min skalle direkt är Hårdrock. (En dvärg från Hossmodike)

Introt i låten måste vara klippt ifrån en gammal bultspelning. Tydligen så kan Hannibal sitta på saker från Bult, men vet inte ifall det är något som någonsin kommer delas ut. Hade varit jävligt fett, men tror att Bult är betydligt mycket mer grisigt än O.K.
Okej, förstod nästan att det rörde sig om en felskrivning.

Ja, en dokumentär har jag länge velat se. Så klart hade det varit kul om Bultmedlemmarna skulle dela med sig om sina möten med Håkan och hur han var innan han var Onkel Kånkel, skulle även vara kul att höra från hans bror (om han ännu är i livet) om han kan berätta om barndomen och liknande.

Kan tänka mig att Bult var mer ett grisigt band, i äkta punkstil. En hel del alkohol och en massa andra droger har säkert också florerat i bandet.
Citera
2022-08-07, 00:47
  #1731
Medlem
Rebali179s avatar
är allt material utgivet nu tro med Onkel Kånkel??

Citera
2022-08-07, 02:32
  #1732
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
är allt material utgivet nu tro med Onkel Kånkel??



Nej
Citera
2022-08-07, 03:53
  #1733
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
är allt material utgivet nu tro med Onkel Kånkel??

Finns väl kvar något säkert. Skulle vara kul om det kunde ges ut en skiva med allt outgivet material.
Citera
2022-08-07, 10:42
  #1734
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Finns väl kvar något säkert. Skulle vara kul om det kunde ges ut en skiva med allt outgivet material.

Håller med dig på den punkten.
Men det är väl som med Eddie Meduza s saker. antingen är det rättigheter men även vad som är kvalitet istället för
kvantitet
Citera
2022-08-08, 17:59
  #1735
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Håller med dig på den punkten.
Men det är väl som med Eddie Meduza s saker. antingen är det rättigheter men även vad som är kvalitet istället för
kvantitet
Rättigheterna till Onkel Kånkel borde väl ligga hos Håkans bror, om han ännu lever. Konkurrens Records har väl några rättigheter säker också, de har ju gett ut några nyutgåvor av de gamla skivorna och lagt till några outgivna bonuslåtar.
Citera
2022-08-08, 20:58
  #1736
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Rättigheterna till Onkel Kånkel borde väl ligga hos Håkans bror, om han ännu lever. Konkurrens Records har väl några rättigheter säker också, de har ju gett ut några nyutgåvor av de gamla skivorna och lagt till några outgivna bonuslåtar.

Visste inte att han hade en bror. Hoppas att han lever fortfarande.
Hoppas att Konkurrens Records har rett ut med rättigheter och även med omslag och bilder
ifall det kanske finns en möjlighet att ge ut skivorna igen. även om det kanske inte inte faller alla i smaken. Med tanke på texterna.
Citera
2022-08-08, 21:00
  #1737
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Visste inte att han hade en bror. Hoppas att han lever fortfarande.
Hoppas att Konkurrens Records har rett ut med rättigheter och även med omslag och bilder
ifall det kanske finns en möjlighet att ge ut skivorna igen. även om det kanske inte inte faller alla i smaken. Med tanke på texterna.
De säger ju i Udda ting dokumentären om att han hade en bror. En intervju med honom att varit intressant, att få höra hur Håkan var som ung och hur barndomen var. Han ska väl ha börjat att missbruka rätt tidigt i livet.
Citera
2022-08-08, 23:04
  #1738
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
De säger ju i Udda ting dokumentären om att han hade en bror. En intervju med honom att varit intressant, att få höra hur Håkan var som ung och hur barndomen var. Han ska väl ha börjat att missbruka rätt tidigt i livet.

jag har för mig att se säger att han tog Antabus redan vid ca 13-14 års ålder så
då är det verkligen tidigt. Men samtidigt så vet man ju inte hur det tog på kroppen eftersom
han blev piggare & piggare av att röka gräs.
Citera
2022-08-08, 23:12
  #1739
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Tio små stjärtpojkar e ju en hit. Såg O K live på kåren i Göteborg. Det var psykedeliskt när hela publiken heilade till refrängen av nasse penis. Och de två storbystade kvinnorna med hakkors runt armen. Skulle aldrig funkat idag.
Citera
2022-08-09, 21:21
  #1740
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
jag har för mig att se säger att han tog Antabus redan vid ca 13-14 års ålder så
då är det verkligen tidigt. Men samtidigt så vet man ju inte hur det tog på kroppen eftersom
han blev piggare & piggare av att röka gräs.
Ja, det stämmer nog. Har för mig att det var tidigt i livet i alla fall som fick ta Antabus. Vi är all olika som personer och alla reagerar olika på substanser. Känner knappt något alls när jag röker gräs.

Undra hur hårt Håkan knarkade? Förut trodde jag han bara rökte, men det verkar ju som att han tog en del annat också. Och hans flickvän levde ju också hårt och dog ung.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback