2021-07-13, 19:01
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Det är fortfarande oklart vad som har hänt. Jag har känt henne i nästan 20 år. Vill inte skriva nånting innan jag vet orsaken till 100% . Har försökt få tag i sonen men han har (av förklarliga skäl) inte svarat än. Allt jag vet är att det kom väldigt plötsligt.

Vi får väl se med tiden ifall det är en skröna eller inte. Vore dock riktigt tråkigt ifall hon skulle gått bort
Hoppas du får klarhet i allt.

Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Tråkigt att höra, men undra om hon hade kvar något intressant. Hon sålde väl bort en massa nästan direkt efter att Håkan dog. Tror hans bror och far lyckades rädda lite material. Minns inte riktigt hur det var, det är bara något som jag har hört/läst.

Minns att hon röjde han identitet när han gick bort. vet inte om det gällde pengar eller annat.
Citera
2021-07-13, 23:17
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vi får väl se med tiden ifall det är en skröna eller inte. Vore dock riktigt tråkigt ifall hon skulle gått bort
Hoppas du får klarhet i allt.

Minns att hon röjde han identitet när han gick bort. vet inte om det gällde pengar eller annat.

Sanningen är att hon är död. Hennes grabb T*m hittade henne hemma hos sig. Rykten har spridits bland oss som känt henne hur det gick till men få vet hur det gick till egentligen. Det vi vet är att hon var epileptiker och hade diabetes. Vi kommer nog inte att få reda på vad som hände förrän obduktionen är klar eller ifall nån person som var med henne den sista tiden öppnar käften.

Jag vet oxå att hon snodde/behöll en del saker när Håkan gick bort och sedan sålde en del hon egentligen inte hade rätt att göra eftersom det var Håkans lya från början och hon var egentligen bara sambo med honom.

Nu handlar ju inte tråden om henne, utan om Håkan men hon berättade för mig för ett par år sedan att hon sålde en del av Håkans grejer för pengarnas skull, eftersom hon blev bostadslös när han dog.

Hon berättade oxå att hon inte sålde en del personliga minnen från Håkan såsom fotografier,vinylskivor och kassettband.

När jag frågade henne vad det var för skivor och kassettband så sa hon att det var Håkans favoritskivor och typiska blandband som vi (som var unga vuxna) spelade in på 80-talet och hon påstod då att hon hittade kassetter märkta med bl.a OK 1988,konstiga datum och etiketter. Jag frågade ifall jag kunde få lyssna på några men hon sa att hon inte hade nån bandspelare och när jag frågade ifall jag fick låna dom för att lyssna hemma så blev det blankt nej. Det får mig att undra idag vad hon visste.

Nåväl,vila i frid L*ena!
Citera
2021-07-13, 23:25
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Sanningen är att hon är död. Hennes grabb T*m hittade henne hemma hos sig. Rykten har spridits bland oss som känt henne hur det gick till men få vet hur det gick till egentligen. Det vi vet är att hon var epileptiker och hade diabetes. Vi kommer nog inte att få reda på vad som hände förrän obduktionen är klar eller ifall nån person som var med henne den sista tiden öppnar käften.

Jag vet oxå att hon snodde/behöll en del saker när Håkan gick bort och sedan sålde en del hon egentligen inte hade rätt att göra eftersom det var Håkans lya från början och hon var egentligen bara sambo med honom.

Nu handlar ju inte tråden om henne, utan om Håkan men hon berättade för mig för ett par år sedan att hon sålde en del av Håkans grejer för pengarnas skull, eftersom hon blev bostadslös när han dog.

Hon berättade oxå att hon inte sålde en del personliga minnen från Håkan såsom fotografier,vinylskivor och kassettband.

När jag frågade henne vad det var för skivor och kassettband så sa hon att det var Håkans favoritskivor och typiska blandband som vi (som var unga vuxna) spelade in på 80-talet och hon påstod då att hon hittade kassetter märkta med bl.a OK 1988,konstiga datum och etiketter. Jag frågade ifall jag kunde få lyssna på några men hon sa att hon inte hade nån bandspelare och när jag frågade ifall jag fick låna dom för att lyssna hemma så blev det blankt nej. Det får mig att undra idag vad hon visste.

Nåväl,vila i frid L*ena!

Beklagar sorgen!

Vet du vad det var för saker hon tog ifrån Håkan och sålde?
Citera
2021-07-14, 00:02
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Beklagar sorgen!

Vet du vad det var för saker hon tog ifrån Håkan och sålde?

Det jag vet är att hon sålde några keyboards och nån gitarr i anslutning till hans död. Hon kom förbi en av våra stampubar och frågade de personerna som är musiker eller som spelar nåt instrument ifall nån av dom var intresserad av att köpa en keyboard eller en gitarr. Det såg jag med egna ögon.

Jag kan berätta massor om hennes livshistoria men den här tråden handlar om Håkan..
Citera
2021-07-18, 21:20
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Det jag vet är att hon sålde några keyboards och nån gitarr i anslutning till hans död. Hon kom förbi en av våra stampubar och frågade de personerna som är musiker eller som spelar nåt instrument ifall nån av dom var intresserad av att köpa en keyboard eller en gitarr. Det såg jag med egna ögon.

Jag kan berätta massor om hennes livshistoria men den här tråden handlar om Håkan..

Du får gärna PMa mig, vore kul att veta lite ifall det finns saker om Håkan/onkel Kånkel eller hans saker.
Citera
2021-07-21, 00:35
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=p7dIt7KSXrA

Den överviktige trummisen är väl tummen upp! Men resten vetefan, gitarristen spelar ju fel hela jävla tiden.
Citera
2021-07-21, 15:33
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woa11
https://www.youtube.com/watch?v=p7dIt7KSXrA

Den överviktige trummisen är väl tummen upp! Men resten vetefan, gitarristen spelar ju fel hela jävla tiden.

Vilka är det som är medlemmar i bandet
Tror vi har diskuterat lite om det
Citera
2021-07-23, 00:06
Medlem
Rebali179s avatar
Synten på låten Smek Mig Guran https://soundcloud.com/user-59263977...smek-mig-guran
är ändå riktigt magisk måste jag säga.
Skulle bli en hitt på en lugn musik samlingsplatta
Citera
2021-07-30, 14:47
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Läste senaste Sweden Rock Magazine eller vad tidningen nu heter. Men i alla fall var det in intervju med bandet Crashdïet. De sa att den gamla versionen av bandet var Onkel Kånkel liveband. Kände bara till att Tobias Forge var med och spelade.
Citera
2021-07-30, 19:14
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Läste senaste Sweden Rock Magazine eller vad tidningen nu heter. Men i alla fall var det in intervju med bandet Crashdïet. De sa att den gamla versionen av bandet var Onkel Kånkel liveband. Kände bara till att Tobias Forge var med och spelade.

Stämmer! Det går att höra på Tobias sommarprat i P1.
Citera
2021-07-30, 19:16
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Stämmer! Det går att höra på Tobias sommarprat i P1.
Okej, det var nytt för mig. Har inte lyssnat desto mer på hans sommar prat, bara lite kort när han just nämner Onkel Kånkel.
Citera
2021-07-30, 20:40
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Var väl endast Tobias som var med. Har dock läst någonstans att sångaren i Crashdiet ska ha varit ett stort fan av Onkels musik och följt hela turnén 2002 (han ska ha grisat sig rätt rejält i front row)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in