2021-06-15, 20:20
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar när skivorna kommer upp på spotify
Det enda som finns är Tributebandet Onkel 2.0
Citera
2021-06-16, 12:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Nej, ingen kommer kunna ta Onkel Kånkels plats. Samma sak gäller Eddie Meduza.

Det tragiska är att t.o.m. en genre som könsrock börjat kännas politiskt korrekt på senare år. Nyare band känns snarare som att de hyllar homosexualitet istället för att göra narr av det som på den gamla goda tiden. Vrävarna har börjat spela med prideflagga på scen, patetiskt.

Du har helt rätt. Förr i tiden när Onkel Kånkel började så var det fortfarande en sjukdom att vara bög. Då var det lite provocerande att sjunga om bögar, men nu för tiden är det ju tvärt om. Ska det provoceras idag, så ska väl vara låtarna handla mer om att hata bögar och bränna prideflaggor.
Citera
2021-06-17, 03:31
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Undrar när skivorna kommer upp på spotify
Det enda som finns är Tributebandet Onkel 2.0

Dom fanns 2013-2014 sen togs dom bort från Spotify. Onkel 2.0 kan det väl startas en ny tråd för, ganska töligt att dom kommer upp stup i kvarten i en Onkel Kånkel tråd.
Citera
2021-06-17, 03:33
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Ah, Onkeln var ett original! Jag minns min barndom och hur vi kuskade runt i Europa och jag hade "Lage var ett macho" (egentligen hela den plattan) i hörlurarna medan vi slickade autobahn. Onkeln har många evergreens. Jag håller Onkel Kånkels gyllene tider som hans bästa, även om Onkel Kånkels underbara värld och julplattan också är magiska.

Vila i frid, Håkan.

Fantastiska Äfventyr är nog min etta sen Gyllene tider, Kalle anka suger pung och underbara värld.

Glömmer aldrig när mina äldre kusiner visade Onkel Kånkel i slutet på 90 början på 2000. Var nog inte långt ifrån att jag kissade på mig när jag hörde Homotider.
Citera
2021-06-23, 12:26
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Fantastiska Äfventyr är nog min etta sen Gyllene tider, Kalle anka suger pung och underbara värld.

Glömmer aldrig när mina äldre kusiner visade Onkel Kånkel i slutet på 90 början på 2000. Var nog inte långt ifrån att jag kissade på mig när jag hörde Homotider.

Fantastiska Äfventyr är helt klart det bästa som han gjorde. Texterna på den skivan är så klockrena och de går ihop så bra. Han leker med ord i sann Povel Ramel anda. Underbara Värld är också fantastisk skiva, den är min nummer två. Sedan kommer Gammeldags Jul följt av Gyllene Tider och Kalle Anka Suger Pung. Blitzkrieg Blepp är hans svagaste skiva enligt mig.
Citera
2021-06-23, 17:46
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Fantastiska Äfventyr är helt klart det bästa som han gjorde. Texterna på den skivan är så klockrena och de går ihop så bra. Han leker med ord i sann Povel Ramel anda. Underbara Värld är också fantastisk skiva, den är min nummer två. Sedan kommer Gammeldags Jul följt av Gyllene Tider och Kalle Anka Suger Pung. Blitzkrieg Blepp är hans svagaste skiva enligt mig.

Blitzkrieg Blepp är nog den skivan jag inte ens orkar lyssna på med Onkel. Den är ren och skär huvudvärk och måste ha varit ett panikprojekt.
Citera
2021-06-27, 12:41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Blitzkrieg Blepp är nog den skivan jag inte ens orkar lyssna på med Onkel. Den är ren och skär huvudvärk och måste ha varit ett panikprojekt.
Den skivan var väl bara ett ihop plock som skivbolaget gjorde.
Citera
2021-06-27, 20:50
Medlem
Rebali179s avatar
Min Onkel Kånkel Lista blir nog denna

Gammeldags jul
Kalle Anka Suger Pung
Onkel Kånkels Gyllene Tider
Onkel Kånkels Underbara Värld
Onkel Kånkels fantastiska äfventyr

Blitzkrieg Blepp går inte att lyssna på alls
Citera
2021-07-12, 19:11
Medlem
jah_man2s avatar
Håkans sista sambo, L*ena har dött. Vem vet ifall ungarna hittar nåt skoj när dom rensar ut bohaget.
Citera
2021-07-12, 20:55
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
Håkans sista sambo, L*ena har dött. Vem vet ifall ungarna hittar nåt skoj när dom rensar ut bohaget.

Hur gick det till å hur vet du detta??
Citera
2021-07-12, 21:53
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Hur gick det till å hur vet du detta??

Det är fortfarande oklart vad som har hänt. Jag har känt henne i nästan 20 år. Vill inte skriva nånting innan jag vet orsaken till 100% . Har försökt få tag i sonen men han har (av förklarliga skäl) inte svarat än. Allt jag vet är att det kom väldigt plötsligt.
Citera
2021-07-12, 23:17
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2

Tråkigt att höra, men undra om hon hade kvar något intressant. Hon sålde väl bort en massa nästan direkt efter att Håkan dog. Tror hans bror och far lyckades rädda lite material. Minns inte riktigt hur det var, det är bara något som jag har hört/läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in