2022-05-07, 12:11
Medlem
qups avatar
Jag vill pst att det hr r den viktigaste matchen i hela finalserien. Sjabblar LHF bort den hr fr man vnta 26 r till p guldet. Vinner FBK r det en bragd utan motsvarighet senaste 2 ren.

Domarjvlar!
2022-05-07, 12:26
Medlem
seranoskinkans avatar
Tror denna match kommer vara en av de intensivaste, Lule vill absolut inte hamna p bortaplan match

6. med msta att vinna fr att kunna avancera till match 7. S tror FBK har lite av ett mentalt frsprng

hr. Tror dessutom FBK inte kommer att slappna av p samma stt de gjorde match 3. Hoppas det blir

en otrolig match och att domarna hller liter regelboken i skuggan... r slutspel, knslog kommer att

finnas bland spelarna, lite huffning skall vara tilltet. Det hr till.
2022-05-07, 13:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Tror denna match kommer vara en av de intensivaste, Lule vill absolut inte hamna p bortaplan match

6. med msta att vinna fr att kunna avancera till match 7. S tror FBK har lite av ett mentalt frsprng

hr. Tror dessutom FBK inte kommer att slappna av p samma stt de gjorde match 3. Hoppas det blir

en otrolig match och att domarna hller liter regelboken i skuggan... r slutspel, knslog kommer att

finnas bland spelarna, lite huffning skall vara tilltet. Det hr till.

Snarare s att de inte ska anvnda dubbla mttstockar... iof inte Frjestads fel men man blir bara jvligt frbannad nr domarna inte kan dma likvrdigt.
2022-05-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Jag vill pst att det hr r den viktigaste matchen i hela finalserien. Sjabblar LHF bort den hr fr man vnta 26 r till p guldet. Vinner FBK r det en bragd utan motsvarighet senaste 2 ren.

Domarjvlar!

Tyvrr s tror jag att du r helt rtt, alla hemmalagen har vunnit de fyra frsta matcherna och nu kommer den femte, den viktigaste.

Det r som du sger, torskar mitt Luuuuule det hr s kommer det drja tills man fr chansen igen och d kommer nog inte FBK att loosa detta, en vinst till i match 6 eller 7 s r guldet i Karlstad.

Men eftersom jag r fdd och uppvuxen i Lule s hller jag p hemmalaget i dag. 😄

Jag har kollat min kristallkula och den sger att Linus Omark gr 1+2 i dag och det borde innebra en etta i matchen! 😁

Alla tre forwards i den kedjan (Tyrvinen och Emanuelsson) kommer att gra minst sju pong totalt nr det gller ml och assist!

Om 210 minuter har vi svaret.
2022-05-07, 14:08
Medlem
Spnnande match stundar. Hoppas fr guds skull att vi slipper se de randiga ta huvudrollen igen. Lt lagen gra upp p lika villkor istllet fr alla tveksamma och partiska domslut. Med det sagt s hoppas jag att kunna se en hel match utan floppade domare.
Tror Lule mste spela p topp fr att klara FBK idag. Lgger domarna sitt veto igen, s mste Lule verkligen verprestera.

Ett guld till Lule r milt sagt en bragdartad prestation med en s partisk domarkr.
2022-05-07, 14:10
Medlem
Bartman777s avatar
ja, Frjestad har haft sdan frdel frn domarna i denna matchserie.
Stackars Lule. S jvla blinda hela hgen att de inte ser vad de sjlva kommer undan med.

Jag sger som i frra matchtrden, jvla gnllfittor. ppna gonen.
Jag sger inte att Frjestad inte kommit undan med vissa grejer, det har dom verkligen.
Men kom igen, hur engda r ni egentligen? Det r ju p en rent patetisk niv.
2022-05-07, 14:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
ja, Frjestad har haft sdan frdel frn domarna i denna matchserie.
Stackars Lule. S jvla blinda hela hgen att de inte ser vad de sjlva kommer undan med.

Jag sger som i frra matchtrden, jvla gnllfittor. ppna gonen.
Jag sger inte att Frjestad inte kommit undan med vissa grejer, det har dom verkligen.
Men kom igen, hur engda r ni egentligen? Det r ju p en rent patetisk niv.

Att komma undan med huvudtackling utan ngra pfljder mer n 5min sger ju sitt... du fr grna visa p ngot som lule gjort som br ha renderat i avstning!

Eller att man fr ett regelvidrigt ml godknt...

Men det r inte Frjestads fel att svenskadomare r totalt jvla vrdelsa och en skam fr svenskhockey.
Senast redigerad av nousernameneeded 2022-05-07 kl. 14:15.
2022-05-07, 14:26
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Fr en som inte hller p ngot av laget s r det faktiskt spnnande eftersom det r spass jmnt mellan lagen, den som vinner idag skulle jag tippa p vinner guldet.
2022-05-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Fr en som inte hller p ngot av laget s r det faktiskt spnnande eftersom det r spass jmnt mellan lagen, den som vinner idag skulle jag tippa p vinner guldet.
S r det!
Bara vi slipper att domarna skall avgra matchen!!!!
2022-05-07, 14:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
S r det!
Bara vi slipper att domarna skall avgra matchen!!!!

Jao! svenskadomare m.m br skickas ver vattenplen under sommaren p kurs hur man gr bedmningar... s kanske nivn hjs hr ocks.
2022-05-07, 14:32
Medlem
Det r ltt man far t knslorna nr det r final.
Men r det inte konstigt att nr fbkare tappar skenan fr de en knuff av domaren mot bset. Nr en i Lule gr det str domaren tittar p istllet. Plus ger en 2a fr 6 man men den kan jag kpa men olikheter i fallen r rtt tydlig.

Eller nr fbk gr ml efter en rtt tydlig offside.
Ltt man blir lite lagom engd som supporter, drfr efterfrgar jag neutrala skdare som kan ge sin syn p natchserien
2022-05-07, 14:33
Medlem
qups avatar
Jag vill se Emanuelsson gra fler ml. Grna avgrande sna. Han verkar vara en mycket sympatisk, hrt arbetande herre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in