2022-05-07, 12:11
Medlem
qups avatar
Jag vill påstå att det här är den viktigaste matchen i hela finalserien. Sjabblar LHF bort den här får man vänta 26 år till på guldet. Vinner FBK är det en bragd utan motsvarighet senaste 2 åren.

Domarjävlar!
2022-05-07, 12:26
Medlem
seranoskinkans avatar
Tror denna match kommer vara en av de intensivaste, Luleå vill absolut inte hamna på bortaplan match

6. med måsta att vinna för att kunna avancera till match 7. Så tror FBK har lite av ett mentalt försprång

här. Tror dessutom FBK inte kommer att slappna av på samma sätt de gjorde match 3. Hoppas det blir

en otrolig match och att domarna håller liter regelboken i skuggan... Är slutspel, känslog kommer att

finnas bland spelarna, lite huffning skall vara tillåtet. Det hör till.
2022-05-07, 13:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seranoskinkan
Tror denna match kommer vara en av de intensivaste, Luleå vill absolut inte hamna på bortaplan match

6. med måsta att vinna för att kunna avancera till match 7. Så tror FBK har lite av ett mentalt försprång

här. Tror dessutom FBK inte kommer att slappna av på samma sätt de gjorde match 3. Hoppas det blir

en otrolig match och att domarna håller liter regelboken i skuggan... Är slutspel, känslog kommer att

finnas bland spelarna, lite huffning skall vara tillåtet. Det hör till.

Snarare så att de inte ska använda dubbla måttstockar... iof inte Färjestads fel men man blir bara jävligt förbannad när domarna inte kan döma likvärdigt.
2022-05-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Jag vill påstå att det här är den viktigaste matchen i hela finalserien. Sjabblar LHF bort den här får man vänta 26 år till på guldet. Vinner FBK är det en bragd utan motsvarighet senaste 2 åren.

Domarjävlar!

Tyvärr så tror jag att du är helt rätt, alla hemmalagen har vunnit de fyra första matcherna och nu kommer den femte, den viktigaste.

Det är som du säger, torskar mitt Luuuuule det här så kommer det dröja tills man får chansen igen och då kommer nog inte FBK att loosa detta, en vinst till i match 6 eller 7 så är guldet i Karlstad.

Men eftersom jag är född och uppvuxen i Luleå så håller jag på hemmalaget i dag. 😄

Jag har kollat min kristallkula och den säger att Linus Omark gör 1+2 i dag och det borde innebära en etta i matchen! 😁

Alla tre forwards i den kedjan (Tyrväinen och Emanuelsson) kommer att göra minst sju poäng totalt när det gäller mål och assist!

Om 210 minuter har vi svaret.
2022-05-07, 14:08
Medlem
Spännande match stundar. Hoppas för guds skull att vi slipper se de randiga ta huvudrollen igen. Låt lagen göra upp på lika villkor istället för alla tveksamma och partiska domslut. Med det sagt så hoppas jag att kunna se en hel match utan floppade domare.
Tror Luleå måste spela på topp för att klara FBK idag. Lägger domarna sitt veto igen, så måste Luleå verkligen överprestera.

Ett guld till Luleå är milt sagt en bragdartad prestation med en så partisk domarkår.
2022-05-07, 14:10
Medlem
Bartman777s avatar
ja, Färjestad har haft sådan fördel från domarna i denna matchserie.
Stackars Luleå. SÅ jävla blinda hela högen att de inte ser vad de själva kommer undan med.

Jag säger som i förra matchtråden, jävla gnällfittor. Öppna ögonen.
Jag säger inte att Färjestad inte kommit undan med vissa grejer, det har dom verkligen.
Men kom igen, hur enögda är ni egentligen? Det är ju på en rent patetisk nivå.
2022-05-07, 14:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
ja, Färjestad har haft sådan fördel från domarna i denna matchserie.
Stackars Luleå. SÅ jävla blinda hela högen att de inte ser vad de själva kommer undan med.

Jag säger som i förra matchtråden, jävla gnällfittor. Öppna ögonen.
Jag säger inte att Färjestad inte kommit undan med vissa grejer, det har dom verkligen.
Men kom igen, hur enögda är ni egentligen? Det är ju på en rent patetisk nivå.

Att komma undan med huvudtackling utan några påföljder mer än 5min säger ju sitt... du får gärna visa på något som luleå gjort som bör ha renderat i avstäning!

Eller att man får ett regelvidrigt mål godkänt...

Men det är inte Färjestads fel att svenskadomare är totalt jävla värdelösa och en skam för svenskhockey.
Senast redigerad av nousernameneeded 2022-05-07 kl. 14:15.
2022-05-07, 14:26
Medlem
Mr.Mackzs avatar
För en som inte håller på något av laget så är det faktiskt spännande eftersom det är såpass jämnt mellan lagen, den som vinner idag skulle jag tippa på vinner guldet.
2022-05-07, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
För en som inte håller på något av laget så är det faktiskt spännande eftersom det är såpass jämnt mellan lagen, den som vinner idag skulle jag tippa på vinner guldet.
Så är det!
Bara vi slipper att domarna skall avgöra matchen!!!!
2022-05-07, 14:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Så är det!
Bara vi slipper att domarna skall avgöra matchen!!!!

Jao! svenskadomare m.m bör skickas över vattenpölen under sommaren på kurs hur man gör bedömningar... så kanske nivån höjs här också.
2022-05-07, 14:32
Medlem
Det är lätt man far åt känslorna när det är final.
Men är det inte konstigt att när fbkare tappar skenan får de en knuff av domaren mot båset. När en i Luleå gör det står domaren tittar på istället. Plus ger en 2a för 6 man men den kan jag köpa men olikheter i fallen är rätt tydlig.

Eller när fbk gör mål efter en rätt tydlig offside.
Lätt man blir lite lagom enögd som supporter, därför efterfrågar jag neutrala åskådare som kan ge sin syn på natchserien
2022-05-07, 14:33
Medlem
qups avatar
Jag vill se Emanuelsson göra fler mål. Gärna avgörande såna. Han verkar vara en mycket sympatisk, hårt arbetande herre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in