2022-04-04, 23:08
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Inte orkat lsa hela trden, vet man vad det var fr frband i Butja? Tjetjener? Syriska legosoldater? Verkar ju inte som man sprat ur p detta stt p andra platser Ryssland ockuperat. Hoppas ryssarna sjlva fattar de ansvariga mste straffas.

Det finns en lista p Twitter med Bla
VDV
Rosgvardija
Transportfrband

Units and subdivisions of the Armed Forces of the Russian Federation and the RG that committed war crimes in Bucha, Gostomel, Irpin: - 64 brigade 35 A of the Eastern Military District, - 5th brigade 36 of the Eastern Military District, - 331 traffic rules 98 traffic rules, - 137 traffic rules 106 traffic rules, - 104 and 234 dshp 76 dshd, - 14 and 45 obrspn, - 63 opon of the Russian Guard, - 155 Pacific Fleet.
https://mobile.twitter.com/arestovyc...90022260977667
Senast redigerad av Baiser 2022-04-04 kl. 23:27.
Citera
2022-04-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dmkqt
Eftersom tminstone elva av liken, enligt Maxar Technologies Satellite Images, verkar ha hamnat p gatan under mitten av mars d Ryssland ockuperade omrdet, frefaller frmst punkt 3 rimlig.

Om lik ligger p gatan i krig s kanske de har dtt under andra omstndigheter n att de tvunget mste ha blivit medvetet avrttade.
Citera
2022-04-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad r det som sger att dessa bilder r frn det datumet som det psts? Scannar satelliter av hela jordytan och lagrar infon s man kan se enskilda personer nere p marken p precis varenda plats lng tid eftert. Jag misstnker att det inte gr till p det viset.

Det gr att p Maxars tjnst vlja vilka datum frn du vill se ett omrde. S dags fr dig att slppa det halmstrt ocks.
Citera
2022-04-04, 23:09
Avstngd
Citat:
Vad r det som sger att dessa bilder r frn det datumet som det psts? Scannar satelliter av hela jordytan och lagrar infon s man kan se enskilda personer nere p marken p precis varenda plats lng tid eftert. Jag misstnker att det inte gr till p det viset.
Satellitfoton brukar ju ofta vara datumstmplade med automatklocka, men det mste vara ganska ltt att ndra p ett par nuffror i en sdan signatur om man vill.
Citera
2022-04-04, 23:10
Medlem
Stones avatar
Citat:
Det behvs ju inte att ngon blir skjuten man kan lgga ut lik och ha personer som pstr att ngot har hnt utan att ngon kan kolla upp det. Det kanske dog personer i kriget av ngon anledning precis i nrheten d kan man binda deras hnder och stoppa ner dem i en "massgrav" och sga "Titta det r ryssarna som har gjort det".

98% av alla som hr denna nyhet kommer inte ifrgastta vad som har hnt. Fr alla vet att ryssarna r dliga och om man ifrgastter det officiella narrativet s r man en medbrottsling som tycker det r bra att mnniskor bli mrdade.

Nej, om detta stmmer kommer det komma en massa mnniskor som kommer bertta vad som hnt. Du hoppas helt enkelt att det r Ukrainska soldater som gjort detta. Det kommer inga vittnen som pekar ut ukrainska soldater. Sluta drm.
Citera
2022-04-04, 23:11
Medlem
Citat:
Om lik ligger p gatan i krig s kanske de har dtt under andra omstndigheter n att de tvunget mste ha blivit medvetet avrttade.

Men AFP rapporterar att de blivit skjutna i huvudet. Fast de kanske inte blev skjutna med flit.
Citera
2022-04-04, 23:14
Medlem
Aeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Ja ngot har hnt p senaste tiden, tvivlar att svenska folket r s hr pro-ryskt som det just nu ser ut (i denna forumdelen) p Flashback.

Man kan nstan tro att de flesta har betalt fr att sitta hr o spy ur sig skiten. Kanske rubeln rcker till en korv med brd om dom har tur.

Heder till alla som orkar st upp fr det som r rtt!!!

Det r en invasion av avlnade troll frn Putins trollfabrik med en liten men hgljudd svans av nyttiga idioter, bestende av lgintelligenta utkonkurrerade mn, som lever p sjukpenning och drmmer pillerstinna mardrmmar om Pride-parader och judiska rymddlor. Patetiskt s det frslr.
Citera
2022-04-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Du menar Ryssarna gjorde det redan 1945?

Absolut. De vldtog allt frn 7-80 r i Tyskland under WW2. Bara googla.
Citera
2022-04-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepi
Ah jag frstr, det var ukrainska skdespelare som hll p Ukraina men skts av Azov?

Nej borgmstaren sa i intervju den 31a mars, att allt va lugnt d de ryska orcerna va borta.
Finns p film.
Nmnde inte ett ljud om ddade.
Ngot hnde efter det att ryssen drog bort den 30e och den 2a, d det rapporterades om dda I ukrainska nazist forum fr frsta gngen.
Pltsligt dyker dda upp, och framfrallt med ryska armbindlar och ryska rationer.
Finns p film.
Troligtvis ddades de ryssvnliga i byn av SBU eller liknande.
Senast redigerad av sunnysideup 2022-04-04 kl. 23:18.
Citera
2022-04-04, 23:16
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Problemet r faktaresistensen, att korrekt information inte lngre r det intressanta.
Flashbacks styrka blir nu samtidigt dess svaghet d det pumpas ut inlgg, till synes i frsk att drnka den konstruktiva granskningen, kritiken och debatten. Det finns ett ord fr att beskriva denna taktik som jag naturligtvis inte kan komma p nu. Jag tror inte att jag sett detta i samma omfattning innan, och d har jag nd hngt hr ett tag.
Maskirovka? Subversion?

Hller med om att det pgende trollkriget p Flashback har ntt episka proportioner de senaste mnaderna. Men det var vrre i januari/februari. I takt med att de ryska orchernas krigsbrott inte lngre gr att ljuga bort s har de brjat hlla lite lgre profil. Men i den hr trden rder det full aktivitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Ja ngot har hnt p senaste tiden, tvivlar att svenska folket r s hr pro-ryskt som det just nu ser ut (i denna forumdelen) p Flashback.

Man kan nstan tro att de flesta har betalt fr att sitta hr o spy ur sig skiten. Kanske rubeln rcker till en korv med brd om dom har tur.

Heder till alla som orkar st upp fr det som r rtt!!!

Jag r inte prorysk jag bara vet att det r en tidsfrga om kort tid innan nsta falska propagandaspektakel i vstvrlden dyker upp som man frsker f allmnheten att tro p. Eftersom vi har varit med om s mnga bedrgerier frn de styrande s mste man syna alla pstende i smmarna.
Citera
Medlem
Baisers avatar
Jklar vilken otur Ryssland har:

De var inte deras soldater p Krim 2014
Det var inte en rysk BUK luftvrn som skt ner MH17 2014
Det var inte tv Ryska GRU agenter Petrov och Boshirov som frgiftade Skripal i Salisbury 2018
Ryssland tnkte absolut inte anfalla Ukraina 2022
Och nr dom nd gjorde det s var det givetvis inte dom som mrdade civila i ockuperade byar.

Jag vet inte vad som r vrst, att de utgr ifrn att folk r dumma i huvudet, eller att det finns en lite hysterisk klick foliehattar som tagit ver varje forum som faktiskt tror p det hr skitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in