2022-04-04, 23:08
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Inte orkat läsa hela tråden, vet man vad det var för förband i Butja? Tjetjener? Syriska legosoldater? Verkar ju inte som man spårat ur på detta sätt på andra platser Ryssland ockuperat. Hoppas ryssarna själva fattar de ansvariga måste straffas.

Det finns en lista på Twitter med Bla
VDV
Rosgvardija
Transportförband

Units and subdivisions of the Armed Forces of the Russian Federation and the RG that committed war crimes in Bucha, Gostomel, Irpin: - 64 brigade 35 A of the Eastern Military District, - 5th brigade 36 of the Eastern Military District, - 331 traffic rules 98 traffic rules, - 137 traffic rules 106 traffic rules, - 104 and 234 dshp 76 dshd, - 14 and 45 obrspn, - 63 opon of the Russian Guard, - 155 Pacific Fleet.
https://mobile.twitter.com/arestovyc...90022260977667
Senast redigerad av Baiser 2022-04-04 kl. 23:27.
Citera
2022-04-04, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dmkqt
Eftersom åtminstone elva av liken, enligt Maxar Technologies Satellite Images, verkar ha hamnat på gatan under mitten av mars då Ryssland ockuperade området, förefaller främst punkt 3 rimlig.

Om lik ligger på gatan i krig så kanske de har dött under andra omständigheter än att de tvunget måste ha blivit medvetet avrättade.
Citera
2022-04-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Vad är det som säger att dessa bilder är från det datumet som det påstås? Scannar satelliter av hela jordytan och lagrar infon så man kan se enskilda personer nere på marken på precis varenda plats lång tid efteråt. Jag misstänker att det inte går till på det viset.

Det går att på Maxars tjänst välja vilka datum från du vill se ett område. Så dags för dig att släppa det halmstråt också.
Citera
2022-04-04, 23:09
Medlem
Citat:
Vad är det som säger att dessa bilder är från det datumet som det påstås? Scannar satelliter av hela jordytan och lagrar infon så man kan se enskilda personer nere på marken på precis varenda plats lång tid efteråt. Jag misstänker att det inte går till på det viset.
Satellitfoton brukar ju ofta vara datumstämplade med automatklocka, men det måste vara ganska lätt att ändra på ett par nuffror i en sådan signatur om man vill.
Citera
2022-04-04, 23:10
Medlem
Stones avatar
Citat:
Det behövs ju inte att någon blir skjuten man kan lägga ut lik och ha personer som påstår att något har hänt utan att någon kan kolla upp det. Det kanske dog personer i kriget av någon anledning precis i närheten då kan man binda deras händer och stoppa ner dem i en "massgrav" och säga "Titta det är ryssarna som har gjort det".

98% av alla som hör denna nyhet kommer inte ifrågasätta vad som har hänt. För alla vet att ryssarna är dåliga och om man ifrågasätter det officiella narrativet så är man en medbrottsling som tycker det är bra att människor bli mördade.

Nej, om detta stämmer kommer det komma en massa människor som kommer berätta vad som hänt. Du hoppas helt enkelt att det är Ukrainska soldater som gjort detta. Det kommer inga vittnen som pekar ut ukrainska soldater. Sluta dröm.
Citera
2022-04-04, 23:11
Medlem
Citat:
Om lik ligger på gatan i krig så kanske de har dött under andra omständigheter än att de tvunget måste ha blivit medvetet avrättade.

Men AFP rapporterar att de blivit skjutna i huvudet. Fast de kanske inte blev skjutna med flit.
Citera
2022-04-04, 23:14
Medlem
Aeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Ja något har hänt på senaste tiden, tvivlar att svenska folket är så här pro-ryskt som det just nu ser ut (i denna forumdelen) på Flashback.

Man kan nästan tro att de flesta har betalt för att sitta här o spy ur sig skiten. Kanske rubeln räcker till en korv med bröd om dom har tur.

Heder till alla som orkar stå upp för det som är rätt!!!

Det är en invasion av avlönade troll från Putins trollfabrik – med en liten men högljudd svans av nyttiga idioter, bestående av lågintelligenta utkonkurrerade män, som lever på sjukpenning och drömmer pillerstinna mardrömmar om Pride-parader och judiska rymdödlor. Patetiskt så det förslår.
Citera
2022-04-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Du menar Ryssarna gjorde det redan 1945?

Absolut. De våldtog allt från 7-80 år i Tyskland under WW2. Bara googla.
Citera
2022-04-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepi
Ah jag förstår, det var ukrainska skådespelare som höll på Ukraina men sköts av Azov?

Nej borgmästaren sa i intervju den 31a mars, att allt va lugnt då de ryska orcerna va borta.
Finns på film.
Nämnde inte ett ljud om dödade.
Något hände efter det att ryssen drog bort den 30e och den 2a, då det rapporterades om döda I ukrainska nazist forum för första gången.
Plötsligt dyker döda upp, och framförallt med ryska armbindlar och ryska rationer.
Finns på film.
Troligtvis dödades de ryssvänliga i byn av SBU eller liknande.
Senast redigerad av sunnysideup 2022-04-04 kl. 23:18.
Citera
2022-04-04, 23:16
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Problemet är faktaresistensen, att korrekt information inte längre är det intressanta.
Flashbacks styrka blir nu samtidigt dess svaghet då det pumpas ut inlägg, till synes i försök att dränka den konstruktiva granskningen, kritiken och debatten. Det finns ett ord för att beskriva denna taktik som jag naturligtvis inte kan komma på nu. Jag tror inte att jag sett detta i samma omfattning innan, och då har jag ändå hängt här ett tag.
Maskirovka? Subversion?

Håller med om att det pågående trollkriget på Flashback har nått episka proportioner de senaste månaderna. Men det var värre i januari/februari. I takt med att de ryska orchernas krigsbrott inte längre går att ljuga bort så har de börjat hålla lite lägre profil. Men i den här tråden råder det full aktivitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Ja något har hänt på senaste tiden, tvivlar att svenska folket är så här pro-ryskt som det just nu ser ut (i denna forumdelen) på Flashback.

Man kan nästan tro att de flesta har betalt för att sitta här o spy ur sig skiten. Kanske rubeln räcker till en korv med bröd om dom har tur.

Heder till alla som orkar stå upp för det som är rätt!!!

Jag är inte prorysk jag bara vet att det är en tidsfråga om kort tid innan nästa falska propagandaspektakel i västvärlden dyker upp som man försöker få allmänheten att tro på. Eftersom vi har varit med om så många bedrägerier från de styrande så måste man syna alla påstående i sömmarna.
Citera
Medlem
Baisers avatar
Jäklar vilken otur Ryssland har:

De var inte deras soldater på Krim 2014
Det var inte en rysk BUK luftvärn som sköt ner MH17 2014
Det var inte två Ryska GRU agenter Petrov och Boshirov som förgiftade Skripal i Salisbury 2018
Ryssland tänkte absolut inte anfalla Ukraina 2022
Och när dom ändå gjorde det så var det givetvis inte dom som mördade civila i ockuperade byar.

Jag vet inte vad som är värst, att de utgår ifrån att folk är dumma i huvudet, eller att det finns en lite hysterisk klick foliehattar som tagit över varje forum som faktiskt tror på det här skitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in