2022-07-14, 12:32
Medlem
Lundbondens avatar
Dahlen, Lander, Pettersson, Hanzl, Wedin...

Vem hade kunnat tro att Timrå av alla skulle ha bäst top 6 i hela SHL?

Kanske något mer kommer in. Luktar Pääjärvi...
Citera
2022-07-14, 14:13
Medlem
Rauman Lukkos supportrar är inte nöjda med Pooley och känner sig bedragna. Ingen som önskar honom lycka till, utan istället ser man de som hoppas Björklöven ska gå dåligt. De tycks tro att klubben på något sätt gjort en fuling under bordet, för att övergången annars inte är logisk alls.
Citera
2022-07-14, 16:30
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Jonathan Dahlén vänder hem till Timrå om inget oförutsett händer.

Även om jag gillar när spelare försöker slå sig in i NHL in i det sista, så finns det ändå en charm i att spelare väljer tryggheten och hjälper till att sälja den svenska hockeyn.

I Dahléns fall tror jag dock det handlar mest om att det är bekvämt och tryggt snarare än ett enormt hjärta för Timrå, även om det såklart är en del i beslutet. Han har trots allt haft både en och två chanser att hjälpa till och etablera Timrå i SHL men valt att åka över då. Nu har man ett ordentligt bra lag på isen och då kommer han. Han fixar nog inte mentalt att harva i botten en hel säsong som med Sharks i år, eller åren då Timrå varit i SHL tidigare.

Och nu senast stod en extern sponsor för lönen, det rimmar inte med att han bara gör det för ”klubbhjärta” vilket en del verkar tro.

Men kul är det iallafall.

Tycker nog Dahlen har klubbhjärta. Att spelare har dyra marknadsmässiga kontrakt är inget konstigt. Ofta är det just hemvändare och "egna" produker som är de dyraste spelarna. Färjestad fick ju sälja sin ena njure, sparka santliga tränare både en och två gånger. Byta ut sportsliga ledningen och ha max flyt för att vinna ett guld.
Klubbhjärta är något supportrar förskönar men får de inte en marknadsmässig lön spelar de i en annan klubb. Så enkelt är det.

Är bara i Växjö Folin spelar för 70 tusen i månaden. I frölunda skulle jag tro att han ligger på ca 3 ggr så mycket ungefär.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-07-14 kl. 16:34.
Citera
2022-07-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tycker nog Dahlen har klubbhjärta. Att spelare har dyra marknadsmässiga kontrakt är inget konstigt. Ofta är det just hemvändare och "egna" produker som är de dyraste spelarna. Färjestad fick ju sälja sin ena njure, sparka santliga tränare både en och två gånger. Byta ut sportsliga ledningen och ha max flyt för att vinna ett guld.
Klubbhjärta är något supportrar förskönar men får de inte en marknadsmässig lön spelar de i en annan klubb. Så enkelt är det.

Nu sa jag ju inte att han inte hade klubbhjärta, men att det inte är hela sanningen här.

Och givetvis ska Jonathan Dahlén tjäna bra. Men att en extern sponsor står för lönen i HockeyAllsvenskan säger ju att det inte bara är klubbhjärta. Och precis som du säger, hade han inte fått det, hade han spelat någon annanstans.

Han har lämnat laget två gånger(givet att han nu kommer) båda gångerna när de gått upp för att sen vända hem efter 1 år. Ena gången när de åkt ur och han kunde glassa runt i HA. Och nu när de har värvat ihop riktigt bra lekkamrater till honom.

Att han nu verkar ger upp NHL två gånger efter två sejourer i organisationer som varit just i botten säger ju även det nånting. När det blir svårt så väljer han tryggheten.

Och jag är jätteglad över att se han i SHL igen.
Citera
2022-07-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Kanske något mer kommer in. Luktar Pääjärvi...

För Timrås skull får vi hoppas att de duckar den minan. Anledningen till att han inte får nytt i Malmö handlar inte om pengar eller nåt omklädningsrumstjafs. Det är att han är helt slut som spelare.

Hörde av en vän som känner honom att han planerat att lägga av i sommar. Även om han bara är 30 år så har han spelat non stop sen han va 16 år och fått kriga i 10 år i NHL utan att lyckas. Sånt tar på en.

Men jäklar vilken offensiv de kan mönstra.

Frågan är om de inte behöver en vettigare Head Coach dock. Karlsson har aldrig varit HC på seniornivå förut utöver den lilla stinten med SSK när de sedermera åkte ur.

Betydligt fler etablerade spelare nu och börjar det dåligt kan jag mycket väl se att de går efter nån annan.
Citera
2022-07-14, 22:02
Medlem
Citat:
Nu sa jag ju inte att han inte hade klubbhjärta, men att det inte är hela sanningen här.

Och givetvis ska Jonathan Dahlén tjäna bra. Men att en extern sponsor står för lönen i HockeyAllsvenskan säger ju att det inte bara är klubbhjärta. Och precis som du säger, hade han inte fått det, hade han spelat någon annanstans.

Han har lämnat laget två gånger(givet att han nu kommer) båda gångerna när de gått upp för att sen vända hem efter 1 år. Ena gången när de åkt ur och han kunde glassa runt i HA. Och nu när de har värvat ihop riktigt bra lekkamrater till honom.

Att han nu verkar ger upp NHL två gånger efter två sejourer i organisationer som varit just i botten säger ju även det nånting. När det blir svårt så väljer han tryggheten.

Och jag är jätteglad över att se han i SHL igen.
Ditt inlägg summerar väl sanningen, oavsett hur bra hockeyspelare man än är så är han i grund och botten en människa. Tänk om han skulle återvända, han skulle inte behöva lyfta laget själv med tanke på de forwards som dom har.
Tänk om Rögle skulle sno honom mitt framför ögonen på Timrå 😀
Citera
2022-07-14, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Ditt inlägg summerar väl sanningen, oavsett hur bra hockeyspelare man än är så är han i grund och botten en människa. Tänk om han skulle återvända, han skulle inte behöva lyfta laget själv med tanke på de forwards som dom har.
Tänk om Rögle skulle sno honom mitt framför ögonen på Timrå 😀

Just det sista tror jag dock inte.

Timrå gör nog vad som krävs.

Helt riktigt och det är viktigt att ha två tankar i huvudet. Annars skapas sanningar i supporterled som får mer och mer ånga varje år.

Jag hör ju nu bland Frölundasupportrar att Joel Lundqvist ”valde bort” NHL för att komma hem som en etablerad sanning, när det finns att läsa citat i alla artiklar som skrevs då att han ville stanna i Dallas och NHL och när han inte fick några erbjudanden valde han att vända hem till ett monsterkontrakt i Frölunda.

Att han sen säkerligen valt bort KHL o NLA nån gång på senare år ska såklart hyllas och visar ju att han verkligen brinner för klubben. Men håll det till det, istället för att hitta på saker
Citera
2022-07-15, 13:02
Bannlyst
Tom Nilsson till Frölunda?

Örebro bryter kontraktet av medicinska skäl, vilka då??
Citera
2022-07-15, 13:10
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Vem hade kunnat tro att Timrå av alla skulle ha bäst top 6 i hela SHL?
Tror denna Silly kommer vara väldigt avvaktande när det kommer till riktiga topp-spelare. När KHL är ute är ekvationen så kommer nog många försöka väga många erbjudanden innan de bestämmer sig. Vilka får plats i NHL? Vilka får plats Schweiz? Vad är lönerna? Osv.

I slutändan bör SHL vara bli mer stjärnspäckat än normalt.
Citera
2022-07-15, 16:05
John Quenneville förstärker Leksand

https://www.leksandsif.se/article/qk...er-leksands-if

Bra jobbat tjomme
Citera
2022-07-16, 08:38
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
John Quenneville förstärker Leksand

https://www.leksandsif.se/article/qk...er-leksands-if

Bra jobbat tjomme
Ser väl.. Ok ut? Baserat på EP-scouting.
Citera
2022-07-16, 11:26
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Jonathan Dahlén vänder hem till Timrå om inget oförutsett händer.

Även om jag gillar när spelare försöker slå sig in i NHL in i det sista, så finns det ändå en charm i att spelare väljer tryggheten och hjälper till att sälja den svenska hockeyn.

I Dahléns fall tror jag dock det handlar mest om att det är bekvämt och tryggt snarare än ett enormt hjärta för Timrå, även om det såklart är en del i beslutet. Han har trots allt haft både en och två chanser att hjälpa till och etablera Timrå i SHL men valt att åka över då. Nu har man ett ordentligt bra lag på isen och då kommer han. Han fixar nog inte mentalt att harva i botten en hel säsong som med Sharks i år, eller åren då Timrå varit i SHL tidigare.

Och nu senast stod en extern sponsor för lönen, det rimmar inte med att han bara gör det för ”klubbhjärta” vilket en del verkar tro.

Men kul är det iallafall.

Dahlén vore ett otroligt välkommet tillskott, både när det kommer till offensiv produktion och förmåga att driva laget.

Med honom i truppen så kan vi mönstra två formationer som håller hög SHL-klass och förhoppningsvis undvika bottenstriden.

Frågetecknet är dock fortfarande målvaktssidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in