2022-08-02, 22:39
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Det är lite svårtippat, för vi har inte gjort en bra silly direkt. Eller snarare, vi har inte fått in så mycket ny spets.

Det som är positivt är att man fått behålla Woods, Bernhardt, Näsén, Aagaard, Sveningsson och Jinesjö Karlsson. Men av nyförvärven är bara Marenis en riktig spetsspelare. Berg, Pettersson och Södergran är ju mer rollspelare och gör det säkert bra på så sätt, men i skrivande stund kan ingen påstå att vi uppgraderat laget direkt.

Det som talar för MoDo är i så fall kontinuiteten, men det känns som en halvfeg strategi. Vi är många som vill se en till spelare på Marenis nivå in.

Jag håller iaf Modo högre än Löven, tycker det finns ett helt annat lugn i Modo och laget kan nog komma ihop och göra en riktigt bra säsong. .
För mig luktar Löven flopp, det värvas och värvas men deras satsning känns oerhört platt och ofarlig. Dom har svårt att få ihop ett lag och prestationerna känns väldigt ojämna.
Nej jag kan bara inte se Löven få ihop det och lyckas.
Citera
2022-08-03, 10:46
Medlem
O. Alsenfelt lägger nu sina aktiva CCM-produkter på hyllan och blir sportchef i SDHL istället....
Citera
2022-08-03, 19:00
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vem tycker ni är SHL:s hetaste värvning såhär långt?
Petteri Lindbohm, Philip Holm och Lukas Bengtsson utan någon rankning.
Senast redigerad av Mr.Mackz 2022-08-03 kl. 19:03.
Citera
2022-08-03, 20:02
Medlem
Lars Johansson är utan tvekan bästa värvningen. Sådan Målvakt existerar inte på marknaden för lag i SHL.
Citera
2022-08-03, 20:15
Medlem
håller med om Lars Johansson sjukt! Han ensam kommer nog ta Frölunda långt.
Citera
2022-08-03, 21:53
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Kloka lirare i den här tråden. Lasse och Petteri kommer att göra stor skillnad.
Om dessutom Andreas Borgman kommer tillbaka i gammalt gott slag efter sin långtidsrehab funderar jag på att skapa tråden "Vilket lag tror ni kommer tvåa"?
Citera
2022-08-03, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vem tycker ni är SHL:s hetaste värvning såhär långt?
Anton Lander är ett riktigt fint tillskott alltså. Visade säsongen 16/17 att han är alldeles för bra för AHL, och när han drog till KHL efter det så levererades 0.66 poäng/match trots ett stort defensivt ansvar. Sätter honom högst.
Citera
2022-08-05, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jag håller iaf Modo högre än Löven, tycker det finns ett helt annat lugn i Modo och laget kan nog komma ihop och göra en riktigt bra säsong. .
För mig luktar Löven flopp, det värvas och värvas men deras satsning känns oerhört platt och ofarlig. Dom har svårt att få ihop ett lag och prestationerna känns väldigt ojämna.
Nej jag kan bara inte se Löven få ihop det och lyckas.
MoDo har bara tappat Vigenault av de spelare man ville behålla och stommen är i sammanhanget i en väldigt bra ålder för att utvecklas. Får man bara in en bra ersättare till Vigenault så är man klart starkare än ifjol.

Lövens kulturbärare med Fredric Andersson, Rahimi osv är redan gamla. Man har en tränare som aldrig varit förstetränare över en säsong (det kan vara relativt enkelt att komma in med några matcher kvar av serien där man inte måste bygga ett spel utan bara göra mindre justeringar). Lägg därtill en ganska stor omsättning bland spelare. Tror också Löven kan få det jobbigt.
Citera
2022-08-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Kloka lirare i den här tråden. Lasse och Petteri kommer att göra stor skillnad.
Om dessutom Andreas Borgman kommer tillbaka i gammalt gott slag efter sin långtidsrehab funderar jag på att skapa tråden "Vilket lag tror ni kommer tvåa"?

Han var grym i SM-slutspelet 2017. Kan han ta sig tillbaka till den nivån, så blir det åka av.
Citera
2022-08-05, 20:58
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Han var grym i SM-slutspelet 2017. Kan han ta sig tillbaka till den nivån, så blir det åka av.
Eller hur!
Sedan hoppas jag alla förstod att den där tråden var skämtsamt menad. Det blir naturligtvis ingen defilering för Frölunda ens med Borgman tillbaka.
Magkänslan just nu är att FBK o Rögle kommer att stå där till slut. Med en hel hög med lag därunder som utmanar. Frölunda, Luleå, Skellefteå, Växjö, kanske även Linköping som man alltid har respekt för.
Som någon skrev är nog Roger kartlagd in i minsta detalj. Går in på 10e (!) säsongen nu. Men har utlovat en del taktiska förändringar som låter lovande.
Ser fram mot 17e september.
Citera
2022-08-07, 17:12
Bannlyst
Dahlén klar för Skellefteå, +3msek årslön

SM-guld kostar pengar helt enkelt
Citera
2022-08-07, 17:16
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Dahlén klar för Skellefteå, +3msek årslön

SM-guld kostar pengar helt enkelt

Tack för ännu ett inlägg baserat på ogrundade spekulationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in