2022-07-16, 13:07
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Frågetecknet är dock fortfarande målvaktssidan.
Man vill nog definitivt släppa en av de där två i dagsläget. När alla KHL spelare kommer hem och måste sprida ut sig på betydligt färre platser än tidigare så känns det som att det kommer finnas första målvakter så det räcker och blir över på marknaden. Och ni sitter rentav med två andra målvakter på kontrakt.
Citera
2022-07-16, 17:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Tycker nog Dahlen har klubbhjärta. Att spelare har dyra marknadsmässiga kontrakt är inget konstigt. Ofta är det just hemvändare och "egna" produker som är de dyraste spelarna. Färjestad fick ju sälja sin ena njure, sparka santliga tränare både en och två gånger. Byta ut sportsliga ledningen och ha max flyt för att vinna ett guld.
Klubbhjärta är något supportrar förskönar men får de inte en marknadsmässig lön spelar de i en annan klubb. Så enkelt är det.

Är bara i Växjö Folin spelar för 70 tusen i månaden. I frölunda skulle jag tro att han ligger på ca 3 ggr så mycket ungefär.
Varför skulle en etablerad SHL spelare spela för 70.000 kr/mån om denne kan få mycket mer? Karriären är kort och det gäller att samla i ladorna.
Citera
2022-07-18, 06:49
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
https://hockey-news.info/exporte-mar...h-nordamerika/

Lite motsägelsefulla uppgifter om Marco Kasper, här sägs det att han ska spela för Ottawa 67 istället för Rögle kommande säsong. Det ställer ju onekligen till det.

Fast sen såg jag någon rapport om att hans farsa förnekade att han skulle spela i Ottawa 67, får hoppas att farsan har rätt för jag tror att Kasper kan få ett "Seider" genombrott i SHL den kommande säsongen.
Citera
2022-07-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
https://hockey-news.info/exporte-mar...h-nordamerika/

Lite motsägelsefulla uppgifter om Marco Kasper, här sägs det att han ska spela för Ottawa 67 istället för Rögle kommande säsong. Det ställer ju onekligen till det.

Fast sen såg jag någon rapport om att hans farsa förnekade att han skulle spela i Ottawa 67, får hoppas att farsan har rätt för jag tror att Kasper kan få ett "Seider" genombrott i SHL den kommande säsongen.

Va också ett snack på Twitter att han skulle spela i OHL nästa säsong istället för Rögle. Men blir 99% att han stanna i Rögle minst ett år till.

https://twitter.com/hwcJay/status/15...ua8kcV8AQ&s=19
Citera
2022-07-19, 12:30
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Tom Nilsson till Frölunda?

Örebro bryter kontraktet av medicinska skäl, vilka då??
Yes, nu är det officiellt.

Skumt med det medicinska dock. Frölundas medicinska team godkände honom rakt upp o ner...
Citera
2022-07-19, 14:38
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
När Rysslands invasion av Ukraina började var det en spelarflykt från KHL.

Men efter ett par månader började det vända och nu är det flertalet icke ryssar som har valt att skriva kontrakt med KHL-klubbar.
– Jag tycker att det är förvånande med de svenskar som gör det, men det är ett val som man gör själv. Att man gör det från andra länder som inte är lika berörda av det tycker jag inte är lika förvånande som när svenskar gör det.
Är Örebros sportchef Stefan Bengtzén en idiot? Hur är Sverige berörda av Rysslands invasion av Ukraina mer än andra länder?
Citera
2022-07-19, 15:38
Avstängd
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Yes, nu är det officiellt.

Skumt med det medicinska dock. Frölundas medicinska team godkände honom rakt upp o ner...

Tror att Bentzen inte räknar pengar så bra. Han maxar sin budget varje år...
Nu skall nog Örebro börja bygga kapital de med.
Citera
2022-07-21, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Är Örebros sportchef Stefan Bengtzén en idiot? Hur är Sverige berörda av Rysslands invasion av Ukraina mer än andra länder?
Bengtzen har väl alltid varit ganska usel på att uttrycka sig så inte speciellt förvånande.

Det han måste mena är väl att många nordamerikaner skiter fullständigt i Ukraina.
Hade en spelare betett sig som Ovechkin gjort sedan invasionen i Sverige hade ingen tagit i vederbörande med tång. I USA skiter ju 8/10 amerikaner i vad som pågår på andra sidan jorden.
Citera
2022-07-22, 16:26
Medlem
Mattias Sjögren lägger skridskorna på hyllan. Förstår honom med tanke på skador och åldern. Hoppas dom hissar hans tröja i taket. Näst flest matcher i Rögles tröja, bara Taylor Matson har fler
Citera
2022-07-22, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Mattias Sjögren lägger skridskorna på hyllan. Förstår honom med tanke på skador och åldern. Hoppas dom hissar hans tröja i taket. Näst flest matcher i Rögles tröja, bara Taylor Matson har fler

Borde hissas båda två. Tror inte Matsson fick sin tröja hissad. Så mycket båda två ha gjort för Rögle på och utanför isen.
Citera
2022-07-23, 12:58
Medlem
som jag har skrivit för några veckor sedan, men nu officiellt. Zaar klart för 4 år i Rögle. Sjukt viktigt!!

Citat:
Daniel Zaar stannar i Rögle. Forwarden har skrivit på ett fyraårskontrakt med klubben.

https://www.roglebk.se/article/vpula...rakt-med-rogle
Senast redigerad av pyssen87 2022-07-23 kl. 13:01.
Citera
2022-07-23, 13:10
Bannlyst
AIK har gjort klart med Filip Sandberg, och Jocke tackat nej till skambud

bläääh jävla snål budget satsning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in