2023-09-20, 18:45
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Detta är nog också snart verklighet då de försummar sin youtube-kanal. Undrar hur Solomon kommer ta att "bli" en nobody?

Hoppas inte hans våldsamma sidor ligger latent.

Anledningen till att de "försummar" sin YT-kanal handlar väl mer om att de anser den gemensamma läkningsprocessen vara viktigare än att skapa diverse kreationer för allmänheten.

Har du redan glömt av Melinas apati & initiativlöshet som resulterat i svårigheter att knyta an till sina egna barn?

Solomon fattar beslut & gör aktiva val utefter familjens välmående. Det handlar inte om latent ilska utan om kärleksfull omtanke.

Personligen kan jag ju tycka att den familjära integriteten väger tyngre än en familjär exploatering. Eller vad tycker du?
Senast redigerad av Adonis. 2023-09-20 kl. 18:47.
Citera
2023-09-20, 18:46
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-tomten
Med andra ord så är det enda du har hakat upp dig på är att Solomon inte betalat underhåll än? Och då flyger allt annat han gör för sig själv och sin familj ur fönstret?
Han känner sig sviken av den psykiskt sjuka kvinnan och det är hans enda sätt att protestera den orättvisa han har fått utstå.
Han har dessutom börjat betala i den mån han har råd ska du veta. Han vet att han inte kommer komma undan dem där skulderna, så han har börjat ta tag i det..
Jag tycker att han verkar vara en bra människa och tar sitt ansvar som en bra samhällsmedborgare. Det är mer än man kan säga om många trådvänner här som lever på olika bidrag.

Psykiskt sjuka? Nu är vi där igen.

Om Fredriks ex. nu provocerat honom till hans våldshandlingar har detta då gjorts från tomma intet eller rättfärdigar det då hans våldshandlingar? Enligt Adonis så är det då befogat att ta till våld och hon får skylla sig själv.

Eller har hon själv fört dialoger med honom för att få honom mer engagerad med familjen? Vilket han sett som oerhört provocerande? Och tillslut lagt sig på golvet och gråtit, stuckit från platsen, misshandlat henne vid olika tillfällen , hotat med att bla. att slå en vinflaska i huvudet på henne osv.?

Det finns ju en rad historier och vittnesmål som tar upp hur han inte tagit hand om barnen utan att han har prioriterat sig själv före och då exempelvis spelat spel. Han framstår onekligen som en ögontjänare nu som då.

Hans ex verkar ju ha tagit tillbaka honom flertalet gånger för att försöka om och om igen men det verkar som att det hela tiden mynnat ut i våld. Du tror inte att hon känner sig sviken av honom? Vad är det för orättvisa egentligen han får utstå egentligen menar du, han erkänt sina våldshandlingar och även sagt att det varit fel?

Vad är det han får ut på att protestera så här? Är det de bästa för barnen? För det var väl därför han gav upp tvisten om vårdnaden eller är det vad rätten ansåg vara bäst? Vad sänder detta för budskap till barnen?

"Det han gör för sig.." Ja det är han själv som ständigt kommer först.

Det vi ser på deras sociala medier är att Melina gång på gång säger att Fredrik inte gör någonting hemma utan hon själv uttrycker att hon är den som får dra mycket av hushållssysslorna själv och ta hand om barnen. Skulle hon vara initiativlös?
Eller är det Fredrik som hindrar hennes utveckling?

Detta beteende påminner mycket hur han har varit i sitt tidigare förhålland med sitt ex. Så vad är det han nu gör för sin familj och hur har han förändrats?

Även Fredrik säger i bla. en av deras videos efter att Enoch kommit till familjen att Melina har anpassat sig väl och att hon själv är ute med dem flera timmar i rad och tar hand om allting själv så att han kan jobba och göra sitt. Vad gjorde Fredrik själv för anpassning?

Jag vet inte om jag då ser en person som förändrat sig själv något märkbart mer än att man blivit vegan och försökt att hitta egna vägar att "läka" sig själv istället för att använda sig av allmänt vedertagna metoder. Det jag primärt ser är en person som är på flykt från sitt förflutna och inte direkt en särskilt medveten person. Vill han gå vidare så bör han kanske börja med att ta tag i skulderna. Att ta tag i skulderna i sig är väl en väldigt bra utgångspunkt för att han ska kunna gå vidare i live?. För skulderna är ju någonting som är väldigt mycket förknippat med det som han så att säga behöver "läkas" från.

Du säger att han har tagit tag i detta, vad bygger du detta på? Om han nu är en bra samhällsmedborgare borde han väl inte belasta systemet med att skattebetalarna ska ligga ute med hans underhållsstöd för hans egna barn?

Är han en bra samhällsmedborgare som förmånsbeskattar de fordon han framför som är och varit registrerade på bolaget, som alla andra som har den förmånen?

Hur ser du på våldtäkten?

Citat:
Nu känns det verkligen som att jag och Galilei har vunnit. ingen av kärringmaffian vågar svara längre.
Super schackmatt på er alla..
Bror kingen Adonis, vi har vunnit!
Otålig?
Citera
2023-09-20, 19:25
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Jag är lite sugen på att bli uppdaterad på hur det gick med den mögliga husbilen och om de har hittat på något nytt sätt att parasitera på sina föräldrar eller har något annat upplägg för en parasitär livsstil.
Husbilen avställd sedan augusti och återigen har man flyttat in hos Fredriks föräldrar.
Citera
2023-09-20, 19:58
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Vad har du för bevis för dina inlägg?
Tror inte att du förstår hur det här med bevisföring fungerar riktigt. Det var Adonis som lovade att bevisen och "sanningen" skulle komma fram. Jag har inte hävdat någonting och behöver därmed inte bevis för någonting. Jag väntar bara på att det Adonis för över ett år sedan sa skulle hända "snart" faktiskt händer. Men man börjar ju bli lite skeptisk liksom.
Citera
2023-09-20, 20:11
Medlem
Spritnotas avatar
[quote=Adonis.|85795336]Anledningen till att de "försummar" sin YT-kanal handlar väl mer om att de anser den gemensamma läkningsprocessen vara viktigare än att skapa diverse kreationer för allmänheten.

Har du redan glömt av Melinas apati & initiativlöshet som resulterat i svårigheter att knyta an till sina egna barn?

Solomon fattar beslut & gör aktiva val utefter familjens välmående. Det handlar inte om latent ilska utan om kärleksfull omtanke.

Personligen kan jag ju tycka att den familjära integriteten väger tyngre än en familjär exploatering. Eller vad tycker du? [/QUOTE

Du har ignorerat mig i över ett år.
Citera
2023-09-20, 20:13
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Anledningen till att de "försummar" sin YT-kanal handlar väl mer om att de anser den gemensamma läkningsprocessen vara viktigare än att skapa diverse kreationer för allmänheten.

Personligen kan jag ju tycka att den familjära integriteten väger tyngre än en familjär exploatering. Eller vad tycker du?
Kom. Du å jag. En 1v1.
Citera
2023-09-20, 20:15
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Tror inte att du förstår hur det här med bevisföring fungerar riktigt. Det var Adonis som lovade att bevisen och "sanningen" skulle komma fram. Jag har inte hävdat någonting och behöver därmed inte bevis för någonting. Jag väntar bara på att det Adonis för över ett år sedan sa skulle hända "snart" faktiskt händer. Men man börjar ju bli lite skeptisk liksom.

[quote=Spritnota|85796335]
Citat:

Personligen kan jag ju tycka att den familjära integriteten väger tyngre än en familjär exploatering. Eller vad tycker du? [/QUOTE

Du har ignorerat mig i över ett år.

Exakt så.
Citera
2023-09-20, 21:50
Bannlyst
Citat:
Vissa av oss har en förmåga att äta exakt så mycket vi behöver.
Jag väger exakt lika mycket som jag har vägt sedan jag nådde mitt genetiska mx på gymmet i jättemånga år utan att gå ner eller upp.
Veganism är onaturligt vi är opportunister dvs det är varken naturligt för oss med en plantbaserad eller köttbaserad kost och en vegan får inte tillräckligt med essentiella aminosyror eller B 12 vitamin och tillslut tar kroppens depåer av dessa slut och det är därför Salomon är blek och ser ohälsosam ut.
Sluta ljug, alla fattar att du är fet. Den enda tiden du har spenderat på ett gym var för 20 år sen när du gjorde ett halvtdant försök att gå ner i vikt. Du gav säkert upp efter 20 minuter och köpte köttpizza på väg hem.
Citat:
Förövrigt var det jätteroligt när han irrade runt på den där ön och totalt misslyckades med "survival"
Skönt att se andra misslyckas också? Då kände du dig inte så ensam va? Solonom kunde åtminstone bjuda på det och gjorde en video av det hela.. Själv sitter du här på fb och ljuger om din kost
Citera
2023-09-20, 21:57
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Du säger i ditt inlägg att "jorden inte är platt". Hur VET du det? DU har ALDRIG varit i rymden & kommer heller ALDRIG att komma dit. Du förlitar dig på "bevis" som DU aldrig kan verifiera. Vad jag menar är att du VÄLJER att tro på de "bevis" som sammanfaller med din subjektiva åsikt om saker & ting, en åsikt som du utgår från att vara sann för att majoriteten tycker så.
Nu förstår jag hur pålitliga dina sk. källor är.
Citat:
Det va väldigt fint förskönat men hur ska de ha tid till vare sig att släppa egna videos eller renovera en husbil när Fredrik är ute på vift så mycket för egen del?
Citera
2023-09-20, 22:49
Medlem
Litwicks avatar
Citat:
Nej jag är vad folk brukar benämna som "hunk" Megachad" "ANBOLA1!!!" trots att det var 5 år sedan jag besökte ett gym pga att jag äter en balanserad kost och inte tror på flumm och idioti.

Flum? Att vara vegan? Jag är det för att jag älskar djur så otroligt mycket, vill inte äta dem och jag avskyr köttindustrin. Har inget med ”flum” att göra. Däremot hans ständiga fastande… han verkar fasta jämt, t om ”torrfasta” då han inte ens dricker vatten - why? Han ser ju sjukt glåmig och tanig ut.
Melina däremot tycker jag har sånt glow, och hon är jäkligt duktig på att laga mat! Hejar på henne, och hoppas hon ditchar den där odugliga Slemomon, hon förtjänar så mycket bättre.
Citera
2023-09-20, 23:01
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Nu förstår jag hur pålitliga dina sk. källor är.

Det va väldigt fint förskönat men hur ska de ha tid till vare sig att släppa egna videos eller renovera en husbil när Fredrik är ute på vift så mycket för egen del?

Nu handlar det inte om att jag personligen tror att jorden skulle vara platt. Det borde ju tom du förstå. Det hela handlar ju om att man som enskild individ väljer det man tror på oavsett ifall bevisen för ngt är verifierade eller inte.

Ett exempel är Ryssland/Ukraina. 80% väljer att blint tro på västvärldens mediabevakning utan ngt som helst kritiskt tänkande. Folk demoniserar Putin samtidigt som de målar upp den lille tiggaren från ukraina som att han skulle vara Gud Fader själv, trots att även han är djävulen personifierad. Detsamma gällde pandemihysterin osv, där masklösa & ovaccinerade okritiskt målades upp som mördare. En anklagelse som visade sig helt sakna vetenskaplig grund men som människor ändå valde att tro på. Irak/Kuwait krigen är ett annat exempel.

Kontentan var med mitt inlägg att man som individ väljer att tro på det som ligger en varmast om hjärtat & då spelar verifierade bevis/fakta ingen som helst roll. Du har med andra ord redan en klar uppfattning om att Solomon är en förövare. Inget kommer få dig att ändra din åsikt.

Även ifall Solomon & Melina fattar bra beslut så kommer det alltid finnas folk i tråden som väljer att såga beslutet som sådant av ren princip.

Solomon & Melina kämpar i motvind men ändå lyckas de övervinna den eviga svansen av hatare i tråden som trots okynnesanmälningar, falsk ryktesspridning & diverse förtal ännu inte lyckats få de båda på fall.

Du vet vrf Solomon har varit ute på "vift". Du har ju redan fått detta förklarat för dig. Solomon gav Melina utrymme att försöka ta kontroll över sitt liv för att åter knyta an till sina barn. Pga sitt trauma var hon farligt nära att utveckla ett avståndstagande, dvs hon var på väg att bli en sk kylskåpsmamma men detta förändrades ju till det bättre när utrymme till att "knyta an" gavs.

De visuella kreationerna är självklart menade att komma tillbaka men fokus ligger nu på den gemensamma läkningsprocessen. Det måste vi alla försöka respektera.
Citera
2023-09-21, 02:56
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Nu handlar det inte om att jag personligen tror att jorden skulle vara platt. Det borde ju tom du förstå. Det hela handlar ju om att man som enskild individ väljer det man tror på oavsett ifall bevisen för ngt är verifierade eller inte.

Ett exempel är Ryssland/Ukraina. 80% väljer att blint tro på västvärldens mediabevakning utan ngt som helst kritiskt tänkande. Folk demoniserar Putin samtidigt som de målar upp den lille tiggaren från ukraina som att han skulle vara Gud Fader själv, trots att även han är djävulen personifierad. Detsamma gällde pandemihysterin osv, där masklösa & ovaccinerade okritiskt målades upp som mördare. En anklagelse som visade sig helt sakna vetenskaplig grund men som människor ändå valde att tro på. Irak/Kuwait krigen är ett annat exempel.

Kontentan var med mitt inlägg att man som individ väljer att tro på det som ligger en varmast om hjärtat & då spelar verifierade bevis/fakta ingen som helst roll. Du har med andra ord redan en klar uppfattning om att Solomon är en förövare. Inget kommer få dig att ändra din åsikt.

Även ifall Solomon & Melina fattar bra beslut så kommer det alltid finnas folk i tråden som väljer att såga beslutet som sådant av ren princip.

Solomon & Melina kämpar i motvind men ändå lyckas de övervinna den eviga svansen av hatare i tråden som trots okynnesanmälningar, falsk ryktesspridning & diverse förtal ännu inte lyckats få de båda på fall.

Du vet vrf Solomon har varit ute på "vift". Du har ju redan fått detta förklarat för dig. Solomon gav Melina utrymme att försöka ta kontroll över sitt liv för att åter knyta an till sina barn. Pga sitt trauma var hon farligt nära att utveckla ett avståndstagande, dvs hon var på väg att bli en sk kylskåpsmamma men detta förändrades ju till det bättre när utrymme till att "knyta an" gavs.

De visuella kreationerna är självklart menade att komma tillbaka men fokus ligger nu på den gemensamma läkningsprocessen. Det måste vi alla försöka respektera.
När ska Solomon ta kontroll över sitt liv och knyta an till sina barn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in