2023-09-19, 21:06
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Tack för allt smicker, söta du...

Intressant att Karolina (Von Tilander) dyker upp i TV-rutan. Det kommer bli action då den tjejen har skinn på näsan. Sanna mina ord.

För kännedom, Solomoon har redigerat hennes kreationer tidigare & har inte för avsikt att sluta med detta. Dock har det varit lite mycket nu för Solomon då han varit tvingad till diverse åtgärder (vandringar etc), som en del av gemensam & pågående läkningsprocess, när Melina delvis har återfallit i apati & initiativlöshet (för att inte tala om hennes svårigheter att knyta an till sina egna barn).

Den pågående mentala läkningsprocessen (för de båda) är det som står i fokus nu för Solomon, då kommer butik & deras egna kreationer i andra hand men självklart har de för avsikt att återvända (starkare) till offentligheten genom både visuell produktion & butik. Allt handlar om vart de idag anser sig vara i den gemensamma läkningsprocess som är avgörande för de bådas välbefinnande.

Läkningsprocess count: 2985.

Du verkar ha hakat upp dig, papegojan.

Det finns inte en tillstymmelse till att Melina skulle ha svårigheter att knyta an till sina barn. Däremot är det ju svårt att knyta an till en frånvarande far.

Du som påstår att du har tillgång till "slaskar" varför har du valt att ignorera den påstådda våldtäkten? Du väljer som vanligt att lyfta information som passar din egen agenda...eller jag menar HITTA PÅ förstås.

Kolla, jag kan göra samma sak:

Jag har från oberoende källor fått till mig att ingenting som användaren Adonis. skriver är sant. Dock kan jag inte avslöja mina källor då jag gett dem mitt löfte. Jag är en man av heder
Det Adonis. behöver nu är att genom en mental läkningsprocess lära sig knyta an till världen igen.

Fram med något mer än bara upprepningar av samma bullshit nu. Eller kan du inte?

Schack matt.....bror
Citera
2023-09-19, 22:02
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Läkningsprocess count: 2985.

Du verkar ha hakat upp dig, papegojan.

Det finns inte en tillstymmelse till att Melina skulle ha svårigheter att knyta an till sina barn. Däremot är det ju svårt att knyta an till en frånvarande far.

Du som påstår att du har tillgång till "slaskar" varför har du valt att ignorera den påstådda våldtäkten? Du väljer som vanligt att lyfta information som passar din egen agenda...eller jag menar HITTA PÅ förstås.

Kolla, jag kan göra samma sak:

Jag har från oberoende källor fått till mig att ingenting som användaren Adonis. skriver är sant. Dock kan jag inte avslöja mina källor då jag gett dem mitt löfte. Jag är en man av heder
Det Adonis. behöver nu är att genom en mental läkningsprocess lära sig knyta an till världen igen.

Fram med något mer än bara upprepningar av samma bullshit nu. Eller kan du inte?

Schack matt.....bror

Du är uppenbarligen för ung & oerfaren (eller alldeles för dum) för att kunna förstå vikten av god etik.

Som debattör (med insyn & tillgång till opublicerat känsligt material) går mina inlägg i aktuell tråd under ngt som går att jämföra med pressetiska regler. Detta beslut grundar sig i respekt för alla inblandade parter. Inte bara Solomon & Melina utan även exflickvän, Moa mfl.

Dessa etiska regler innebär i korthet:
Skydda de av myndigheter verifierade källor som förser mig med info (i försöken att ge korrekt & sanningsenlig information), respektera den personliga integriteten, vara varsam med att publicera vilseledande info (som inte stämmer), försöka vara objektiv & lyfta fram flera åsikter samt vara försiktig med att publicera namn.

Så visst handlar det om heder. Heder är en av de egenskaper som skiljer människa från djur.

Vart finns hedern i att uppvigla & misskreditera din antagonist (...& för övrigt seriös debattör) genom att gng på gng attackera mig med diverse personangrepp?

Edit: Jag har heder. Har du?
Senast redigerad av Adonis. 2023-09-19 kl. 22:21.
Citera
2023-09-19, 22:20
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Du är uppenbarligen för ung & oerfaren (eller alldeles för dum) för att kunna förstå vikten av god etik.

Som debattör (med insyn & tillgång till opublicerat känsligt material) går mina inlägg i aktuell tråd under ngt som går att jämföra med pressetiska regler. Detta beslut grundar sig i respekt för alla inblandade parter. Inte bara Solomon & Melina utan även exflickvän, Moa mfl.

Skydda de av myndigheter verifierade källor som förser mig med info (i försöken att ge korrekt & sanningsenlig information), respektera den personliga integriteten, vara varsam med att publicera vilseledande info (som inte stämmer), försöka vara objektiv & lyfta fram flera åsikter samt vara försiktig med att publicera namn.

Så visst handlar det om heder. Heder är en av de egenskaper som skiljer människa från djur.

Intressant att du nu dessutom verkar fokusera mer på mig som person än på själva ämnet i tråden, dvs "skvaller om familjen Gaia"? Vart finns hedern i att uppvigla & misskreditera din antagonist (...& för övrigt seriös debattör) genom att gng på gng attackera mig med diverse personangrepp?

Anledningen att jag fokuserar på dig ibland är för att bevisa att du inte är trovärdig. Du paketerar din skit i ännu mer skit, förstår du?

Myndigheter förser dig med information säger du? Är det i din roll som mäklare som du får den här infon? Jag tror inte du förstår hur lätt det är att sticka hål på dina lögner.

Och vill du motbevisa oss, snälla kom med något som går att bekräfta, annars märker ju även en femteklassare att du bara är ett troll.

Bara för att du säger läkningsprocess hundra gånger per inlägg så blir inte det du skriver mer sant för det.

Sen kan det vara av nytta att dra fram ditt bagage på flashback då det påvisar att du redan förlorat denna debatt innan du ens gick in i den.

Du är körd topboy...

Ps jag förstår att du inte tycker Soloboi behöver ta ansvar för sina ungar:

Senast redigerad av Wooqiprwo 2023-09-19 kl. 22:25.
Citera
2023-09-19, 23:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Vart finns hedern i att uppvigla & misskreditera din antagonist (...& för övrigt seriös debattör) genom att gng på gng attackera mig med diverse personangrepp?

Vart ligger hedern i att påstå att Moa utsatt Solomon för övergrepp?
Vart ligger hedern i att påstå att hans ex är psyksjuk?

du har ingen heder, du har inga källor, du har ingen fakta, du har ingen insyn, du har ingen "myndigheter verifierade källor som förser mig med info", du har ingen respektera för den personliga integriteten, du är inte objektiv. Du har fria fantasier eller medvetna lögner, det är allt du har att komma med.

Vill verkligen Solomon och M att du sprider allt negativt om dem som du gör?
Senast redigerad av Dopy 2023-09-19 kl. 23:42.
Citera
2023-09-20, 07:57
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashback-tomten
Kan du citera några exempel? Det enda jag ser i det han skriver är att han tycker att vi ska döma Solomon utefter det han gör nu och att han gör sitt bästa att bli en så bra människa han kan utefter de förutsättningar han har nu.
Men det enda ni gör är att leta fel hela tiden.

Hon är sjuk, hon har borderline/narcissism. Det är nått hon inte ens nekar själv!

Nej, han verkar ha en otroligt bra bild av exakt det som hände.

Jag tycker båda är offer i det som hände.. Det var synd, speciellt för barnen.. Men låt människan få utveckla sig till ett bättre "jag", det är det enda han vill, uppenbarligen gör han sitt bästa för att uppnå det. Vilket är mer än det man kan säga om andra idiotmän där ute.
Uppenbarligen försöker han ändra sig och utvecklas till ett bättre "jag". Borde man inte som tidigare utsatt kvinna uppmuntra det?
Sen att han har en stor kuk som alla kvinnor vill smaka på (inklusive Moa) är inget han kan hjälpa..
Som andra poängterat så är det nog bra om du går igenom Adonis post historik i forumet i lugn och ro själv.

Om det ända du ser är att han säger att Fredrik skall dömas utifrån det han gör så måste du ha skapliga skygglappar monterade. Denne påstår sig vara objektiv och utgå från fakta. Ingenting har han bevisat och allt han säger utgår från att det är kvinnorna i Fredriks liv det är fel på. Han talar nedlåtande om dem utan att ha belägg för det han säger.

Den enda mig veterligen från hans partnerhistorik som har diagnoser är Melina och inte hans ex.

Hur beskriver Adonis en vettig bild när han inte lägger fram källor/bevis? Han refererar till en sk. "slask" men där väljer han entydigt att bara att berätta saker som gynnar Fredrik. Saker som han inte redovisar källor eller har några som helst bevis för.

Jag har tyvärr svårt att se att Fredrik förbättrat sig. I denna relationen precis som i hans tidigare relation flyr han undan ansvaret att ta hand om sina barn. Att säga att Melina tappat kontakten med sina barn är helt absurt. Hon är den som under hela deras relation fått tagit det absolut största ansvaret för barnen medan Fredrik fritt får fortsätta fritt att göra vad han nu gör.

Att också säga att Moa förgripit sig på honom är sjukt och verkligen fria fantasier som saknar bevis. Det verkar ju dock som att Fredrik är den som har förgripit sig på någon och om det här med att ta upp informationen från slasken är så viktigt och av relevans. Varför väljer inte Adonis den objektiva att ta upp det här?

Verkar förövrigt som att familjen nu befinner sig i Edsbruk hos Fredriks föräldrar. Man kan ju undra hur det går med husbilen? Eller är detta också ett projekt man lagt ned och övergett?
Citera
2023-09-20, 07:58
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:

Anledningen att jag fokuserar på dig ibland är för att bevisa att du inte är trovärdig. Du paketerar din skit i ännu mer skit, förstår du?

Myndigheter förser dig med information säger du? Är det i din roll som mäklare som du får den här infon? Jag tror inte du förstår hur lätt det är att sticka hål på dina lögner.

Och vill du motbevisa oss, snälla kom med något som går att bekräfta, annars märker ju även en femteklassare att du bara är ett troll.

Bara för att du säger läkningsprocess hundra gånger per inlägg så blir inte det du skriver mer sant för det.

Sen kan det vara av nytta att dra fram ditt bagage på flashback då det påvisar att du redan förlorat denna debatt innan du ens gick in i den.

Du är körd topboy...

Ps jag förstår att du inte tycker Soloboi behöver ta ansvar för sina ungar:

Inte svårt att få info från myndigheter ifall man vet vilka vägar man ska ta. Det mesta är helt legitim info & genom att tillämpa "tjänster & gentjänster" så är info faktiskt ganska lättillgängligt för den som vet hur.

Du vet lika väl som jag att läkningsprocessen i allra högsta grad är en realitet. Det bevisar bland annat den föreläsning/workshop av Eckhart Tolle som Solomon besökte i sthlm.

Eckhart Tolle är en auktoritet när det gäller självhjälp genom mentala läkningsprocesser där det handlar om att blicka framåt & inte bakåt, dvs leva här & nu.

...& nej, bror. Jag kan inte, pga etiska skäl, röja mina källor. Du får helt enkelt själv avgöra ifall mina uppgifter om Solomon & Melina är trovärdiga eller inte. Verkligheten är inte en dans på rosor.

Du hedrar mig med din "grävande journalistik"'.

Men jag förstår inte riktigt vad det är för genomslagskraft mina inlägg, enligt dig, är tänkt att ha. Inte heller vad dessa har med en konstruktiv diskussion om Solomon & Melina att göra. Bör alla åsikter än de vänsterliberala/feministiska förbjudas tycker du? Är lågaffektivt bemötande det enda bemötande som bör ses som legitimt?

"Motbevisa oss..." ?

Vilka är "oss"? Du & Molgan?

Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vart ligger hedern i att påstå att Moa utsatt Solomon för övergrepp?
Vart ligger hedern i att påstå att hans ex är psyksjuk?

du har ingen heder, du har inga källor, du har ingen fakta, du har ingen insyn, du har ingen "myndigheter verifierade källor som förser mig med info", du har ingen respektera för den personliga integriteten, du är inte objektiv. Du har fria fantasier eller medvetna lögner, det är allt du har att komma med.

Vill verkligen Solomon och M att du sprider allt negativt om dem som du gör?

Hur känns det själv att ta rollen som det odjur du själv säger dig vilja bekämpa?

För övrigt så sprider jag inget "negativt" om Solomon & Melina utan jag skulle snarare vilja kalla det för en slags jämvikt/motpol, en mer realistisk förklaring till vrf vissa saker uppfattas som de gör.
Citera
2023-09-20, 08:23
Medlem
Nu har melina ändrat i sin bio på IG till sometimes I vlog on Youtube. Känns som att det kommer dröja innan vi får några fler videor från dom
Citera
2023-09-20, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Som andra poängterat så är det nog bra om du går igenom Adonis post historik i forumet i lugn och ro själv.

Om det ända du ser är att han säger att Fredrik skall dömas utifrån det han gör så måste du ha skapliga skygglappar monterade. Denne påstår sig vara objektiv och utgå från fakta. Ingenting har han bevisat och allt han säger utgår från att det är kvinnorna i Fredriks liv det är fel på. Han talar nedlåtande om dem utan att ha belägg för det han säger.

Den enda mig veterligen från hans partnerhistorik som har diagnoser är Melina och inte hans ex.

Hur beskriver Adonis en vettig bild när han inte lägger fram källor/bevis? Han refererar till en sk. "slask" men där väljer han entydigt att bara att berätta saker som gynnar Fredrik. Saker som han inte redovisar källor eller har några som helst bevis för.

Jag har tyvärr svårt att se att Fredrik förbättrat sig. I denna relationen precis som i hans tidigare relation flyr han undan ansvaret att ta hand om sina barn. Att säga att Melina tappat kontakten med sina barn är helt absurt. Hon är den som under hela deras relation fått tagit det absolut största ansvaret för barnen medan Fredrik fritt får fortsätta fritt att göra vad han nu gör.

Att också säga att Moa förgripit sig på honom är sjukt och verkligen fria fantasier som saknar bevis. Det verkar ju dock som att Fredrik är den som har förgripit sig på någon och om det här med att ta upp informationen från slasken är så viktigt och av relevans. Varför väljer inte Adonis den objektiva att ta upp det här?

Verkar förövrigt som att familjen nu befinner sig i Edsbruk hos Fredriks föräldrar. Man kan ju undra hur det går med husbilen? Eller är detta också ett projekt man lagt ned och övergett?
Med andra ord så är det enda du har hakat upp dig på är att Solomon inte betalat underhåll än? Och då flyger allt annat han gör för sig själv och sin familj ur fönstret?
Han känner sig sviken av den psykiskt sjuka kvinnan och det är hans enda sätt att protestera den orättvisa han har fått utstå.
Han har dessutom börjat betala i den mån han har råd ska du veta. Han vet att han inte kommer komma undan dem där skulderna, så han har börjat ta tag i det..
Jag tycker att han verkar vara en bra människa och tar sitt ansvar som en bra samhällsmedborgare. Det är mer än man kan säga om många trådvänner här som lever på olika bidrag.
Citera
2023-09-20, 18:19
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Inte svårt att få info från myndigheter ifall man vet vilka vägar man ska ta. Det mesta är helt legitim info & genom att tillämpa "tjänster & gentjänster" så är info faktiskt ganska lättillgängligt för den som vet hur.

Du vet lika väl som jag att läkningsprocessen i allra högsta grad är en realitet. Det bevisar bland annat den föreläsning/workshop av Eckhart Tolle som Solomon besökte i sthlm.

Eckhart Tolle är en auktoritet när det gäller självhjälp genom mentala läkningsprocesser där det handlar om att blicka framåt & inte bakåt, dvs leva här & nu.

...& nej, bror. Jag kan inte, pga etiska skäl, röja mina källor. Du får helt enkelt själv avgöra ifall mina uppgifter om Solomon & Melina är trovärdiga eller inte. Verkligheten är inte en dans på rosor.

Du hedrar mig med din "grävande journalistik"'.

Men jag förstår inte riktigt vad det är för genomslagskraft mina inlägg, enligt dig, är tänkt att ha. Inte heller vad dessa har med en konstruktiv diskussion om Solomon & Melina att göra. Bör alla åsikter än de vänsterliberala/feministiska förbjudas tycker du? Är lågaffektivt bemötande det enda bemötande som bör ses som legitimt?

Eftersom allt du skriver är tomma ord "bror" så är det lätt att avfärda allt som ren bullshit skrivet av en "man" i ständigt delirium.

Bara för att någon säger att jorden är platt tusen gånger så betyder inte det att den är det? Förstår du?

Och om du inte förstår att man kan bevisa någons trovärdighet genom att visa på dennes historik så är du bra mycket mer tappad än vad jag trodde.

Allt du skriver går att motbevisa genom konkreta bevis. Att du påstår att du har tillgång till "slaskar", har kontakter, fåglar viskar i dina öron osv kan inte klassas som fakta utan helt enkelt bara avvisas som totalt nonsens.

Alla som har sett familjens videor, vet om Solobois historik och tagit del av Moas berättelser om hur det var när de bodde på gården exempelvis vet hur det ligger till.

Kryp tillbaka under stenen ta dig en "näsa" och inse att du är schack matt....
Citera
2023-09-20, 18:22
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Eller kan det vara för att ingen bryr sig om det snart tandlösa, bleka, genomskinliga flumhippie veganspöket och hans mongo till fru längre?

Detta är nog också snart verklighet då de försummar sin youtube-kanal. Undrar hur Solomon kommer ta att "bli" en nobody?

Hoppas inte hans våldsamma sidor ligger latent.
Citera
2023-09-20, 18:26
Medlem
Kiddieoxos avatar
Jag är lite sugen på att bli uppdaterad på hur det gick med den mögliga husbilen och om de har hittat på något nytt sätt att parasitera på sina föräldrar eller har något annat upplägg för en parasitär livsstil.
Citera
2023-09-20, 18:38
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Eftersom allt du skriver är tomma ord "bror" så är det lätt att avfärda allt som ren bullshit skrivet av en "man" i ständigt delirium.

Bara för att någon säger att jorden är platt tusen gånger så betyder inte det att den är det? Förstår du?

Och om du inte förstår att man kan bevisa någons trovärdighet genom att visa på dennes historik så är du bra mycket mer tappad än vad jag trodde.

Allt du skriver går att motbevisa genom konkreta bevis. Att du påstår att du har tillgång till "slaskar", har kontakter, fåglar visslar i dina öron osv kan inte klassas som fakta utan helt enkelt bara avvisas som totalt nonsens.

Alla som har sett familjens videor, vet om Solobois historik och tagit del av Moas berättelser om hur det var när de bodde på gården exempelvis vet hur det ligger till.

Kryp tillbaka under stenen ta dig en "näsa" och inse att du är schack matt....

Vår sanning måste drivas av objektivitet & kärlek – inte av ilska, inte av rädsla, inte av ångest, inte av predikan, utan av objektivitet & kärlek.

Det är där hoppet finns. Jag ger alltid människor en möjlighet att tvivla men du måste oxå förstå att "sanningen" inte alltid levereras verifierad på ett silverfat bara för att allmänheten har svårt att förstå det som skrivs & presenteras.

Du säger i ditt inlägg att "jorden inte är platt". Hur VET du det? DU har ALDRIG varit i rymden & kommer heller ALDRIG att komma dit. Du förlitar dig på "bevis" som DU aldrig kan verifiera. Vad jag menar är att du VÄLJER att tro på de "bevis" som sammanfaller med din subjektiva åsikt om saker & ting, en åsikt som du utgår från att vara sann för att majoriteten tycker så.

Det ligger i tiden att skuldbelägga män som Solomon, men det betyder inte att han gjort ngt fel i egentlig mening. Det ligger i tiden att skuldbelägga Solomon & Melinas val av liv, men det betyder inte att deras val av liv är fel i egentlig mening. Det ligger i tiden att ömma för kvinnor, som Moa & Solomons ex, hur sjuka & intrikata de än har visat sig vara, men det behöver ju inte per automatik betyda att de gjort rätt osv.

Du har en haltande & mycket trångsynt världsbild. Det är kanske därför du inte kan hålla dig objektiv när du diskuterar Solomon & Melina. Eller är det så att du kanske tom har utvecklat känslor för Melina, för det skulle isf kunna förklara det bottenlösa hat mot Solomon du verkar besitta.
Senast redigerad av Adonis. 2023-09-20 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in