Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-24, 12:39
  #1
Medlem
SveaBunkerns avatar
https://www.friatider.se/ida-19-doms...ille-i-sin-bil

Citat:
Ida, 19, friades av tingsrätten för att ha våldtagit en utslagen 17-åring. Men hovrätten gör en annan bedömning och dömer henne till ett kortare fängelsestraff.

Den 24 april 2021 i Höörs kommun blev en alkoholpåverkad 17-årig pojke våldtagen av 19-åriga Ida, som egentligen heter något annat.

https://www.nj.se/kortnyheter/fangel...lagen-17-aring

Citat:
Kvinnan, som var 19 år vid tidpunkten för gärningen, åtalades för att ha våldtagit en 17-åring som hon var ytligt bekant med.

17-åringen berättade att han hade druckit 70 cl starksprit och blivit riktigt full och att gått och lagt i sig baksätet i en tom bil som stått olåst.

Med hänsyn till hennes ålder bestäms påföljden till fängelse i 1 år 4 månader.

Hovrätten över Skåne och Blekinge B 3338-21

TS: Vad tycker ni om straffet?

-----------------------------------------------------------------
FUP och Hovrättsdom
(FB) Höör: Kvinna döms till fängelse – våldtog utslagen (17-årig) kille i bil (2021-04-24)
/Mod
__________________
Senast redigerad av Mapping 2023-06-14 kl. 20:00.
Citera
2022-03-24, 12:49
  #2
Medlem
massuppfittarens avatar
Rätt säker på att det finns en gammal tråd om detta. Med tanke på andra våldtäktsdomar verkar den helt korrekt.
Citera
2022-03-24, 12:54
  #3
Medlem
lovedrugs avatar
Ska man kunna ångra ett samlag 20 år efter och få någon dömd för våldtäkt så ska man fan döma tjejer för våldtäkt också även när det är skitnödiga fall som detta.
Citera
2022-03-24, 12:58
  #4
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Ja, det var ju ett jävla övergrepp att bli våldtagen av en 19-årig tjej. Usch. All sympati till... offret.
Citera
2022-03-24, 13:00
  #5
Medlem
lovedrugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Ja, det var ju ett jävla övergrepp att bli våldtagen av en 19-årig tjej. Usch. All sympati till... offret.
Hon var dock överviktig
Citera
2022-03-24, 13:01
  #6
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Hon var dock överviktig
Är vi helt hundra på det?
Citera
2022-03-24, 13:26
  #7
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Ja, det var ju ett jävla övergrepp att bli våldtagen av en 19-årig tjej. Usch. All sympati till... offret.

Vill du bli våldtagen då eller? Du får ju ligga

Citat:
Ursprungligen postat av lovedrug
Hon var dock överviktig

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Är vi helt hundra på det?
Citera
2022-03-24, 13:30
  #8
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Vill du bli våldtagen då eller? Du får ju ligga
Ja, jag hade definitivt inte polisanmält saken. Jag hade snarare förbannat det faktum att jag var medvetslös.

Du förstår... Jag föddes på sjuttiotalet och lever till viss del kvar i nittiotalet. På den tiden kunde en 19-årig tjej inte våldta en kille. Bög var något man inte ville vara och en transa var en skäggig man som spökat ut sig i klänning eftersom han var psyksjuk.

Det var en enklare tid och en hållning jag inte ser någon mening att "utveckla".
Citera
2022-03-24, 13:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Är vi helt hundra på det?
Jaha, så DÅ kanske det inte är så trevligt att bli våldtagen? Om det är en tjockis eller fuling som ligger bakom?

Väx upp.
Citera
2022-03-24, 13:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Ja, jag hade definitivt inte polisanmält saken. Jag hade snarare förbannat det faktum att jag var medvetslös.

Du förstår... Jag föddes på sjuttiotalet och lever till viss del kvar i nittiotalet. På den tiden kunde en 19-årig tjej inte våldta en kille. Bög var något man inte ville vara och en transa var en skäggig man som spökat ut sig i klänning eftersom han var psyksjuk.

Det var en enklare tid och en hållning jag inte ser någon mening att "utveckla".
Varför skulle du inte polisanmäla våldtäkten för? Det framgår inte riktigt.
Citera
2022-03-24, 13:38
  #11
Avstängd
Arbetsskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drysin
Jaha, så DÅ kanske det inte är så trevligt att bli våldtagen? Om det är en tjockis eller fuling som ligger bakom?
En tjockis kanske inte är vad man drömmer om men man får väl "man up"... Några starkisar så är man fit for fight.

Citat:
Ursprungligen postat av drysin
Väx upp.
Alternativt sluta vara en fjolla?

Citat:
Ursprungligen postat av drysin
Varför skulle du inte polisanmäla våldtäkten för? Det framgår inte riktigt.
Varför skulle jag polisanmäla ifall en ung kvinna tafsar på mig? Det är en fånig inställning som enbart torde förekomma hos pojkar som äter Quorn och dricker Oatley.
Citera
2022-03-24, 13:44
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
En tjockis kanske inte är vad man drömmer om men man får väl "man up"... Några starkisar så är man fit for fight.


Alternativt sluta vara en fjolla?


Varför skulle jag polisanmäla ifall en ung kvinna tafsar på mig? Det är en fånig inställning som enbart torde förekomma hos pojkar som äter Quorn och dricker Oatley.

Fetton kan knappt räknas som kvinnor. Själv blir jag förbannad bara ett fetto tittar åt mitt håll.

Tycker hon borde fått hårdare straff, usch och fy.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback