2022-03-07, 19:00
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukuku
Varför åker du inte ner till Ukraina och slåss då? Där nere kanske du gör mer nytta än de idiotiska, verklighetsfrånvända sanktionerna.

Verklighetsfrånvända? Tycker dom är effektiva då Putin gick ut och grät över sanktionerna.

Varför åker du inte till Ryssland och har billig bensin?
Citera
2022-03-07, 19:03
Medlem
Ja, givet att inte låglönetagare som ej betalar statlig skatt behöver subventioneras ytterligare så går det bra. Inget ekonomiskt stöd från statskassan för ökade levnadskostnader.

Eventuella skattehöjningar för försvaret tas genom att höja inkomstskatten och införa en platt skattesats.
Citera
2022-03-07, 19:39
Medlem
Raket-torskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Frågan är snarare, hur mycket är du redo att betala för att inte införa sanktioner? Att Putin tar över stora delar av Europa likt Hitler, skulle det vara värt det?
Jag har hellre billig bensin än betala för att ett gäng låtsasdemokratier, sverige inkluderat, ska springa runt och trycka ner ryssar med avgifter och embargon. Att putin rensar närområdet från nato-influenser rör inte mig i ryggen, det är inte mitt krig. Precis som jag sket i irakkriget skiter jag i ukrainakriget.

Skulle han utvidga kriget till sverige kanske jag till och med slipper maggan och SAP-regimen, skitbra!
Citera
2022-03-07, 19:49
Medlem
Sameshs avatar
Det kommer inte att bli fler sanktioner nu tyvärr, tillståndet håller på att normaliseras. Ingen vill hjälpa Ukraina med stridsflygplan, ingen vill införa 100% uteslutning från SWIFT för Ryssland, ingen vill helt och hållet stänga gas och olje-flödet från Ryssland. Med andra ord Europa vill bara hjälpa så länge det inte drabbar dem själva. Business as usual med andra ord och Putin får fortsätta med sitt imperialistiska skit utan några större konsekvenser.

Det är stor skandal att Europa har tillåtit sig själva att bli så beroende av Ryssland, av en diktatur!!! , man har blint ignorerat Groznyj 1999, Georgien 2008, Ukraina 2014 och så nu återigen Ukraina 2022, enbart för att man bara ser till sina egna behov. Det är ett jävla hyckleri alltihop. Framförallt Tyskland borde verkligen skämmas ögonen av sig!
Senast redigerad av Samesh 2022-03-07 kl. 19:53.
Citera
2022-03-07, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
De idiotiska sanktionerna mot Ryssland slår hårt på västerländska folket. Sanktionerna från 2014 har beräknats kosta EU över 500 miljarder euro, och de var en fjutt jämfört med det som komma skall.

Diesel och bensinpriset har ökat med 25% på 10 dagar. ”Ja vem bryr sig, jag har endå råd” tänker många. Högre bränslepriser leder till:

- högre transportpriser
- högre livsmedelspriser
- högre energipriser
- har ni köpt hus långt ifrån stan? Grattis, priserna och efterfrågan på de husen kommer att sjunka
- högre inflation vilket kommer att leda till högre räntor och således boendekostnader
- mindre pengar över åt lyxkonsumtion när man måste prioritera drivmedel och boende

Frågeställningar

- inser ni att ni inte enbart betalar några kr extra för bensin, utan faktiskt får betala med hela ert välstånd?
- är ni redo att i värsta fall stå utan försörjning, vilket många av er kommer att bli, bara för att kanske knäppa Putin (som i skrivande stund upprättar handelsavtal med Kina)?
- är ni redo att offra era barns framtid? De som precis gått ut gymnasiet kommer inte ha det skoj

Osv

Vet att du är en putinrunkare.

Oroa dig inte, diktatorn Putin kommer få smaka på 1000x värre iom västs alla sanktioner.
Vi kommer klara oss bra. Ett fattigt alkoliserat skitland som Ryssland har inget att komma med. Det enda ni putinonanister har att komma med är den "Ryska gyllene gasen" som får hela världen att snurra runt. Och utan den så blir det världs-utopi. Tro mig, resten av världen kommer var ok.

Just nu ska du oroa dig för ditt älsklingsland Ryssland.
Senast redigerad av korvstofft 2022-03-07 kl. 20:04.
Citera
2022-03-07, 20:42
Medlem
Kapitalismens system kommer nog att falla .
Citera
2022-03-07, 20:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag är beredd offra mitt liv för Sverige, Europa och demokrati. Så om det innebär att betala mer bensin och ha sämre levnadsstandard ett långt tag framövet för att mina barnbarn ska leva i ett demokratiskt Europa så är jag beredd

Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Vet att du är en putinrunkare.

Oroa dig inte, diktatorn Putin kommer få smaka på 1000x värre iom västs alla sanktioner.
Vi kommer klara oss bra. Ett fattigt alkoliserat skitland som Ryssland har inget att komma med. Det enda ni putinonanister har att komma med är den "Ryska gyllene gasen" som får hela världen att snurra runt. Och utan den så blir det världs-utopi. Tro mig, resten av världen kommer var ok.

Just nu ska du oroa dig för ditt älsklingsland Ryssland.

Så ni är beredda att offra allt ert välstånd? Hur tänker ni förklara för era barn att de inte har råd att köra bil som pappa och farfar hade?

”Pappa, varför har vi inte råd med att köra bil?”

”Jo du förstår min son, det fanns en gammal elak gubbe som hette Putin. Han var jätte elak. Typ superskurken. Han gillade inte homosexuella och därför gillade inte västvärlden honom. Så vi sanktionerade sönder oss själva till stenåldern för att visa honom att vi menar allvar!”

”Okej pappa, funkade sanktionerna?”

”Det är oväsentligt min son. Det viktiga är att ryssarna inte fick vara med eurovision! Du vet mello!”

”Men pappa, det svarar ju inte på frågan varför har jag inte råd med bi....”

”TySt min son! Slava Ukraina!!!!”

Nu får ni ursäkta mig, jag ska plocka upp mina 100 rubel direkt från onkel Vladimir för detta inlägget.

Mvh rysstrollet.
Citera
2022-03-07, 20:51
Medlem
DaEzzs avatar
Man ska ha huvudet synnerligen långt upp i arslet för att inte fatta att om Västvärlden viker ned sig dvs låter Putin "vinna" i Ukraina bara för att hålla nere bensin och elräkningar så är det fullt möjligt att Finland och Sverige står på tur att "befrias".

Putin, hans regim och ryssarna själva, som i stort verkar vara kroniskt oförmögna till annat än att konstant bli sparkade i röven av sina despoter utan annan reaktion än att tacka och be om en känga till, måste knäckas. Det priset kan och måste vi betala nu.
Citera
2022-03-07, 20:54
Medlem
RealTides avatar
Citat:
De idiotiska sanktionerna mot Ryssland slår hårt på västerländska folket. Sanktionerna från 2014 har beräknats kosta EU över 500 miljarder euro, och de var en fjutt jämfört med det som komma skall.

Diesel och bensinpriset har ökat med 25% på 10 dagar. ”Ja vem bryr sig, jag har ändå råd” tänker många. Högre bränslepriser leder till:

- högre transportpriser
- högre livsmedelspriser
- högre energipriser
- har ni köpt hus långt ifrån stan? Grattis, priserna och efterfrågan på de husen kommer att sjunka
- högre inflation vilket kommer att leda till högre räntor och således boendekostnader
- mindre pengar över åt lyxkonsumtion när man måste prioritera drivmedel och boende

Frågeställningar

- inser ni att ni inte enbart betalar några kr extra för bensin, utan faktiskt får betala med hela ert välstånd?
- är ni redo att i värsta fall stå utan försörjning, vilket många av er kommer att bli, bara för att kanske knäppa Putin (som i skrivande stund upprättar handelsavtal med Kina)?
- är ni redo att offra era barns framtid? De som precis gått ut gymnasiet kommer inte ha det skoj

Osv
För det första är det inte sanktionerna som orsakat det högre bränslepriset det hade kommit ändå som en följd av Rysslands krig.

Och jag är beredd till mycket stora uppoffringar för att sabba rysslands ekonomi.
Det är helt avgörande att trycka ner den nye Hitler.
Då shut up din landsförrädare .
Citera
2022-03-07, 20:54
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Man ska ha huvudet synnerligen långt upp i arslet för att inte fatta att om Västvärlden viker ned sig dvs låter Putin "vinna" i Ukraina bara för att hålla nere bensin och elräkningar så är det fullt möjligt att Finland och Sverige står på tur att "befrias".

Putin, hans regim och ryssarna själva, som i stort verkar vara kroniskt oförmögna till annat än att konstant bli sparkade i röven av sina despoter utan annan reaktion än att tacka och be om en känga till, måste knäckas. Det priset kan och måste vi betala nu.

Jag blir hellre uteliggare än att spendera en sketen krona som går till Kreml.
Citera
2022-03-07, 21:03
Medlem
Citat:
Så ni är beredda att offra allt ert välstånd? Hur tänker ni förklara för era barn att de inte har råd att köra bil som pappa och farfar hade?

”Pappa, varför har vi inte råd med att köra bil?”

”Jo du förstår min son, det fanns en gammal elak gubbe som hette Putin. Han var jätte elak. Typ superskurken. Han gillade inte homosexuella och därför gillade inte västvärlden honom. Så vi sanktionerade sönder oss själva till stenåldern för att visa honom att vi menar allvar!”

”Okej pappa, funkade sanktionerna?”

”Det är oväsentligt min son. Det viktiga är att ryssarna inte fick vara med eurovision! Du vet mello!”

”Men pappa, det svarar ju inte på frågan varför har jag inte råd med bi....”

”TySt min son! Slava Ukraina!!!!”

Nu får ni ursäkta mig, jag ska plocka upp mina 100 rubel direkt från onkel Vladimir för detta inlägget.

Mvh rysstrollet.

Skärp dig nu. Att priset på gas ökar lite kommer inte påverka oss nånting. Priset på gas har ökat mer pga Miljöpartiet än vad Putins Ryssgas någonsin kommer göra.

Lägg ner larvet nu din Putler-runkare.
Citera
2022-03-07, 21:11
Medlem
Catellas avatar
Helt rätt generellt så fattar inte folk vad som faktiskt händer och vad som väntar på sikt. Köpkraften urholkas och lönerna följer inte med ett piss.

Grattis till försämrad livskvalité och dax att vakna. Många är uppvuxna med en noll räntemiljö...enjoy..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in