Citat:
Ursprungligen postat av
Maiden12345
Text
Jag har lite liknande beteende. Jag blir dock inte personlighetsfrndrad utan blir snarare en intensiv version av mitt vanliga jag. Fast enligt mig sjlv s r jag fortfarande vldigt "nrvarande" fastn jag r full. Jag tycker att det mest r pinsamt att bli full, ven om jag inte sagt ngot dumt till ngon.
Fr egen del s om jag har instllningen att jag ska ta det lugnt s blir det oftast s. Dessutom s verkar jag tla mer om jag r instlld p att ta det lugnt vilket hjlper.
Men om jag r ute efter att "festa" eller blir bjuden p t.ex. sprit s sprar det ltt ur. Men d r det alltid andra som ocks dricker mycket i omgivningen. Brukar sllan hlla i mig mer n andra.
I alla fall, ngot man kan tnka p:
* Ta aldrig med "fr mycket" l, ta hellre med fr lite l till frfester.
* Tnk p att du ska ta det lugnt, oavsett vad dina vnner gr. Behll den instllningen hela kvllen. Var trkig och g hem om du knner att det blir fr sent eller att du blir fr full.
* Dricka aldrig sprit/drinkar etc. Hll dig till l. Tacka nej om ngon frsker bjuda dig. Oftast sprit som gr folk till idioter.
Om du r 25 r gammal s r det tveksamt att du kommer att lra dig att hantera alkohol-"mngden" bttre i framtiden, s se till att du dricker upp till lite under din grns om du verkligen "mste" dricka. I och fr sig med tanke p det dina tidigare flickvnner sagt s br du nog nstan avst alkohol. Sen sklart om du har sdana tendenser och har avsttt alkohol ett tag s kan det nog bli att du blir helt ursprad direkt s fort du dricker igen.
EDIT: Tycker att det r mnga i min omgivning som har liknande problem. Blir ltt mer.. och mer.. men ingen av dom som blir direkt jobbig.