Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
Farsan r alkis och brjade dricka igen efter ngra rena r och han kan sklart inte hantera alkohol. Det skeppet har gtt fr lngesedan. Men jag r inte helt vertygad om att ts har kommit dit.
Det kan ta tid innan minnesluckor i fyllan blir ett tydligt tecken p att man r alkis. Enorma varningklockor r det givetvis.
TS har skerligen gjort det han skriver om tiotals gnger, kanske fler. Det r ngot som kommer gradvis och bara blir vrre och vrre, och pltsligt s blir det s varje gng man dricker (blackoutar, blir ett svin, nsta steg r att man blir ett vldsamt svin som slr snder sin tjej m.m) - d r det ver. Jag har sjlv varit dr s jag frsker inte leka jesus, dock lyckats dra mig ur det innan ngon kom till skada.
Man kan vara en riktig alkis ven om man inte dricker varje dag och inte fr abstinens p rena dagar. TS klarar av att sluta om han gr det nu, 25 bast kroppen terhmtar sig snabbt vafan, ta vara p denna chans att bli ren. Tro mig ts, dina nr och kra kommer ta avstnd frn/lmna dig snart och du kommer frlora allt. Inte vrt det, ta vara p ditt liv.