Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
Farsan är alkis och började dricka igen efter några rena år och han kan såklart inte hantera alkohol. Det skeppet har gått för längesedan. Men jag är inte helt övertygad om att ts har kommit dit.
Det kan ta tid innan minnesluckor i fyllan blir ett tydligt tecken på att man är alkis. Enorma varningklockor är det givetvis.
TS har säkerligen gjort det han skriver om tiotals gånger, kanske fler. Det är något som kommer gradvis och bara blir värre och värre, och plötsligt så blir det så varje gång man dricker (blackoutar, blir ett svin, nästa steg är att man blir ett våldsamt svin som slår sönder sin tjej m.m) - då är det över. Jag har själv varit där så jag försöker inte leka jesus, dock lyckats dra mig ur det innan någon kom till skada.
Man kan vara en riktig alkis även om man inte dricker varje dag och inte får abstinens på rena dagar. TS klarar av att sluta om han gör det nu, 25 bast kroppen återhämtar sig snabbt vafan, ta vara på denna chans att bli ren. Tro mig ts, dina när och kära kommer ta avstånd från/lämna dig snart och du kommer förlora allt. Inte värt det, ta vara på ditt liv.