Citat:
Ursprungligen postat av
Maiden12345
Text
Jag har lite liknande beteende. Jag blir dock inte personlighetsförändrad utan blir snarare en intensiv version av mitt vanliga jag. Fast enligt mig själv så är jag fortfarande väldigt "närvarande" fastän jag är full. Jag tycker att det mest är pinsamt att bli full, även om jag inte sagt något dumt till någon.
För egen del så om jag har inställningen att jag ska ta det lugnt så blir det oftast så. Dessutom så verkar jag tåla mer om jag är inställd på att ta det lugnt vilket hjälper.
Men om jag är ute efter att "festa" eller blir bjuden på t.ex. sprit så spårar det lätt ur. Men då är det alltid andra som också dricker mycket i omgivningen. Brukar sällan hälla i mig mer än andra.
I alla fall, något man kan tänka på:
* Ta aldrig med "för mycket" öl, ta hellre med för lite öl till förfester.
* Tänk på att du ska ta det lugnt, oavsett vad dina vänner gör. Behåll den inställningen hela kvällen. Var tråkig och gå hem om du känner att det blir för sent eller att du blir för full.
* Dricka aldrig sprit/drinkar etc. Håll dig till öl. Tacka nej om någon försöker bjuda dig. Oftast sprit som gör folk till idioter.
Om du är 25 år gammal så är det tveksamt att du kommer att lära dig att hantera alkohol-"mängden" bättre i framtiden, så se till att du dricker upp till lite under din gräns om du verkligen "måste" dricka. I och för sig med tanke på det dina tidigare flickvänner sagt så bör du nog nästan avstå alkohol. Sen såklart om du har sådana tendenser och har avstått alkohol ett tag så kan det nog bli att du blir helt urspårad direkt så fort du dricker igen.
EDIT: Tycker att det är många i min omgivning som har liknande problem. Blir lätt mer.. och mer.. men ingen av dom som blir direkt jobbig.