2011-06-08, 23:15
Medlem
von_Ss avatar
Lika dålig som väntat. Hatar gitarrljudet också som vanligt.
Citera
2011-06-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Slätstruket intetsägande skit! Den där hungriga känslan som fanns i låtarna för 10 år sen är bytt mot feta dollarbuntar istället. Rätt sjukt egentligen att dom fortfarande heter in flams. Ungefär som om arvingarna skulle börja lira black metal

Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Lika dålig som väntat. Hatar gitarrljudet också som vanligt.

Bra grabbar! Fortsätt håll det äkta, 90tals-style, så njuter vi andra av ett mycket bra album
Citera
2011-06-08, 23:52
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggtobak
Bra grabbar! Fortsätt håll det äkta, 90tals-style, så njuter vi andra av ett mycket bra album

Man kan inte gilla ny musik om man inte gillar det här? Lika tråkigt som Nickelback tycker jag.

Jag lyssnar på bög-klassad metalcore också så det är inte där skon klämmer.
Citera
2011-06-09, 00:23
Medlem
k0nungs avatar
Hade extremt låga förväntningar, då jag tappat all tro på att In Flames någonsin skulle bli bra igen sedan Jesper lämnade bandet, men blev faktiskt lite positivt överraskad.
Ett lyft sen förra skivan vilken, enligt mig, va helt värdelös. De har återfått lite mer aggressivitet i vocalsen, i vissa låtar, vilket fattades på förra albumet och gitarr-solona/melodierna är faktiskt bättre än på mycket länge.
Albumet kan dock liknas vid avföring i jämförelse med deras gamla alster som The Jester Race och Colony.
Ingen av låtarna är riktigt bra, dock vissa acceptabla.

Hyfsade låtar:
The Puzzle
Darker Times
Enter Tragedy (Albumets "bästa")
A New Dawn

Ren skit:
The Attic (Anders bara pratar med seg gitarrmusik och hjärtslag i bakgrunden. Nog den sämsta "låten" de gjort nånsin)
Liberation (Låter som Kent eller liknande mög. Dock ett hyfsat solo)
Jester's Door (Ander pratar igen)

Resten av låtarna är bara ytterst mediokra och intetsägande.
Senast redigerad av k0nung 2011-06-09 kl. 00:34.
Citera
2011-06-09, 22:54
Medlem
Isildurrrrs avatar
Otroligt lyft från förra skivan. Den växer, som många redan sagt, för varje genomlyssning.
Förstår att folk kan störa sig på Liberation, det är en ren radiodänga. Jag gillar det faktum att de faktiskt har EN låt som kanske kommer spelas på mainstream-radio. Varför? Fler kanske upptäcker In Flames, sedan är det upp till dem om de gillar eller avskyr resten. Detta för att jag verkligen unnar killarna i In Flames att tjäna så mycket pengar som möjligt. Varför inte? Gör de ett helt album kan de väl tumma på gränserna på en låt.

Gitarrerna låter verkligen inte som på förra skivan, det är rätt och slätt helt fel att påstå det. Och jäkligt coola solon (bästa sedan Suburban Me), Björn får steppa upp lite

In Flames bjuder alltid på otrolig show med mycket känsla live, och jag tycker inte att de låter som något annat band.

Jester's Door: Är inte det ett "avskedbrev" från Jesper? Ligger det någon sanning i att Anders kanske ska lämna bandet? Var har ni i så fall läst/hört det?

Bästa låtarna:
Svårt att säga. Jag tyckte en sak första genomlyssningarna, jag tycker annorlunda nu. Om en vecka kanske det går att säga.

Men det är ett trevligt album som på det hela taget nog är det bästa sen Clayman. Ett steg framåt (eller bakåt, hur man nu vill se det) Jag hade dock hyfsat låga förväntningar på förhand (jag tyckte ASOP var "okej"), så det blev en väldigt positiv överraskning!
Citera
2011-06-09, 23:16
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Har nu lyssnat lite mer på albumet och måste säga att det verkligen har toppar och dalar. Favoriter är dock fortfarande Darker Times samt Fear is the Weakness, den sistnämnda bara för draget och känslan den för med sig. Båda låtarna har i och för sig riktigt riviga refränger. Gillas starkt! Inte i kvalitet med vad de har gjort, men vadfan. Någonstans får man väl ändå vara nöjd.
Citera
2011-06-10, 00:46
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isildurrrr
Gitarrerna låter verkligen inte som på förra skivan, det är rätt och slätt helt fel att påstå det. Och jäkligt coola solon (bästa sedan Suburban Me), Björn får steppa upp lite

De låter inte likadant. Bara lika dåligt.
Citera
2011-06-10, 04:00
Medlem
sv1nt0s avatar
lyssnat på albumet på jobbet under veckan, har sedan tidigare förbokat skivan också. Kan ärligt säga att det här är snuskigt bra och bästa dom gjort på flera år. Man hör att dom har experimenterat lite och enligt mig kommit fram till bra jävla grejer, ALLT är bra.

Ja, jag är fanboy, alltid varit och kommer alltid vara. Finns inget band som producerar så bra grejer som detta band. Och det är vad jag verkligen tycker.

låten All For Me = orgasm.

Och vill bara säga till alla som ogillar inflames, rent utav hatar dom bara för att dom förändrats till något ni inte gillar, antingen har ni aldrig gillat dom överhuvudtaget, eller så gillar ni dom inte för att det verkar vara en grej att inte göra det nu för tiden "NÄ FYFAN DE GAMLA IN FLAMES VAR MYCKET BÄTTRE" ELLER, så gillar ni helt enkelt det inte, men då måste jag fråga, varför ni ens bryr er om dom längre? eftersom de senaste 4,5 ? albumen är "skit".

In flames we trust!
Citera
2011-06-10, 07:37
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Har bara lyssnat igenom skivan två gånger, den enda låten jag fastnat för är Fear Is The Weakness. Jester's Door känns jävligt ostig, som om Tom Cruise skulle springa i slow-motion från en explosion ungefär. Where The Dead Ships Dwell verkar inte vara något speciellt alls, en dussinlåt som dom får för sig att spela live
Citera
2011-06-10, 10:34
Medlem
notpleasureds avatar
Jag tycker albumet är grymt! Riktigt jävla bra! Sen kan man ju inte gilla alla låtar såklart. The Attic, Jester's Door och Liberation är ju alla lite udda och det är just dessa låtar som inte riktigt faller mig i smaken. Känns lite för mesigt. Liberation känns lite grann som ett försök att slå sig in på Rix FMs toplista. Jag har lite svårt för att utnämna någon låt till min ensamma favorit men Darker Times är i en klass för sig, Enter Tragedy är tung och All For Me är bara jävligt skön. Älskar Anders röst i vissa delar i den låten.

In Flames We Trust!!!!!

Edit; Jävlar vad inne det är att hata allt nytt som görs förresten. Börjar bli pinsamt. Skärp till er nu för helvete era jävla pensionärer.
Senast redigerad av notpleasured 2011-06-10 kl. 10:52.
Citera
2011-06-10, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notpleasured
Edit; Jävlar vad inne det är att hata allt nytt som görs förresten. Börjar bli pinsamt. Skärp till er nu för helvete era jävla pensionärer.

Ord.

Älskar redan detta album, "Where the dead ships dwell" är hittils min favoritlåt från albumet
Citera
2011-06-10, 15:38
Medlem
ffups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notpleasured

+1.

Ont: Har verkligen fastnat för The Puzzle, riktigt skön är den.
Darker Times och A New Dawn är som många andra sagt de bästa låtarna från albumet. Men jag kommer förmodligen ändra mig med tiden. The Attic, Jester's Door och Liberation känns som om det bara är fill outs, som om dom tappade lite fantasi och gjorde de tre låtarna. Speciellt Jester's Door. Men alla de andra låtarna är riktigt bra tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in