Otroligt lyft från förra skivan. Den växer, som många redan sagt, för varje genomlyssning.
Förstår att folk kan störa sig på Liberation, det är en ren radiodänga. Jag gillar det faktum att de faktiskt har EN låt som kanske kommer spelas på mainstream-radio. Varför? Fler kanske upptäcker In Flames, sedan är det upp till dem om de gillar eller avskyr resten. Detta för att jag verkligen unnar killarna i In Flames att tjäna så mycket pengar som möjligt. Varför inte? Gör de ett helt album kan de väl tumma på gränserna på en låt.
Gitarrerna låter verkligen inte som på förra skivan, det är rätt och slätt helt fel att påstå det. Och jäkligt coola solon (bästa sedan Suburban Me), Björn får steppa upp lite
In Flames bjuder alltid på otrolig show med mycket känsla live, och jag tycker inte att de låter som något annat band.
Jester's Door: Är inte det ett "avskedbrev" från Jesper? Ligger det någon sanning i att Anders kanske ska lämna bandet? Var har ni i så fall läst/hört det?
Bästa låtarna:
Svårt att säga. Jag tyckte en sak första genomlyssningarna, jag tycker annorlunda nu. Om en vecka kanske det går att säga.
Men det är ett trevligt album som på det hela taget nog är det bästa sen Clayman. Ett steg framåt (eller bakåt, hur man nu vill se det)

Jag hade dock hyfsat låga förväntningar på förhand (jag tyckte ASOP var "okej"), så det blev en väldigt positiv överraskning!