Citat:
Ursprungligen postat av ZippYz
Jag säger det rakt ut: In Flames är ett skitband.
Andledningen till detta? Jo det ska jag berätta för er.
I deras tidigare år spelade - som många andra ej-så-framgångsrikaband - med hjärta och själ, om man nu kan säga så.
De lade faktiskt energi på musiken, de försökte verkligen få fram bra låttexter, de spelade inte bara några snabbt påkommna noter.
Nu, som ett mer framgångsrikt band så har de blivit helt förstörd av media (det kanske finns ett ord för just det, upplys mig i sådana fall). De får nu några snabbt nerkladdade ord på papper som de snabbt spelar in i studion. Efter det så bestämmer de sig för att kanske lyssna på någon gammal låt och sno gitarriffet från den, kanske ändra någon detalj.
Kortfattat så tappar alltså känslan. De lägger inte ner energi på det de gör. De ser alltså musiken som någon vardagssyssla som ej behöver energi för att de nu har slagit igenom ganska ordentligt.
Skojjar du? De har jobbat hårdare än 90% av alla band i världen i deras karriär. De turnerar för fan 8månader om året. Du har fått allt om bakfoten. De äldre albumen spenderade dom VÄLDIGT kort tid att skriva medans nuförtiden spenderar det väldigt mycket tid på plattorna. Du är bara en vanlig sopelitist som inte vet vad du snackar om, som vanligt. Att jag ens tar mig tid att svara på en trollpost...pinsamt faktiskt.
Som sagt så är det mer hjärta och själ nu än nånsin förut. De jobbar hårdare och hårdare för varje år som kommer. Du verkar tro att de kommit dit de är idag över en natt men det är belöning för år av slitande och framförallt turnerande.
Och nej, du har ingen insikt i hur In Flames skriver sina låtar. Enligt dem själva så går skrivande processen likadant till nu som för 15år sen, bara det att soundet har evolverat under åren. Om du inte gillar det, lyssna inte på det.