2011-08-01, 12:38
Medlem
Poisonouss avatar
"It is with huge regret that today with immediate effect In Flames must cancel their current US shows as part of the Mayhem tour and their own US Headline shows. But due to a serious terminal illness of one the band’s immediate family members they feel they have no option.

'We have had the most amazing and fun times as part of the Mayhem tour and we are truly grateful for all the support the whole festival has shown.

We will be back at the start of 2012.

Once again our apologies'

-In Flames"

Någon som har koll på vad som hänt?
Citera
2011-08-03, 14:31
Medlem
Har gjort en cover på Deliver US.. är rätt kass på inspelningsteknik men blev ändå helt ok.

http://www.myspace.com/rickjung83
Citera
2011-08-08, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poisonous
"It is with huge regret that today with immediate effect In Flames must cancel their current US shows as part of the Mayhem tour and their own US Headline shows. But due to a serious terminal illness of one the band’s immediate family members they feel they have no option.

'We have had the most amazing and fun times as part of the Mayhem tour and we are truly grateful for all the support the whole festival has shown.

We will be back at the start of 2012.

Once again our apologies'

-In Flames"

Någon som har koll på vad som hänt?
Det är någon inom Björns familj som är sjuk, om jag inte missförstått.
Citera
2011-08-23, 18:01
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumbag
Denna skiva växer något otroligt. Den bästa musiken blommar ut med tiden.
Det låter inget speciellt de första 3 gångerna man lyssnar igenom skivan, men sen börjar man höra låtarna på ett annat vis.

Håller med till fullo. Var likadant när Mirrors Truth släpptes, i början gillade det inte alls men med tiden växte det och nu är det nästintill lika bra som de tidigare albumen. Det samma gäller nu SOAPF, det är egentligen först nu som jag börjat lyssnat på albumet igen efter att ha avfärdat det som mediokert efter första lyssningen. Favoritlåtarna är Where Dead Ships Dwell och Ropes.
Citera
2011-09-18, 16:21
Medlem
Tycker att Anders har blivit lite gammal och torr, förr när dom spelade så öste han på utav helvete på scenen men nu efter att han klippt av sig dreadsen och köpt sig en keps så går han mest omkring på scen som nån torr gubbe..
Citera
2011-09-18, 23:02
Medlem
ZippYzs avatar
Jag säger det rakt ut: In Flames är ett skitband.

Andledningen till detta? Jo det ska jag berätta för er.

I deras tidigare år spelade - som många andra ej-så-framgångsrikaband - med hjärta och själ, om man nu kan säga så.
De lade faktiskt energi på musiken, de försökte verkligen få fram bra låttexter, de spelade inte bara några snabbt påkommna noter.

Nu, som ett mer framgångsrikt band så har de blivit helt förstörd av media (det kanske finns ett ord för just det, upplys mig i sådana fall). De får nu några snabbt nerkladdade ord på papper som de snabbt spelar in i studion. Efter det så bestämmer de sig för att kanske lyssna på någon gammal låt och sno gitarriffet från den, kanske ändra någon detalj.

Kortfattat så tappar alltså känslan. De lägger inte ner energi på det de gör. De ser alltså musiken som någon vardagssyssla som ej behöver energi för att de nu har slagit igenom ganska ordentligt.
Citera
2011-09-18, 23:21
Medlem
Jippa86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZippYz

I deras tidigare år spelade - som många andra ej-så-framgångsrikaband - med hjärta och själ, om man nu kan säga så.
De lade faktiskt energi på musiken, de försökte verkligen få fram bra låttexter, de spelade inte bara några snabbt påkommna noter.

Nu, som ett mer framgångsrikt band så har de blivit helt förstörd av media (det kanske finns ett ord för just det, upplys mig i sådana fall). De får nu några snabbt nerkladdade ord på papper som de snabbt spelar in i studion. Efter det så bestämmer de sig för att kanske lyssna på någon gammal låt och sno gitarriffet från den, kanske ändra någon detalj.

Kortfattat så tappar alltså känslan. De lägger inte ner energi på det de gör. De ser alltså musiken som någon vardagssyssla som ej behöver energi för att de nu har slagit igenom ganska ordentligt.

Tur att du vet hur in flames skriver och gör låtar och riff... NOT

Hade varit jävligt mycke tråkigare om dom inte hade utvecklads och bara gjort samma om och om igen. Den senaste skiva tog längt tid att göra enligt dom själv så att dom gör som du säger är bara bullshit och bara för att du itne gillar vad dom gör nu så betyder inte det att dom är ett skit band för det. Din åsikt har inte mer betydelse än någon annans... och du har fel i allt du skriver..för du vet inte hur dom skriver låtar och osv...
Citera
2011-09-19, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZippYz

Skojjar du? De har jobbat hårdare än 90% av alla band i världen i deras karriär. De turnerar för fan 8månader om året. Du har fått allt om bakfoten. De äldre albumen spenderade dom VÄLDIGT kort tid att skriva medans nuförtiden spenderar det väldigt mycket tid på plattorna. Du är bara en vanlig sopelitist som inte vet vad du snackar om, som vanligt. Att jag ens tar mig tid att svara på en trollpost...pinsamt faktiskt.

Som sagt så är det mer hjärta och själ nu än nånsin förut. De jobbar hårdare och hårdare för varje år som kommer. Du verkar tro att de kommit dit de är idag över en natt men det är belöning för år av slitande och framförallt turnerande.

Och nej, du har ingen insikt i hur In Flames skriver sina låtar. Enligt dem själva så går skrivande processen likadant till nu som för 15år sen, bara det att soundet har evolverat under åren. Om du inte gillar det, lyssna inte på det.
Citera
2011-11-15, 01:47
Medlem
Pelikan17s avatar
Som folk ovanför redan sagt. Albumet blir bättre och bättre, till slut jävligt bra ju mer man lyssnar på de.

Favoriterna är: Sounds of a Playground Fading och A New Dawn.
Citera
2011-11-15, 12:48
Medlem
Fobias avatar
Vad är det för skit dom släppt nu då?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_-7hA__KHsM#t=3s
Citera
2011-11-15, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fobia
Vad är det för skit dom släppt nu då?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_-7hA__KHsM#t=3s
De har släppt en ny singel? Man kanske inte gillar det, men de gör nåt helt nytt iaf, istället för den vanliga ''släppa singel'' grejen så har de kommit på nåt nytt som de inte gjort innan. Citerar Anders:

"It's not meant to be taken dead serious and it's not how IF's gonna sound next. But I love it and I hope you'll enjoy a twist to the formula." – Anders Fridén"

Vad är problemet egentligen? Att du inte gillar In Flames låtar som DJ's remixat? ^^
Det är ju inte In Flames som släppt 4 versioner på en låt utan som sagt, 3 DJ's har remixat låten på sina egna vis. Om du inte gillar det är väl det bara att inte lyssna. Det är väl knappast så att du älskar alla låtar i hela deras diskografi annars eller? Den enkla lösningen är att bara inte lyssna på de låtar du inte gillar =)

Jag gillar inte heller remixarna av låten för övrigt, men lyckligtvis finns det 10 album att lyssna på
Senast redigerad av krofius 2011-11-15 kl. 21:41.
Citera
2011-11-15, 23:30
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Ser inte varför fok hyllar denna skiva till skyarna, den är fan basdålig. Har lyssnat på In Flames sedan barnsben och sett dem live 8 gånger och ska se dem på fredag igen. Den enda som är "helt ok" är Fear Is The Weakness, Deliver Us är en tråkig radiolåt som tyvärr råkade vara den bästa låten de spelade i somras på Sonisphere i England. Kan bero på att de bara spelade 9 låtar och fick en tid klockan 14.00 och ljudet var under all kritik, men vad fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in