2011-06-08, 09:17
Medlem
Error9s avatar
Har lyssnat igenom skivan några gånger nu. Hade ganska stora förväntningar inför släppet denna gång, men jag ger nog upp med den här skivan. Tycker In Flames är ett bra band, men den här typen av musik tilltalar inte mig.

Bäst: A New Dawn. Helt okej låt

Sämst: Liberation. Tyvärr låter det som något från Eurovision song contest
Senast redigerad av Error9 2011-06-08 kl. 09:21.
Citera
2011-06-08, 09:32
Medlem
Snoorks avatar
Härligt med ett riktigt grymt album!!

Where the dead ships dwell är stört skön, tycker istortsätt att hela albumet håller toppklass, roligt med lite annorlunda spår som "jester's door" och "the attic"

Nu längtar jag efter turnén i Sverige!
Citera
2011-06-08, 11:21
Medlem
Antts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Error9
Sämst: Liberation. Tyvärr låter det som något från Eurovision song contest
Haha ja det var det första jag tänkte på också. Hur tänkte de när de lade till den låten?

Den påminner lite om Pendulums senaste album, Immersion. Hela albumet är okej med lite ups and downs. Men sista låten på albumet är skrämmande likt allt som spottas ut i Eurovision Song Contest, precis som Liberation.
Citera
2011-06-08, 12:49
Medlem
expeans avatar
Darker Times e ju för jävla skön!!
Citera
2011-06-08, 13:21
Bannlyst
Sjukt jävla bra skiva.
Enda sången jag inte direkt tycker är super är Liberation, men den är helt okej, skivan växer ju för varje lyssning som sagt också.
Darker Times är ju helt sjuk, bästa refrängen på albumet, och så har den 2! solon.
All For Me är också en av de bästa.
Citera
2011-06-08, 13:38
Medlem
Moxeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antt
Någon som har några tankar om Jester's Door? Det går rykten om att Anders ska lämna bandet, han ska enligt vissa ha nämnt att han "Arrived with Jester's Dance and left through Jester's Door"... Antagligen bara rykten, men låten kanske ändå säger något.

Anders pratar lite om den låten här: http://www.bravewords.com/news/161992
Inte för att man blev så mycket klokare men.
Citera
2011-06-08, 13:47
Medlem
ZCoffes avatar
Sjukt skön skiva! Darker Times är bland favoriterna.
Citera
2011-06-08, 14:06
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Börjar lyssna på albumet nu. Äntligen! Återkommer med vad jag tycker.
Citera
2011-06-08, 15:11
Medlem
reservjesuss avatar
http://thepiratebay.org/torrent/6452545/In_Flames_-_Sounds_of_a_Playground_Fading_(Promo)

bästa jag hört, dock tycker jag så om all deras musik.
Citera
2011-06-08, 16:37
Medlem
ffups avatar
Endast lyssnat igenom albumet en gång nu, men de låtarna jag verkligen fastnade för var;

All For Me
The Puzzle
Where The Dead Ships Dwell
Darker Times
Enter Tragedy
A New Dawn

Låter nästan som om jag verkligen gillar albumet efter att ha lyssnat genom det en gång.
Men ja, A New Dawn har jag ju hört innan och för tillfället tycker jag som många andra, att det är den bästa låten hittills. Jag återkommer med lite bättre "recension" utav albumet efter jag lyssnat på det några gånger.
Citera
2011-06-08, 20:53
Medlem
timbahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasdk
Jag har lyssnat igenom albumet ett par gånger nu, och jag måste säga att det växer i mina öron för varje genomlyssning.
Som fan. Det är lite roligt, första intrycket då jag lyssnat igenom albumet för första gången är att det lätt är bästa plattan dom gjort på 11 år. Favoritlåten blev direkt "Fear is the Weakness". Nu har jag lyssnat igenom den några gånger och jag kan fan inte bestämma mig för om det är Darker Times eller Where The Dead Ships Dwell.

Sen såg jag SOAPF STUDIO DIARY #5 (finns ute på jesterhead, kommer på officiella facebook imorgon) och så blev det A New Dawn som är rankad högst igen. Grymt roligt att se hur arbetet gick till med den låten. Ibland känner man sig som en kvinna.

EDIT: Förresten, härligt namn produktionsbolaget har som gjort studiodagböckerna. At The Gates production.
Senast redigerad av timbah 2011-06-08 kl. 20:55.
Citera
2011-06-08, 22:06
Medlem
funerals avatar
Slätstruket intetsägande skit! Den där hungriga känslan som fanns i låtarna för 10 år sen är bytt mot feta dollarbuntar istället. Rätt sjukt egentligen att dom fortfarande heter in flams. Ungefär som om arvingarna skulle börja lira black metal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in