2006-08-14, 22:56
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Ganska blandat..

Men åt det här hållet: soad, rammstein, korn, metallica, soilwork (efter tips här i tråden )

Har du något hett tips på nån grupp?

hmm, på rak arm tänker jag på Deftones (en av mina favoriter), black label society (chansning), sen måste jag bara tipsa om mina absoluta favoriter: Helmet, de låter inte som några av tidigare nämda band men är som sagt mina favoriter och jag har tagit på mig uppdraget att sprida detta bandet så bra jag kan

Gillar du några av dessa kan jag hjälpa med fler.
Citera
2006-08-14, 23:12
Medlem
En riktigt bra Soilwork låt är Shadowchild... någon som har lite låtar/artister vars låtar som påminner/liknar denna?
Citera
2006-08-14, 23:17
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyn1c
En riktigt bra Soilwork låt är Shadowchild... någon som har lite låtar/artister vars låtar som påminner/liknar denna?
Lyssnar på den just nu.
Har hela A Predator's Portrait. Den är bra! Tack för tipset.
Citera
2006-08-14, 23:18
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crenshaw Punch
hmm, på rak arm tänker jag på Deftones (en av mina favoriter), black label society (chansning), sen måste jag bara tipsa om mina absoluta favoriter: Helmet, de låter inte som några av tidigare nämda band men är som sagt mina favoriter och jag har tagit på mig uppdraget att sprida detta bandet så bra jag kan

Gillar du några av dessa kan jag hjälpa med fler.
Låter finemang. Orkar du leta fram några guldkorn så jag inte råkar dra på en b-sida och sen avfärda? Vore snällt!
Citera
2006-08-14, 23:18
Medlem
Citat:
Ganska blandat..

Men åt det här hållet: soad, rammstein, korn, metallica, soilwork (efter tips här i tråden )

Har du något hett tips på nån grupp?
Rekommenderar Disturbed, otrolig sångare och bra musiker... Ladda ner D.W.T.S (Down with the sickness), Avarice, Liberate och Meaning of life. Säg vilken du gillade mest så har jag nog ett band eller två till dig .
Citera
2006-08-14, 23:19
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classic Purple
Behind Space
Lunar Strain
Embody The Invisible
Bullet Ride
Pinball Map

In Flames är bra, men deras senaste plattor är inte lika bra (min åsikt)

Lyssna på deras äldre plattor om´du vill höra dom riktiga In Flames
Låtsas-In Flames duger bra åt mig
Men absolut, jobbar mig dit. Har lyssnat på nån låt och tyckte inte att dom verkar lika melodiösa där? Mer bara tatatatatatratatatatat hela tiden, om du förstår vad jag menar. Men kommer snart till dom albumen om jag fortsätter i den här takten
Citera
2006-08-14, 23:23
Medlem
Resistances avatar
Clayman
Pinball Map
Only For The Weak
Zombie Inc
Episode 666

Det är mina Topp 5
Citera
2006-08-14, 23:30
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyn1c
Rekommenderar Disturbed, otrolig sångare och bra musiker... Ladda ner D.W.T.S (Down with the sickness), Avarice, Liberate och Meaning of life. Säg vilken du gillade mest så har jag nog ett band eller två till dig .
Schysst med så specifika tips! Lyssnar nu på dwts. Helt okej! Nästan som en blandning mellan red hot chili peppers och nåt metallicaband. Tycker jag alltså
Ska försöka få tag på dom andra låtarna, fanns ej på dc tyvärr.
Citera
2006-08-14, 23:41
Medlem
Chigarans avatar
Fett svårt att försöka minimera ner alla deras låtar till 5 stycken som ska föreställa deras allra bästa.
Får väl bli nåt sånt här;

Evil In A Closet
System
Take This Life
Free Fall
Cloud Connected
Citera
2006-08-14, 23:57
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Låter finemang. Orkar du leta fram några guldkorn så jag inte råkar dra på en b-sida och sen avfärda? Vore snällt!

Deftones: My Own Summer, Bored, Minus Blindfold, 7 words.

Black Label Society: Lords of Destruction, Suicide Messiah, Bleed for me.

Helmet: Unsung, FBLA II, In the Meantime, See you dead, Smart.

Nu vet jag inte vad du använder för program att ladda ner med, men deftones och BLS borde finnas i alla välsorterade DC-hubbar.
Citera
2006-08-15, 00:19
Medlem
Har själv börjat lyssna på In Flames alldeles nyss och bland de låtar jag hunnit hört är
Bullet ride
Cloud connected
Pinnball map
Only for the weak
och As the future repeats today
de fem bästa.
Citera
2006-08-15, 00:19
Medlem
Nissarnas Herres avatar
Mina favoriter är nog (utan inbördes ordning) följande:

Gyroscope
Crawl Through Knives
Zombie Inc
Come Clarity
Pinball Map

Eftersom trådskaparen verkar gilla melodisk metall så rekommenderar jag även bandet Dark Tranquillity, och framför allt låtarna Insanity's Crescendo, Cathode Ray Sunshine, Away Delight Away och The Sun Fired Blanks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in