2020-01-10, 21:26
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airmaxnitti
Har bara fastnat för en låt med dom, så har dom gjort nåt i klass med come clarity så visa mig gärna

Är det just att det är en ”balad” av hårdare stil?

Evil in a Closet är ju en klassiker. Skulle kunna räkna upp ett trettiotal låtar som är otroligt bra!
Citera
2020-03-23, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intodebauchery
Någon som vet något om Niclas Engelin? Han har varit borta från bandet nu väldigt länge. Chris Broderick från bla Megadeth har varit hans ersättare än sålänge. Undra om han har tankar på att hoppa av pga alla andra projekt och band han håller på med? We sell the dead tycker jag är riktigt bra för övrigt. Han har väl även barn med tror jag, o kanske vill han umgås mer med familjen?

Jag träffade honom på Lamb of Gods gig i Partille förra sommaren genom gemensamma vänner. Hade tagit några öl och frågade rakt ut om han hade/skulle sluta varpå han svarade ”haha, nej då” och sen snabbt bytte samtalsämne. Svårt att tolka.
Citera
2020-03-31, 21:57
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lh666
Jag träffade honom på Lamb of Gods gig i Partille förra sommaren genom gemensamma vänner. Hade tagit några öl och frågade rakt ut om han hade/skulle sluta varpå han svarade ”haha, nej då” och sen snabbt bytte samtalsämne. Svårt att tolka.

Tråkigt ifall han slutar, diggat Niclas sjukt mycket. Ingen vidare på engelska intervjuer men en pigg och alert prick. Men bandet börjar bli mer och mer som Anders och Björn.

Tror vi att Dalhalla Brinner blir inställt pga Corona?
Citera
2020-04-29, 12:03
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Men bandet börjar bli mer och mer som Anders och Björn.

Det ser så ut, på den här bilden: https://www.dalhalla.se/en/Evenemang/in-flames/
Citera
2020-04-29, 17:24
Medlem
Ratads avatar
Lyssnar på "The Jester Race".

Det var bättre förr när det kommer till In Flames. Har varit helt ointresserad av bandet sedan "Clayman". Live tycker jag de är okej. De är som Metallica - de har en stabil lägstanivå.
Citera
2020-04-29, 17:42
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad

Det var bättre förr när det kommer till In Flames. Har varit helt ointresserad av bandet sedan "Clayman". Live tycker jag de är okej. De är som Metallica - de har en stabil lägstanivå.

Jag skäms inte för att säga att jag tycker Reroute to Remain är en kanonplatta. Den utgjorde väl en vattendelare mellan gamla och nya In Flames.
Citera
2020-04-30, 06:25
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Det ser så ut, på den här bilden: https://www.dalhalla.se/en/Evenemang/in-flames/

Haha i skuggan av Anders!

Citat:
Ursprungligen postat av Ratad

Otroligt bra! Den första bra skivan de släppte, älskar allt fram till soundtrack sen börjar det dala lite. Men från CC till Siren charms så levde det upp live. Men när Battles släpptes så gick droppen
Citera
2020-06-05, 11:14
Medlem
Jaha, och nu har dom fullkomligen pissat på och gjort sig skyldiga till brott mot griftefriden på något av det finaste vi har, Clayman. Helvete så otroligt dåligt och konstigt.

Hur länge ska detta fortgå? Fattar dom inte vad dom gör? Vad tror ni gamla medlemmar säger? Hade jag varit Jesper, Daniel eller Peter nu hade jag gråtit över hur dom totalt kört varumärket i botten.

På tal om gamla medlemmar, kan vi räkna ut Niclas nu när han inte ens är med på pressbilderna? Så otroligt tråkigt att dom är 3/5 amerikanska nu.

Tänk att få tillbaka Niclas, Håkan Skoger på bas och sen en skön trummis med Göteborgsrötter. (Utgår från att Daniel, Peter och Jesper inte vill tillbaka)

RIP In Flames.
Citera
2020-06-11, 04:24
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lh666
Jaha, och nu har dom fullkomligen pissat på och gjort sig skyldiga till brott mot griftefriden på något av det finaste vi har, Clayman. Helvete så otroligt dåligt och konstigt.

Hur länge ska detta fortgå? Fattar dom inte vad dom gör? Vad tror ni gamla medlemmar säger? Hade jag varit Jesper, Daniel eller Peter nu hade jag gråtit över hur dom totalt kört varumärket i botten.

På tal om gamla medlemmar, kan vi räkna ut Niclas nu när han inte ens är med på pressbilderna? Så otroligt tråkigt att dom är 3/5 amerikanska nu.

Tänk att få tillbaka Niclas, Håkan Skoger på bas och sen en skön trummis med Göteborgsrötter. (Utgår från att Daniel, Peter och Jesper inte vill tillbaka)

RIP In Flames.

Såg på facebook att dom teasa med Clayman, trodde de skulle släppa hela albumet. Men de släppte en version som ja, du kunde inte beskriva det bättre.

De kan inte vara så långvarigt till, Anders börjar komma till åren och satsar nog snart sin framtid på Razzia och sitt klädmärke Clayman.

Helst hade jag fått ”originaluppsättningen” igen med Jesper, Peter och Daniel igen. Tror absolut inte att detta flams skulle fortgå ifall de aldrig hade lämnat bandet. Känns som att Anders vision är att göra både Alice in Chains och deepech mode i In flames sound. Eftersom han uppenbarligen är besatt av de banden.

(Sorry för flummig text, är nyvaken)
Citera
2020-06-11, 22:40
Medlem
Adelaides avatar
För mig är det här ett helt nytt band. Det här är tamigfan inte In Flames! Tror Jeppe sitter och gråter över vad som hänt bandet som han grundade.
Citera
2020-06-13, 17:18
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
För mig är det här ett helt nytt band. Det här är tamigfan inte In Flames! Tror Jeppe sitter och gråter över vad som hänt bandet som han grundade.

Det skulle jag också gjort, släppt mästerverk från 97-06 sen börja gå långsamt mot ödet. Battles och i the mask är två skivor jag kan säga att det ens finns några hits på. Men de lägger väl ner snart Anders o Björn är väl båda över 45?
Citera
2020-06-18, 12:56
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Sirens gjorde sig jävligt bra live. Jag spydde på den innan tills man såg det live, blev en riktigt ”table turn”. Men helt klart är det bästa materialet från jestet till CC.
Sirens tycker jag är grym jämfört med de som kom efter. Men de två som kom efter är rätt okej ändå måste jag säga. Sounds if a playground fading är dock en skiva som jag aldrig riktigt pallat att lyssna på pga av att den verkar suga. Den enda vettiga låten är ropes och nån annan låt.

Nysläppet av clayman kan man verkligen undra om det var nödvändigt att genomföra. Det känns nästan i samma trista stil med deras cover på Alice in chains och Depeche mode.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in