Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-10, 06:46
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Jag själv har nyligen börjat lira på Inferna, och det är en riktigt schysst server hittills. Här har man respekt för varandras spawns på allvar, eftersom var man är medveten om farorna att inskränkta på någon annans territorium, kontakter har mycket större betydelse än på andra servrar (precis som det är i verkliga livet). Dessutom är det en del i charmen att hela tiden vara på sin vakt ifall en pkare dyker upp.

Utöver detta är communityn faktiskt jävligt trevlig om jag får säga det själv. Väldigt mycket svenskar. Visserligen finns det en del nötter, som på vilken server som helst, men detta är rent spelmässigt den schysstaste servern jag personligen spelat på.
2011-08-10, 09:42
Medlem
chullans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labarata
Säg det efter 1 månad, tacka vet jag Antica och Amera.
Usch för north-american servers, laggar något så infernaliskt på dem.

Lite off topic men har undrat ett tag nu.. Vem tillhör bakdelen som du har som avatar?
Citera
2011-08-10, 09:51
Medlem
Labaratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chullan
Usch för north-american servers, laggar något så infernaliskt på dem.

Lite off topic men har undrat ett tag nu.. Vem tillhör bakdelen som du har som avatar?
Befarade också detta, laggar dock inte det minsta för mig av nån anledning.
Citera
2011-08-10, 11:07
Medlem
Citat:
Jag själv har nyligen börjat lira på Inferna, och det är en riktigt schysst server hittills. Här har man respekt för varandras spawns på allvar, eftersom var man är medveten om farorna att inskränkta på någon annans territorium, kontakter har mycket större betydelse än på andra servrar (precis som det är i verkliga livet). Dessutom är det en del i charmen att hela tiden vara på sin vakt ifall en pkare dyker upp.

Utöver detta är communityn faktiskt jävligt trevlig om jag får säga det själv. Väldigt mycket svenskar. Visserligen finns det en del nötter, som på vilken server som helst, men detta är rent spelmässigt den schysstaste servern jag personligen spelat på.

Trevligt! Har faktiskt en 40+ ED där, men har inga items alls och blir ju fan attackerad direkt när jag lämnar PZ :< Om jag börjar lira igen kanske jag köper lite guld dit så man kan kirra basic gear och pots ^^ lvl på din char där? Har en 149 rp på Lunara
Citera
2011-08-10, 13:04
Citat:
Ursprungligen postat av Jampeman
Trevligt! Har faktiskt en 40+ ED där, men har inga items alls och blir ju fan attackerad direkt när jag lämnar PZ :< Om jag börjar lira igen kanske jag köper lite guld dit så man kan kirra basic gear och pots ^^ lvl på din char där? Har en 149 rp på Lunara

Jasså? Själv tycker jag det varit relativt lugnt med random PK hittills. Kanske inträffar mer när man kommit lite högre upp i leveln. Sedan har jag i princip bara rört mig i Edron också... Min karaktär tar i detta nu level 34 MS. Har spelat i tio dagar nu. Sugen på att börja eller?

12:58 You advanced from Level 33 to Level 34.
Senast redigerad av Caesare 2011-08-10 kl. 13:18. Anledning: Stavfel.
Citera
2011-08-10, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
Tjena grabbar. Börjat lira manuellt på Harmonia med min 85 EK. Några fler som gömmer sig på non-pvp?
har även en 35 knight på eternia med 79/79 fast utan eq som jag gärna pkar på om någon kan bju på lite eq och ett svärd.

Pma mig om någon har en guild eller bara vill lira med någon.

Spelar harmonia också ;P 192 ed/148 ek med skapliga skills (110).
Citera
2011-08-10, 23:00
Medlem
Citat:
Jasså? Själv tycker jag det varit relativt lugnt med random PK hittills. Kanske inträffar mer när man kommit lite högre upp i leveln. Sedan har jag i princip bara rört mig i Edron också... Min karaktär tar i detta nu level 34 MS. Har spelat i tio dagar nu. Sugen på att börja eller?

12:58 You advanced from Level 33 to Level 34.

Jag är nog bara lite paranoid..

Tro mig, skulle spendera mitt liv på Tibia om min nät tillät mig
Citera
2011-08-10, 23:06
Medlem
MarchingBands avatar
Nu sitter man där igen och funderar på om man ska börja spela. Visserligen är spelet långt ifrån samma spel som när det var Antica, Nova och Premia...

Vad säger ni? Håller tibia fortfarande? Lika stort problem med bottar? Finns det någon server där ni håller hus där man kan få lite prot?

Ingen från min generation finns kvar längre Nu snackar vi Bubble, James Dark och Messia tider...
Citera
2011-08-10, 23:10
Medlem
Har en lvl 80 ED jag lirar på atm och undrar om någon kan tipsa mig om lite sköna huntingställen.

Jag letar efter både exp och pengar, så vart kan jag dra för expens skull och vart kan jag dra för att fixa cash ^^.
Citera
2011-08-11, 03:08
Citat:
Ursprungligen postat av Jampeman
Jag är nog bara lite paranoid..

Tro mig, skulle spendera mitt liv på Tibia om min nät tillät mig

Om tiden tillät menar du...?
Citera
2011-08-11, 11:34
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impen1
Har en lvl 80 ED jag lirar på atm och undrar om någon kan tipsa mig om lite sköna huntingställen.

Jag letar efter både exp och pengar, så vart kan jag dra för expens skull och vart kan jag dra för att fixa cash ^^.

waters i port hope, crystal spiders i svargrond.. typ xD

MarchingBand, ja kör på hiberna iaf ;d
Citera
2011-08-11, 11:39
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarchingBand
Nu sitter man där igen och funderar på om man ska börja spela. Visserligen är spelet långt ifrån samma spel som när det var Antica, Nova och Premia...

Vad säger ni? Håller tibia fortfarande? Lika stort problem med bottar? Finns det någon server där ni håller hus där man kan få lite prot?

Ingen från min generation finns kvar längre Nu snackar vi Bubble, James Dark och Messia tider...

Det är skapligt mycket bots, men det är väll så det är antar jag. Bara att acceptera. Själv spelar jag på Obsidia och där är det ganska lugnt, i alla fall om du tänkt spela med premium. Har en 176 EK i den största neutrala guilden, en 74 ED som jag tänkte ta till 100 nu när jag precis spenderat massa tid på att göra dryga quests.

Är du en social snubbe som inte gärna bottar/pkar/drygar så är du välkommen till Obsidia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in