Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Funderar på att börja med Tibia igen, fast vara mer eller mindre seriös, spelade sist för ett cirka ett halvår sedan och har nu tänkt att börja igen och bara hämnas på allt och alla som jag hatade när jag spelade.
Frågan är vad man ska spela som, har inga planer att köpa prem just nu heller och gör jag de kommer de nog vara för Tibia pengar.
De gubbar jag har nu:
14 sorc
12 Paladin
65 Knight
Knighten skulle ju vara rätt bra då jag vill bli så hög level så snabbt som mycket, men jag är riktigt trött på knights och jag vill ju även att gubben ska vara bra i pvp då jag kommer sneaka osv rätt mycket, knighten har även riktigt riktigt dåliga skills.
Paladinen har mycket fin dist och mer kan tränas.
Sorcen har inte bra av något förutom "Bra noob-eq" (blue robe osv)
Sorcen är tråkig att lvla, paladinen skulle funka bra förutom att den kanske inte blir så jävla bra i pvp
Knighten är ju bara bra för att han tål mycket, kan springa snabbare än de andra charsen pga lvlen och har bättre lvl än de andra charsen.
Vad ska jag välja?
Hade fortsatt på knegen iaf om jag vore dig.
Paladiner kan blir dyrt att spela om du ska expa med a-stars (Var ett tag sedan jag lirade vet inte om det finns något bättre nu) Men går snabbt och man blir hög level rätt fort.
Sorc visst kan vara kul att spela men inget jag skulle göra längre stunder.
Knighten mja på sommaren du kan alltid botta utan problem / få en stadig ekonomi om du så vill.
Behöver inte tänka så värst mycket på supplies så länge du verkligen inte är i krig.
Om du ska sneaka så är ju knight helt okej tycker jag. DVS att ni har ett par mages redan du kan blocka av etc.
Men som sagt har inte spelat på ett X antal år så vet inte hur spelet är i sig själv längre.