Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-07-07, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denzen
Så du lirade med Knighthood?
Vilken char lirade du?

Var du även med i Geekhood tiden, kriget med AQ (Aquarius Oyster) elr hur dem stavade det.?

Japp, lirade med dom tills jag valde att gå emot dom, men det var där jag börja.. Hade polare som från början var med i KH så det var där jag hamnade. Var med från det krig då AQ gick emot KH (tror jag, var så länge sen!). Vi blev ganska dominerade tills vi i wmo-gänget till slut fick dem att köra ventrilo och använda sig av botten och vände det hela. Det va sjukt krångligt den första tiden men löste sig ganska bra till slut. Var sjukt roliga tider iaf, härliga krig, backstabs och allt!
Citera
2010-07-07, 11:19
Medlem
Nymphlixs avatar
Någon annan som spelar på Lunara? Gjorde en gubbe där för ett par dagar sedan och hade varit skoj om man hade någon att spela med
Citera
2010-07-07, 12:11
Medlem
banhxeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphlix
Någon annan som spelar på Lunara? Gjorde en gubbe där för ett par dagar sedan och hade varit skoj om man hade någon att spela med

lvl atm ?
Citera
2010-07-07, 12:18
Medlem
Nymphlixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banhxeo
lvl atm ?

14 Har en level 30 gubbe men den blev huntad av seerion, någon level 75a. Så jag gjorde nytt acc å ny gubbe

Du spelar där? Level, voc? Namn(pm?)
Citera
2010-07-07, 12:37
Medlem
banhxeos avatar
Citat:
14 Har en level 30 gubbe men den blev huntad av seerion, någon level 75a. Så jag gjorde nytt acc å ny gubbe

Du spelar där? Level, voc? Namn(pm?)

e retired, men funderar på att börja på en ny värld... btw, vf blev du huntad? :O
Citera
2010-07-07, 13:04
Medlem
Mongouls avatar
Citat:
e retired, men funderar på att börja på en ny värld... btw, vf blev du huntad? :O
börja på antica nu har precis börjat lvla upp en ny knight
Citera
2010-07-07, 13:25
Medlem
Nymphlixs avatar
Citat:

Okej

Korta versionen:
Kille kom och försökte döda mig, jag döda hans polare och därefter blev jag hunted.
Dog 1 gång på gubben och förlorade Bright sword, Crusader helmet, K arm, k legs och tower shield.

Lång versionen:
Jag stod och tränade söder om Thais, det finns en strand som är PZ med ett minotaur camp precis där bredvid. Det kom en snubbe vid namn Saptimos, jag försökte som vanligt vara trevlig mot alla men han skrev "shut up" eller något till mig. Sedan drar han men efter 10 minuter kommer han tillbaka, då börjar vi käfta lite och så, sedan går han ut på ett ställe precis bredvid PZ och drog in mig där, nu börjar han slå mig och jag slår han. Hade 58/58 i stats och han var bara level 20 och jag 30 så jag kunde dödat honom, hade dessutom ca 30 healingpots med mig som jag hittat i en död kropp.
Nu kommer dock hans kompis som är lvl 40 knight, här tänker jag ju att jag kommer dö men jag försöker fighta så gott jag kan. Efter typ 10-15 min så får jag död på lvl 40 gubben och tar nästan saptimos med, därefter springer jag iväg och gömmer mig för att få bort skull, sedan går jag ner till PZ igen och där väntar Seerion(lvl75) och lite andra gubbar, alla försöker försöker döda mig men jag hinner precis in i PZ och där säger de att jag är hunted.
Dagen efter står jag och tränar på samma ställe, är afk i 1 minut och märker sedan att Saptimos dödat mig och han fick min BP som innehöll Bright sword, Crusader helmet, K arm, k legs och tower shield.
Slutar spela på gubben och för över alla pengar osv till min nya på ett nytt account

Sammanfattning:
Gör ju inget egentligen, att levla till 30 går ju väldigt fort så det är lungt :P Hade inga vidare bra skills heller så
Citera
2010-07-07, 17:44
Medlem
Skyishs avatar
Citat:
Okej

Korta versionen:
Kille kom och försökte döda mig, jag döda hans polare och därefter blev jag hunted.
Dog 1 gång på gubben och förlorade Bright sword, Crusader helmet, K arm, k legs och tower shield.

Lång versionen:
Jag stod och tränade söder om Thais, det finns en strand som är PZ med ett minotaur camp precis där bredvid. Det kom en snubbe vid namn Saptimos, jag försökte som vanligt vara trevlig mot alla men han skrev "shut up" eller något till mig. Sedan drar han men efter 10 minuter kommer han tillbaka, då börjar vi käfta lite och så, sedan går han ut på ett ställe precis bredvid PZ och drog in mig där, nu börjar han slå mig och jag slår han. Hade 58/58 i stats och han var bara level 20 och jag 30 så jag kunde dödat honom, hade dessutom ca 30 healingpots med mig som jag hittat i en död kropp.
Nu kommer dock hans kompis som är lvl 40 knight, här tänker jag ju att jag kommer dö men jag försöker fighta så gott jag kan. Efter typ 10-15 min så får jag död på lvl 40 gubben och tar nästan saptimos med, därefter springer jag iväg och gömmer mig för att få bort skull, sedan går jag ner till PZ igen och där väntar Seerion(lvl75) och lite andra gubbar, alla försöker försöker döda mig men jag hinner precis in i PZ och där säger de att jag är hunted.
Dagen efter står jag och tränar på samma ställe, är afk i 1 minut och märker sedan att Saptimos dödat mig och han fick min BP som innehöll Bright sword, Crusader helmet, K arm, k legs och tower shield.
Slutar spela på gubben och för över alla pengar osv till min nya på ett nytt account

Sammanfattning:
Gör ju inget egentligen, att levla till 30 går ju väldigt fort så det är lungt :P Hade inga vidare bra skills heller så

Trist det där, men inte ovanligt på Tibia. Har lirat Lunara i ungefär två år och hjälper dig gärna om det uppstår några framtida problem. Heter Shy där.
Citera
2010-07-07, 18:01
Medlem
linuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Du har ju helt missat vad som är roligt. Att döda monstren från lvl 1-100 - inte kul.
Att pka, kriga, blocka/döda svårare quests - är kul, det kan man inte göra om man inte är hög

kräva boh av folk som huntar manuellt är lite kul det också

Någon cooling som lirar titania?? skriv

Nej jag har inte missat vad som är roligt. Levla från level 1 och uppåt med polare och guild var bland det roligaste jag gjort på Tibia. Men visst, alla quest och sådant sedan var ju också skoj.
Citera
2010-07-07, 18:41
Medlem
Mongouls avatar
efter mycket om och men har jag bestämt mig för att göra ännu ett försök på en FB guild! den förra gick åt helvette som sagt men denna ska jag vara aktiv på till 100%!

startar en på Antica om 3 dagar om någon skulle vara intresserad!

Mvh
Mongoul
Citera
2010-07-07, 18:55
Medlem
Tillägnar mitt första inlägg till denna tråd, har en level 101 paladin på Valoria, 57 knegare på Obsidia och lite små gubbar runt 40 på Aurea, så om någon spelar där så kan ni ju pma mig om namn så kanske vi kan lira lite Funderar även på att flytta paladinen när den blir redo för det igen (lite mindre än en månad).
Citera
2010-07-07, 19:16
Medlem
Mongouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysove
Tillägnar mitt första inlägg till denna tråd, har en level 101 paladin på Valoria, 57 knegare på Obsidia och lite små gubbar runt 40 på Aurea, så om någon spelar där så kan ni ju pma mig om namn så kanske vi kan lira lite Funderar även på att flytta paladinen när den blir redo för det igen (lite mindre än en månad).
flytta då till Antica så kan vi lira tillsammans kommer vara runt 70 om en månad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in