Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-14, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaiN i Stugan^
Hej på er.
Har bestämt mig på att testa Tibia för att se om detta är spelet jag letat efter, har sökt och sökt efter ett trevligt MMO och såg denna tråd...

Kan ni ge mig några tips och tricks kring spelet, vilken server jag ska spela på, klass/ras? etc. etc.

Är helt noobgrön på Tibia, dock inte MMO.

Du kommer att lära dig alla basics i Rookgaard, när du sedan blir lvl 8 så snackar du med Oracle och så kommer h*n att teleporta dig till Island of Destiny där finns det 4 hus ett för varje vocation. Du går in i de huset som representerar det vocation du vill spela Knight/Paladin/Druid/Sorcerer. När du blivit det voc du vill lira så kan du hämta lite nybörjar gear för ditt voc i huset och sedan finns en liten dungeon där du kan lvla till lvl 9 om du vill, sedan tar du båten till Mainland och väljer vilken stad du vill åka till.
Citera
2010-03-14, 15:40
Medlem
Insuliins avatar
Har det skett några förändringar hos vocations på senaste tiden? Var ju snack om att dem skulle göra om druids/sorcerers, eftersom druids hade lika mycket kraft som sorcerers trots att dem var mer "support". Är sorcerers starkare än druids nu rent damage-mässigt? Har det skett några andra förändringar? Funderar på att börja lira igen, men jag vet inte riktigt vilken voc jag skall spela. Frågan är ju dock om man orkar sätta sig o skilla igen på en knight/pally, man har ju suttit flera hundratals timmar med det förr.
Citera
2010-03-14, 15:58
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insuliin
Har det skett några förändringar hos vocations på senaste tiden? Var ju snack om att dem skulle göra om druids/sorcerers, eftersom druids hade lika mycket kraft som sorcerers trots att dem var mer "support". Är sorcerers starkare än druids nu rent damage-mässigt? Har det skett några andra förändringar? Funderar på att börja lira igen, men jag vet inte riktigt vilken voc jag skall spela. Frågan är ju dock om man orkar sätta sig o skilla igen på en knight/pally, man har ju suttit flera hundratals timmar med det förr.
Druider är fortfarande OP, Pallys är näst efter dom och får även upp sin dist dubbelt så fort som knights får i meele fighting (Sword, Axe, Club)
Citera
2010-03-14, 18:20
Bannlyst
Ni som lirar på Antica vad heter ni? Har ni någon guild som man kanske kan joina

Är en lvl 24 Knight med 53/50 i skills.

Precis köpt prem och tänkt börja lira igen, men skulle vilja lira med lite folk nu när alla polare slutat

Själv så heter jag Slagskampen på Antica.

*EDIT* Har även en lvl 38 på Inferna om någon lirar där!
Senast redigerad av MagiskaSvampens 2010-03-14 kl. 18:37.
Citera
2010-03-15, 11:07
Medlem
Azchateros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Ni som lirar på Antica vad heter ni? Har ni någon guild som man kanske kan joina

Är en lvl 24 Knight med 53/50 i skills.

Precis köpt prem och tänkt börja lira igen, men skulle vilja lira med lite folk nu när alla polare slutat

Själv så heter jag Slagskampen på Antica.

*EDIT* Har även en lvl 38 på Inferna om någon lirar där!

Byt över gubben till Aurea så får du saker av mig, har alldeles för mycket skit i alla mina depots. :>
Hjälper även med quests och andra saker du kan tänkas behöva hjälp med.
Citera
2010-03-15, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero
Byt över gubben till Aurea så får du saker av mig, har alldeles för mycket skit i alla mina depots. :>
Hjälper även med quests och andra saker du kan tänkas behöva hjälp med.

Är det många svenskar på Aurea?
Citera
2010-03-15, 14:57
Medlem
Azchateros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Är det många svenskar på Aurea?

Jag tycker faktiskt det. Har stött på massvis i alla fall.

Btw:
14:54 You advanced from Level 98 to Level 99.
Citera
2010-03-15, 15:25
Bannlyst
haha gz!
Citera
2010-03-15, 15:46
Medlem
Lirar inte längre men har lirat, hade en 45 paladin på secura.. lite booring kanske att inte ha nån pvp men var ung o dum ;d
Citera
2010-03-15, 18:35
Bannlyst
Jag skulle vilja börja PGa min Knight lvl 24 (Pacc) på Antica.
Har gott om pengar och mina skills är 53/50 men skulle behöva lite tips på ställen att hunta osv.

Min gear är:
Head: Crown Helmet.
Armor: Noble Armor.
Legs: Knight Legs.
Boots: Leather Boots.
Shield: Dragon Shield.
Weapon: Crimson Sword.

Kan fixa bättre gear om ni tycker att det behövs.

Kan även transfera den här knighten för att lira med någon av er men då får ni övertala mig först

Tacksam för alla svar!
Citera
2010-03-15, 20:37
Medlem
Någon som vet en guild på Antica man kan bli medlem i?
Är level 17, paladin... blev precis dödad utan anledning (igen). Kul. ;p
Citera
2010-03-15, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SirMille
Någon som vet en guild på Antica man kan bli medlem i?
Är level 17, paladin... blev precis dödad utan anledning (igen). Kul. ;p

Kör du med Premium?

Om inte så reduceras dina chanser att bli pkad rätt så rejält^^

Föresten så är det bara att Pma mig eller adda mig till Vip då jag också lirar Antica.

Mitt namn är Slagskampen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in