Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Vem är den högsta lvl på tibia ?
Scorpion Andree (level 452), om man inte räknar med Lord'Paulistinha (level 465) som blev deletad.
Citat:
Ursprungligen postat av PaiN i Stugan^
Hej på er.
Har bestämt mig på att testa Tibia för att se om detta är spelet jag letat efter, har sökt och sökt efter ett trevligt MMO och såg denna tråd...
Kan ni ge mig några tips och tricks kring spelet, vilken server jag ska spela på, klass/ras? etc. etc.
Är helt noobgrön på Tibia, dock inte MMO.
Nova har mycket svenska spelare, bra server faktiskt.
Tar vid där han ovanför slutade:
Du börjar på en Noob-ö (kallad Rookgaard) där du lär dig spelets grundläggande saker. Börja med tutorial, hunta sedan Rats. Här har du ingen vocation (klass) men om du lyckas ta dig till level 8 så kan du gå till ett orakel. Här så får du välja vilken vocation du vill vara och vilken stad du ska börja i.
Vocations som finns är: Knight (närstrid, tank/blocker, som warrior), Paladin (avstånd, spjut/pilbåge/armbost, som archer/hunter), Sorcerer (attack mage, många och kraftfulla spells, kan göra runor), Druid ('heal', färre spells än sorcerer nästan lika kraftulla, kan heala andra med spells/runor).
När du valt din vocation och stad kommer du till 'Mainland', här är det riktiga spelet kan man säga.