Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-03-10, 20:40
Bannlyst
Funtar på att flytta min paladin från Premia till någon annan server!

Vet ni någon med skön server med en massa svenskar på?

Spelar ingen roll om det är PvP eller PvE.
Citera
2010-03-11, 01:48
Medlem
Azchateros avatar
Aurea.
Citera
2010-03-11, 08:49
Medlem
Mongouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Funtar på att flytta min paladin från Premia till någon annan server!

Vet ni någon med skön server med en massa svenskar på?

Spelar ingen roll om det är PvP eller PvE.
Antica är en riktig svenskbefolkad server! sjukt kul att spela på!
Citera
2010-03-11, 11:15
Medlem
Är det någon här som spelar på Elysia? Skulle vara kul att komma i kontakt med ett par därifrån så slipper man spela ensam. Är level 104 och börjar bli lite trött på att spela själv. PMa om nån är det!
Citera
2010-03-13, 12:36
Medlem
Phillemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoul
Antica är en riktig svenskbefolkad server! sjukt kul att spela på!
vad heter du på Antica?
Citera
2010-03-13, 21:47
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Hej på er.
Har bestämt mig på att testa Tibia för att se om detta är spelet jag letat efter, har sökt och sökt efter ett trevligt MMO och såg denna tråd...

Kan ni ge mig några tips och tricks kring spelet, vilken server jag ska spela på, klass/ras? etc. etc.

Är helt noobgrön på Tibia, dock inte MMO.
Citera
2010-03-13, 22:25
Medlem
Mongouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaiN i Stugan^
Hej på er.
Har bestämt mig på att testa Tibia för att se om detta är spelet jag letat efter, har sökt och sökt efter ett trevligt MMO och såg denna tråd...

Kan ni ge mig några tips och tricks kring spelet, vilken server jag ska spela på, klass/ras? etc. etc.

du börjar på en noob-ö. du har ingen klass, eller vocation som det heter på tibia. du väljer det senare vid lvl 8 och du lärt dig mer om spelet! spela på Antica, sjukt kul server! hoppas du har det trevligt medans du spelar! du får instruktioner ingame hur du ska spela
Citera
2010-03-14, 00:36
Medlem
bergsdals avatar
Vem är den högsta lvl på tibia ?
Citera
2010-03-14, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Vem är den högsta lvl på tibia ?
Scorpion Andree (level 452), om man inte räknar med Lord'Paulistinha (level 465) som blev deletad.
Citat:
Ursprungligen postat av PaiN i Stugan^
Hej på er.

Nova har mycket svenska spelare, bra server faktiskt.
Tar vid där han ovanför slutade:

Du börjar på en Noob-ö (kallad Rookgaard) där du lär dig spelets grundläggande saker. Börja med tutorial, hunta sedan Rats. Här har du ingen vocation (klass) men om du lyckas ta dig till level 8 så kan du gå till ett orakel. Här så får du välja vilken vocation du vill vara och vilken stad du ska börja i.

Vocations som finns är: Knight (närstrid, tank/blocker, som warrior), Paladin (avstånd, spjut/pilbåge/armbost, som archer/hunter), Sorcerer (attack mage, många och kraftfulla spells, kan göra runor), Druid ('heal', färre spells än sorcerer nästan lika kraftulla, kan heala andra med spells/runor).

När du valt din vocation och stad kommer du till 'Mainland', här är det riktiga spelet kan man säga.
Citera
2010-03-14, 02:20
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixerzi
Scorpion Andree (level 452), om man inte räknar med Lord'Paulistinha (level 465) som blev deletad.
Varför blev Lord'Paulistinha delated för ? Hur mycket hp har Scorpion Andree, 15 k eller ?
Senast redigerad av bergsdal 2010-03-14 kl. 02:30.
Citera
2010-03-14, 04:20
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixerzi

Nova har mycket svenska spelare, bra server faktiskt.
Tar vid där han ovanför slutade:

Du börjar på en Noob-ö (kallad Rookgaard) där du lär dig spelets grundläggande saker. Börja med tutorial, hunta sedan Rats. Här har du ingen vocation (klass) men om du lyckas ta dig till level 8 så kan du gå till ett orakel. Här så får du välja vilken vocation du vill vara och vilken stad du ska börja i.

Vocations som finns är: Knight (närstrid, tank/blocker, som warrior), Paladin (avstånd, spjut/pilbåge/armbost, som archer/hunter), Sorcerer (attack mage, många och kraftfulla spells, kan göra runor), Druid ('heal', färre spells än sorcerer nästan lika kraftulla, kan heala andra med spells/runor).

När du valt din vocation och stad kommer du till 'Mainland', här är det riktiga spelet kan man säga.

Bra beskrivning, det viktiga är också att ska man spela Tibia som helt ny så får man inte ge upp, otroligt många folk som klagar på att grafiken var dålig och att det var extremt dåligt, enbart för att de bara kom till level 3 innan de tröttnade, och då har man inte spelat spelet enligt mig. Antica är en bra server, på Antica är de också fördel att träffa nya folk på, lätt att bli vän med folk, till skillnad från väldigt många andra servrar, så se till att vara trevlig mot folk i början innan du blivit 80-100+

Och nej, Scorpion Andree är inte högst level.

Name: Tomurka
Sex: female
Profession: Elite Knight
Level: 461
World: Candia

Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Varför blev Lord'Paulistinha delated för ?

Pågrund av Account trading/sharing.
Senast redigerad av Robs 2010-03-14 kl. 04:24.
Citera
2010-03-14, 04:39
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Och nej, Scorpion Andree är inte högst level.
Name: Tomurka
Sex: female
Profession: Elite Knight
Level: 461
World: Candia
Hur mycket hp har Tomurka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem