Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-06, 22:18
Medlem
chibarikus avatar
Vet inte vilken lvl du men på högre level är det en stor fördel, du får ta med att du kan få en hel del bättre spells med promotion.
Citera
2009-02-06, 22:21
Medlem
4283s avatar
Ja, det bör du verkligen göra. Köp direkt. Grymt värt. Sen borde du egentligen fråga detta i den stora Tibia-tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av chibariku
Vet inte vilken lvl du men på högre level är det en stor fördel, du får ta med att du kan få en hel del bättre spells med promotion.
50%+ HP regen är sjukt värt, kanske framförallt på låg lvl.
Citera
2009-02-07, 00:25
Medlem
Överviktigs avatar
Ingen mer som känner sig sugen att starta om på ny kula på världen Saphira?
Citera
2009-02-07, 00:54
Medlem
Drooms avatar
Började spela på Aurea för nån vecka sedan. Spelade tibia för 11 år sedan, men nu har jag tagit upp det igen. 24 elite knight är man nu =)

Är det någon sorc och pal som vill köra desert quest imorgon så säg till. Har en druid redo.
Citera
2009-02-07, 01:56
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M0SHPiT
Vafan gör du här då?

Undrar varför det inte snackas om Tibia relaterade saker i Tibia tråden?
Citera
2009-02-07, 01:59
Medlem
sparvens avatar
Du förlorar även mindre exp om du dör
Citera
2009-02-07, 07:25
Moderator
MondoBizarros avatar
Infogade tråden Promotion i Tibia

/Mod

Citera
2009-02-08, 14:12
Medlem
BIuemagics avatar
Spelar mesta dels på OTn Softcores just nu. Har haft en del mini battles tillsammans med min polare.

Jan 29 2009, 17:37:37 Killed at Level 91 by Hocha

Feb 07 2009, 22:27:06 Killed at Level 105 by Hocha

Feb 07 2009, 21:58:38 Killed at Level 88 by Hocha

Blev dock trappad nästa dag av cirka 5-6 griniga svenskar som trappade mig vid ank drags. Fick köpa nya supplies, jag och polaren drog ut och dödade två av dom på några min.

Killed at Level 70 by Baksidan

Feb 08 2009, 12:49:03 Killed at Level 57 by Baksidan

Hocha = Jag, lvl 83 MS

Baksidan = Min polare, 70 ED
Senast redigerad av BIuemagic 2009-02-08 kl. 14:32.
Citera
2009-02-08, 14:19
Medlem
Lirares avatar
tja alla. jag ska också starta en gubbe på Saphira. Men det blir på tisdag, för då får jag min bärbara dator. Låter kul att många här ifrån lirar tillsammans!
Citera
2009-02-08, 15:42
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Många olika teorier kring hur detta "auto detection" systemet fungerar, själv tror jag att dom börjat logga vilka "squares" man går på, vilket leder till att om man sätter waypoints i NG/blackd/elfbot så har dom ett verktyg på deras sida som reagerar när en char har gått på en square ett visst antar gånger. Största argumentet för detta är att en jävla massa players (där vissa påstår sig aldrig cheatat) blev bannade efter att "stairjumpat" dvs gått upp och ned hela tiden på stairs och sålede tror cip att dom har en bot som går på 2 squares hela tiden(smart va? - nej). Pratar mestandels från min server där i stort sett alla highlvl pallys blev bannade..

Anledningen till att dessa (som i min mening knappt fuskat) inte har överklagat och sönderspammat cip, är förmodligen eftersom dessa stairhoppare oftast kör floorhack och/eller attack script, och då tror dom att det är därför dom blev bannade. ;P

Själv bottar jag oftast med elfbot och då denna är unik i att springa ifrån monster när den bottar så reagerar cips anticheat system inte på det eftersom den inte går på samma squares, därav klarade jag mig på 3 120+ chars ;P

Så tror jag det är i alla fall!

CIP är väl medvetna om att folk stairjumpar och skulle inte banna någon för det.
Anledningen till varför folk inte överklagat, är att det inte går. Folk har "spammat" i "February news" tråden, på community forumet. Mer än så kan dom inte göra.

Har själv enbart bottat med Elfbot under dom få månader jag spelat. (90MS) Och jag blev bannad. Så tro inte att du sitter säkert. Vet även vad jag gör, och har använt mig av "rand" en hel del, just för att jag ville undvika ban.

Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Det är ju typ inte det, men cip vägrar ju inse det. Anledningen till att deras "auto-detection" system inte har bannat fler sedan det insattes måste ju också vara för att så många blev orättvist bannade och när dom inte vill erkänna att dom gjort fel och unbanna dom så låter dom det bara va i stället ;P
hor-cipsoft

Anledningen till att CIP inte har bannat fler, är med all sannolikhet att dom inte vill gå för hårt ut och banna bort hälften av deras spelare direkt. Det är inte direkt en nyhet att CIP kör med deras "ban-wave" taktik. Skulle kunna sätta mycket på att flera konton kommer att bli bannade i slutet av månaden.
Citera
2009-02-08, 15:59
Medlem
Insuliins avatar
Jo, roligt att folk börjar på Saphira! Blev precis level 20, har dock enbart hållit på med att skilla sedan jag kom till main, 60 dist nu. Skall dock ta 80 innan jag går igång med levlandet. Heter för övrigt Smygizz ingame.
Citera
2009-02-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIuemagic
Spelar mesta dels på OTn Softcores just nu. Har haft en del mini battles tillsammans med min polare.

Jan 29 2009, 17:37:37 Killed at Level 91 by Hocha

Feb 07 2009, 22:27:06 Killed at Level 105 by Hocha

Feb 07 2009, 21:58:38 Killed at Level 88 by Hocha

Blev dock trappad nästa dag av cirka 5-6 griniga svenskar som trappade mig vid ank drags. Fick köpa nya supplies, jag och polaren drog ut och dödade två av dom på några min.

Killed at Level 70 by Baksidan

Feb 08 2009, 12:49:03 Killed at Level 57 by Baksidan

Hocha = Jag, lvl 83 MS

Baksidan = Min polare, 70 ED

börja precis lira där värkar skoj du kan ju hojta till om du vill (smurre ingame)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in