Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-02-05, 18:24
Medlem
Insuliins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överviktig
Men Saphira är väl inte en sån server som är alldeles full av massa skitungar och polacker som kommer och knäpper en innan man ens har hunnit lämna Templet?

Har faktiskt ingen aning, började nyss. Dock så är Larionowskij (Siliac ingame) som tidigare postat här i tråden medlem i den ledande guilden på servern och har lovat att hjälpa alla FBare då dem behöver folk Så är det någon polack som knäpper dig så antar jag att dem åker på storstryk.
Citera
2009-02-05, 18:26
Medlem
Insuliins avatar
Är iaf level 7 nu med 50% kvar till 8. Var inställd på en paladin men är dock osäker nu. Det är så jävla jobbigt att skilla med paladiner...
Senast redigerad av Insuliin 2009-02-05 kl. 18:33.
Citera
2009-02-05, 18:28
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insuliin
Är iaf level 7 nu med 50% kvar till 8. Var inställd på en paladin men är dock osäker nu. Det är så jävla jobbigt att skilla med paladiner...
Äsch då! Du kan ju använda dig av någon form av macro för att plocka upp spears osv. Inga problems at all. Dock så verkar kniggar vara lite lättare att lvla med..? I alla fall om man kollar den totala toppen.
T.ex. den här killen:
http://erig.net/xphist.php?player=Lord%27Paulistinha
Senast redigerad av 4283 2009-02-05 kl. 18:30.
Citera
2009-02-05, 18:28
Medlem
Överviktigs avatar
Citat:

Det är sant, sitter också och funderar på vad jag ska vara. Paladin är ju lite som dem är men
Citera
2009-02-05, 18:32
Medlem
Insuliins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Äsch då! Du kan ju använda dig av någon form av macro för att plocka upp spears osv. Inga problems at all. Dock så verkar kniggar vara lite lättare att lvla med..? I alla fall om man kollar den totala toppen.
T.ex. den här killen:
http://erig.net/xphist.php?player=Lord%27Paulistinha

Jo, brukade göra det förr. Hade ju dock en level 150+ main på servern samtidigt då så jag kunde fleska på med equipment och pots osv. Jobbigare när man börjar från scratch när man skall botta

Är iallafall level 8 nu
Citera
2009-02-05, 19:55
Medlem
General i götets avatar
Citat:
Jodå, på Tibiabot.com har du en väl fungerande bot som de flesta använder sig utav. Var dock för ca en vecka sedan som Cipsoft (som sköter tibia) bannade ca 5000 accounts med hjälp utav en "auto-detector" som sägs kunna upptäcka botten, men de flesta tror att detta är en lögn och att alla accounts som blev bannade blev bannade pga. uppgifter som dem sparat ang. reporter osv. av players och sedan bannade alla samtidigt + att dem sa att det var ett program för att få alla bottare att tänka till och förhoppningsvis sluta bota, har dock själv inte sett någon större skillnad och botar fortfarande själv. Om du nu börjar så kan du börja spela på Saphira, vi är förhoppningsvis ett gäng som precis började där.

Åhå, tackar. Går det någe fortare att levla med boten då?

Jag orkar nämligen inte kötta mig igenom 10-tals av timmar
Citera
2009-02-05, 20:00
Medlem
Iwanttolearns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet
Åhå, tackar. Går det någe fortare att levla med boten då?

Jag orkar nämligen inte kötta mig igenom 10-tals av timmar

106 ED celesta

nån som spelar här ? :P
Senast redigerad av Iwanttolearn 2009-02-05 kl. 20:02.
Citera
2009-02-06, 13:22
Medlem
Insuliins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwanttolearn
106 ED celesta

nån som spelar här ? :P

Vi är ett gäng som just började på Saphira under protection av den ledande guilden , bara o börja! Jag heter Smygizz och är level 8 just nu, får dock se till o börja levla ordentligt nu men mitt bredband är extremt instabilt så skall ta och ringa till telia
Citera
2009-02-06, 13:34
Medlem
µTorrents avatar
Många olika teorier kring hur detta "auto detection" systemet fungerar, själv tror jag att dom börjat logga vilka "squares" man går på, vilket leder till att om man sätter waypoints i NG/blackd/elfbot så har dom ett verktyg på deras sida som reagerar när en char har gått på en square ett visst antar gånger. Största argumentet för detta är att en jävla massa players (där vissa påstår sig aldrig cheatat) blev bannade efter att "stairjumpat" dvs gått upp och ned hela tiden på stairs och sålede tror cip att dom har en bot som går på 2 squares hela tiden(smart va? - nej). Pratar mestandels från min server där i stort sett alla highlvl pallys blev bannade..

Anledningen till att dessa (som i min mening knappt fuskat) inte har överklagat och sönderspammat cip, är förmodligen eftersom dessa stairhoppare oftast kör floorhack och/eller attack script, och då tror dom att det är därför dom blev bannade. ;P

Själv bottar jag oftast med elfbot och då denna är unik i att springa ifrån monster när den bottar så reagerar cips anticheat system inte på det eftersom den inte går på samma squares, därav klarade jag mig på 3 120+ chars ;P

Så tror jag det är i alla fall!
Citera
2009-02-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av µTorrent
Många olika teorier kring hur detta "auto detection" systemet fungerar, själv tror jag att dom börjat logga vilka "squares" man går på, vilket leder till att om man sätter waypoints i NG/blackd/elfbot så har dom ett verktyg på deras sida som reagerar när en char har gått på en square ett visst antar gånger. Största argumentet för detta är att en jävla massa players (där vissa påstår sig aldrig cheatat) blev bannade efter att "stairjumpat" dvs gått upp och ned hela tiden på stairs och sålede tror cip att dom har en bot som går på 2 squares hela tiden(smart va? - nej). Pratar mestandels från min server där i stort sett alla highlvl pallys blev bannade..

Anledningen till att dessa (som i min mening knappt fuskat) inte har överklagat och sönderspammat cip, är förmodligen eftersom dessa stairhoppare oftast kör floorhack och/eller attack script, och då tror dom att det är därför dom blev bannade. ;P

Själv bottar jag oftast med elfbot och då denna är unik i att springa ifrån monster när den bottar så reagerar cips anticheat system inte på det eftersom den inte går på samma squares, därav klarade jag mig på 3 120+ chars ;P

Så tror jag det är i alla fall!

Lillfuskarn

Är det ens några som kör utan cheats nu förtiden? - jag va väl den sista som körde utan på 180+ känns det som..
Citera
2009-02-06, 14:46
Medlem
µTorrents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Lillfuskarn

Är det ens några som kör utan cheats nu förtiden? - jag va väl den sista som körde utan på 180+ känns det som..

Det är ju typ inte det, men cip vägrar ju inse det. Anledningen till att deras "auto-detection" system inte har bannat fler sedan det insattes måste ju också vara för att så många blev orättvist bannade och när dom inte vill erkänna att dom gjort fel och unbanna dom så låter dom det bara va i stället ;P
hor-cipsoft
Citera
2009-02-06, 22:14
Medlem
Drooms avatar
Promotion i Tibia

Småspelar tibia lite och har nu råd med promotion. Bör jag köpa det?
Är knight, och verkar ju inte vara så jättestor fördel, bara 50% snabbare regen av hp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in