Citat:
Ursprungligen postat av Phas
CIP är väl medvetna om att folk stairjumpar och skulle inte banna någon för det.
Anledningen till varför folk inte överklagat, är att det inte går. Folk har "spammat" i "February news" tråden, på community forumet. Mer än så kan dom inte göra.
Klart det går att överklaga, dom har la en support email? Däremot säger dom att det inte blir några 'unbanns', och det är nästintill ett faktum att folk som inte kört cheat också blev bannade. Som sagt i stort sett alla höglevlade pallys på min server är bannade, och ett flertal deletade. Jag tror att waypoint loggning låter som det mest troliga här, jag kan ju självklart inte säga ngt säkert, en annan teori är att dom börjat logga och kolla hur lång fördröjningen är när du helar tex, ser dom att du kör exura efter 200millisec varje gång ditt hp går under X så kanske det skulle vara tillräcklig "reason" för att banna dig. Men jag tror ändå att det blir svårare för dom eftersom ping osv borde spela in i så fall.
Citat:
Har själv enbart bottat med Elfbot under dom få månader jag spelat. (90MS) Och jag blev bannad. Så tro inte att du sitter säkert. Vet även vad jag gör, och har använt mig av "rand" en hel del, just för att jag ville undvika ban.
Jovisst, har hört flera som blivit bannade med enbart elfbot också, men det är ngt mer rare, verkar som de flesta bannade har använt blackd och/eller ng om man läser på botforumen..
Citat:
Anledningen till att CIP inte har bannat fler, är med all sannolikhet att dom inte vill gå för hårt ut och banna bort hälften av deras spelare direkt. Det är inte direkt en nyhet att CIP kör med deras "ban-wave" taktik. Skulle kunna sätta mycket på att flera konton kommer att bli bannade i slutet av månaden.
Arå, dom har ju alltid gjort såhär, även om det inte varit i lika stor utsträckning som nu, men det som jag tycker är konstigt är att dom sagt att på GM board osv att CTRL+R inte längre är till för att reporta botters, eftersom de ska autodetecta alla cheaters nu, även om ingen mer har blivit bannad sedan massbanningen vad jag vet! Kanske en till våg är på G snart, vem vet.
Vilken server lirar du btw?