Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-09-17, 17:50
Medlem
j0k3r1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurFitta
Jag undrar vilket hus ni tycker är snyggast?

Finns ju en del som är rätt coola nu med Dream House design grejjen som kom!

Otvivelaktigt Hare's Den! Sanslöst underhållande
http://tibia.wikia.com/wiki/Hare%27s_Den
Citera
2013-09-17, 17:51
Där kom första PvE death:en!

17:33 You lose 44 hitpoints due to an attack by a minotaur archer. 17:33 You lose 33 hitpoints due to an attack by a minotaur mage. 17:33 You lose 77 hitpoints due to an attack by a minotaur mage.

YOU ARE DEAD!

J0k3r1... Tappade Vamp-shielden!

Hann dock tillbaks till liket före någon annan som tur var
Citera
2013-09-17, 18:21
Medlem
Dj-mEros avatar
Kom aldrig riktigt in i det. När jag tänker efter har jag aldrig riktigt fastnat för ett spel.
Citera
2013-09-17, 18:49
Medlem
Vassknivs avatar
Någon som har erfaranhet av Magebot? Vill kunna göra runor afk och autologga ut om någon kommer på screenen. Det finns en "autolog if a player joins in screen" men bottet kör alarm då och loggas inte ut..
Citera
2013-09-17, 21:17
Medlem
chullans avatar
Vem är det som spelar Tony Rush?
Citera
2013-09-17, 21:20
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz

17:33 You lose 44 hitpoints due to an attack by a minotaur archer. 17:33 You lose 33 hitpoints due to an attack by a minotaur mage. 17:33 You lose 77 hitpoints due to an attack by a minotaur mage.

YOU ARE DEAD!

Köp blessings
Citera
2013-09-17, 21:43
Medlem
Jospans avatar
Jag har börjat om att spela Tibia lite nu från och till en vecka när jag fick berättat att det är dubbel exp som kompensation för deras instabila servrar tidigare.

I varje fall: På min lvl 61 RP tänkte jag bege mig mot muggy plains och för detta behöver jag göra The New Frontier-questen. Jag har tagit mig till stadie 6 där jag ska möta gladiator-minotauren i 2min vilket jag inte oroar mig för - däremot stadie 7 där jag ska rymma från fängelset som är fullproppat med lizards.

Nu till frågan: Går det helt enkelt bara att equippa Stealth-ring och bara springa förbi dessa lizards och sedan prata med deras ledare? Eller måste jag slå mig igenom dom? (Vilket jag tror blir problematiskt för min level att köra solo)

Och om det inte går; finns det något annat smart sätt att ta sig förbi dessa utan att slåss eller bli upptäckt?
Citera
2013-09-17, 22:35
Medlem
Deathwanderers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeikz

YOU ARE DEAD!

blessings! ju lägre lvl du e ju billigare e blessings också! så ja brukar springa direkt o fixa det asap
Citera
2013-09-18, 00:11
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jospan
Jag har börjat om att spela Tibia lite nu från och till en vecka när jag fick berättat att det är dubbel exp som kompensation för deras instabila servrar tidigare.

I varje fall: På min lvl 61 RP tänkte jag bege mig mot muggy plains och för detta behöver jag göra The New Frontier-questen. Jag har tagit mig till stadie 6 där jag ska möta gladiator-minotauren i 2min vilket jag inte oroar mig för - däremot stadie 7 där jag ska rymma från fängelset som är fullproppat med lizards.

Nu till frågan: Går det helt enkelt bara att equippa Stealth-ring och bara springa förbi dessa lizards och sedan prata med deras ledare? Eller måste jag slå mig igenom dom? (Vilket jag tror blir problematiskt för min level att köra solo)

Och om det inte går; finns det något annat smart sätt att ta sig förbi dessa utan att slåss eller bli upptäckt?

Du måste kuta ner dit och in genom en dörr bara. Är det en crowded server så brukar det vara någon som huntar där, då följer du bara snubben tills du är längst ner. Annars får du fixa någon som cleanar åt dig.

EDIT: Eller hunta där, samma monster som i muggy plains.
Citera
2013-09-18, 02:42
Blä.. Full blessad nu... Gick ju på bara 19k... Då har man fått det gjort i alla fall, ser till och ha fullt eller väldigt nära fullt hp vid varje strid nu, inte snåla på manan för att effektivt dra en exura gran till fullt när man ligger på 120... Märkte nu i efter hand att exura kostar ju t.o.m mindre än exura gran och healar dessutom mer om man tänker på vad det kostar i mana...

Aja, jag lär mig massa nytt i alla fall!
Citera
2013-09-18, 04:34
Medlem
Någon som spelar i Aurora/Lunara?
PM mig med namn
Citera
2013-09-18, 06:26
Citat:
Ursprungligen postat av wercy
Någon som spelar i Aurora/Lunara?
PM mig med namn

Många av oss spelar på Aurora verkar det som!

Heter Aeikz Electus själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in