Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-03-07, 02:00
Medlem
Pqps avatar
Visst finns det tibialirare här, har spelat sedan 2003 nån gång. Just nu i världen Askara.
Citera
2007-03-12, 01:14
Medlem
Finns faktiskt en hel del personer man känner igen när man läser igenom denna tråd. Själv lade jag ner Tibia för ungefär två år sedan, jag har en 35 eller 36 (minns inte exakt) Elder Druid på världen Premia. Man kan säga att jag hade väldigt roliga stunder i mina dagar. Jag började i princip att sluta levla kanske ett år innan jag lade ner, jag började prata med folk istället för att bara powerlevla hela tiden. Jag vet folk som tycker att jag var lam och slösade bort mina pengar eftersom jag aldrig levlade gubben högre än level 36 även om jag har spelat på karaktären i två år.
Sedan under min senare period så blev det liksom en hobby att hänga på Premia-forumet och bara "äga" folk som det så fint heter. Sedan lade jag Tibia på hyllan och jag har låtit den vara i ett och ett halvt år innan en kompis ville använda gubben som "UH maker" så han köpte ett premium till karaktären. Sedan några veckor innan premet rykte så loggade jag själv in första gången, jag pratade med slumpmässigt utvalda personer som jag kände igen namnet hos och insåg att det faktiskt är personer som minns en efter så lång tid. Även de som man faktiskt aldrig själv hört talas om.

Förresten, min karaktär var den ljusblå, blonda och evigt glada Xefaxida.

Goda tider det där.
Citera
2007-03-12, 18:23
Medlem
Har spelat tibia ett antal år, men nu var det nog 2 år sedan jag spelade sisst.

Världen var lunara, och krigen var i hasorna hela tiden.

Xylia, blev typ lvl 90 pally
Atidy 102 knight
Kaffe, 102 pally

Sen massa semichars, som är ganska oviktiga.

Hur var det igentligen med den underbara kramgoa teddybjörnen ?

Var det nyckeln till ett nytt vapen, eller bara en myt ?

/Micke
Citera
2007-03-12, 20:39
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilaya

Atidy 102 knight
Kaffe, 102 pally

/Micke

Är den nyckeln till ett nytt vapen så har i varje fall ingen upptäckt det ännu. Ett antal år har ju gått så chansen är rätt liten idag.
Citera
2007-03-13, 23:18
Medlem
Pqps avatar
Citat:

Atidy 102 knight
Kaffe, 102 pally

/Micke

Oturligt nog så var det ett 10-års jubileum som drog med sig ett event som i sintur ledde till att utvalda monster tappade present bags, efter denna event så finns det ett överflöd på nallar och violet gems.
Citera
2007-03-15, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pqp
Oturligt nog så var det ett 10-års jubileum som drog med sig ett event som i sintur ledde till att utvalda monster tappade present bags, efter denna event så finns det ett överflöd på nallar och violet gems.

Varför är jag inte förvånad... :/
Citera
2007-03-16, 03:56
Medlem
Citat:
Varför är jag inte förvånad... :/

Snart finns det inte en enda rare kvar i spelet, men som tur är kunde man ju tjäna några tusenlappar och lägga av i tid.
Citera
2007-03-16, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Froboo
Snart finns det inte en enda rare kvar i spelet, men som tur är kunde man ju tjäna några tusenlappar och lägga av i tid.

Ja hehe, minns att jag sålde en aol för 500 riksdaler
Citera
2007-03-16, 11:55
Bannlyst
fystan vilket pris

Klarar man att köra mintwallin med en ~30 sorc typ? funderat på att dra ner dit, bör man köra summons osv då?
Citera
2007-03-16, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Froboo

När jag gick under den senaste tiden jag gick online så såg jag att ett stort antal hus hade Ship Model i sig, och jag frågade runt var man fick den från. Tydligen kan man få den från ett "low-level" quest någonstans. Min fråga, vem kom på idén att man skulle kunna göra det?!
Citera
2007-03-16, 17:49
Medlem
Pqps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy
fystan vilket pris

Klarar man att köra mintwallin med en ~30 sorc typ? funderat på att dra ner dit, bör man köra summons osv då?

Yes, kör med två monks så borde det inte vara några problem.
Citera
2007-03-16, 18:21
Medlem
klmpans avatar
Tjo.
jo man har lirat tibia tillochfrån sen ja, typ 2000 kankse, har aldrig kommit så högt, men nu har jag börjat lira lite med massor polare på eternia, tror vi befinner oss där ialf, alla heter blakk i efternamn.

Har även lirat på Titania som en El'loco, och på Isara på nån sorc jag alltid dog med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in