2023-01-27, 18:32
Avslutad
Hemskt och fruktansvärt att se denna utveckling. Hur långt är ni beredda att gå i ert rysshat? Vill ni själva skickas till fronten eller se era söner stupa för en konflikt som vi inte har att göra med?

Är det att atombomber flygger som krävs för er? Skärpning nu!

EU ska ge fan i att skicka pansarvagnar. Det är en obehaglig eskalering. Den nya verkligheten är att Ryssland har utökat sitt territorium och de kommer inte ge upp det. Nu är det förhandling som gäller.
Citera
2023-01-27, 18:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Så länge ryssarna dör i drivor så är det värt det, men jag förstår att när denna kullen av mönstrade ryssfittor dött i ukraina behöver putin fler till köttkvarnen och då börjar det bli jobbigt att vara ryss förstår jag. Därför så använder du det här tvärt om språket men alla kan se igenom det.

Blöd ryssjävlar, bara blöd och dö ut.

Vilken typ av människa skriver så här? Är du psykopat eller?

Lemmeltåget kring Ukraina är verkligen något särskilt att begrunda som oberoende fritänkare.
Citera
2023-01-27, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Vilken typ av människa skriver så här? Är du psykopat eller?

Lemmeltåget kring Ukraina är verkligen något särskilt att begrunda som oberoende fritänkare.

Hur många känner du som dött i Ukraina? Har du någon vän vars höggravida tjej sprängts till bitar?

Vem fan är du att dömma mig för hatet mot ryssen?
Citera
2023-01-27, 18:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Mja, Ukraina ligger på 117 och Ryssland på 129, men ja, både länderna är exempel på länder med svåra problem med korruption.

Jo, jag kan läsa och därför vet jag att det du säger inte stämmer. Det var 5 (vice-) ministrar, en stabschef och 5 guvernörer som under några dagar fick avgå och/eller greps. Liksom att man beslagtog den landsflyktige ex-presidentens Janukovich alla tillgångar i Ukraina. Så nej, det var en del av regeringen, men långt ifrån halva.
Varför man inte gjort det tidigare? Tja, utredningarna har pågått mot dem under lång tid, men då du inte verkar läsa ukrainsk media så har det säkert undgått dig att NABU (National Anti-Corruption Bureau of Ukraine) och HACC (High Anti -Corruption Court of Ukraine) jobbat under lång tid för att samla bevis i dessa ärenden.

Vilken bas i Stilla Havet tänker du på nu?

Ja, nu vet jag inte vad du menar? Skrev jag tvärtom eller...? I så fall ber jag om ursäkt, men varken Frankrike eller Tyskland förespråkar längre förhandlingar, de är helt med på linjen att Ryssland ska sparkas ut ur Ukraina och sedan kan man, när Ukraina så önskar, bistå vid förhandlingar.

Ah, då förstår jag vilket avtal du menar - avtalet om förbud mot markbaserade medeldistansrobotar, robotar med räckvidd längre 500 km. Det var absolut inte USA som bröt avtalet, det gjorde Ryssland när de började stationera ut sin nya robot, 9M729 (SSC-8, Screwdriver), som är kapabel att bära kärnvapen och som har en räckvidd på 2500 km. USA gav ett ultimatum till Ryssland och uppmanade dem att inom 60 dagar stoppa utplaceringen av robotarna och dra tillbaka de redan utplacerade inom samma tid. Ryssland vägrade och USA lämnade då avtalet då man inte ansåg sig vara bundna av ett avtal som Ryssland redan aktivt brutit emot. Enigheten inom NATO kring det beslutet var totalt.

Det var alltså, som alltid, Ryssland som bröt ett avtal man ingått rörande säkerheten i vår värld (på samma sätt som man bröt Bukarestavtalet där man garanterat att respektera Ukrainas inre angelägenheter, att skydda dem om de blev angripna och att aldrig angripa dem, i utbyte mot att man fick Ukrainas 2000 kärnvapen). Så Putin kan ju låtsas vara hur som helst, NATO har inga markbaserade medeldistansrobotar överhuvudtaget, de följer fortfarande intentionerna i avtalet även om de skulle kunnat göra som Ryssland och placerat ut medeldistansrobotar.[/quote]

Jag skrev lite fel ang. Macrons stillahavsflotta. Det handlar om en ny säkerhetspakt som Frankrike protesterade emot. Se länk:

https://www.tn.se/article/8242/britterna-usa-och-australien-i-sakerhetspakt/

Ang. INF avtalet har du fel. läs mina länkar. USA hävdade att de ryska missilerna hade längre målsträcka, men de kunde inte bevisa detta. Ryssland hövdade att de hade en maxsträcka på 480 km vilket inte USA godtog. Det märkliga var att Ryssland kunde bevisa detta men det avslogs av USA.

Macron och Scholtz HAR insett att enda vägen är förhandlingar.
Som jag skrev, har du SVT play så se senaste Agenda programmet
Citera
2023-01-27, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abpial
Trumpen varnar återigen för det sista kriget efter gårdagens hårda ord : A major disaster is brewing skrev Trumpen för ca 4 timmar sen !!!

Hittade detta från nån professor finne Seppo Niemi (ingen aning vem det är ) : Extremely bloody spring is coming. However, at the end of the day, those new capabilities cannot prevent a NATO defeat. In other words, US and western commanders will sooner or later have to face an even worse choice: defeat or nuclear war and Europe (the EU) is sleepwalking with the US into the same Armageddon.

Hoppas det inte blir så 😥😥 . https://greatpowerrelations.com/ukraine-crisis-overview-of-2022-outlook-for-2023/
OBS står längst ner i den långa artikeln
Citera
2023-01-27, 19:09
Bannlyst
Citat:
Hur många känner du som dött i Ukraina? Har du någon vän vars höggravida tjej sprängts till bitar?

Vem fan är du att dömma mig för hatet mot ryssen?
Surrogat mamma eller produktion av barnfoster? Du ska nog vara arg på US istället som ni valt att hora er med.
Citera
2023-01-27, 19:12
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det är något mycket märkligt som händer...
Först pandemin..
Därefter energikris...
Därefter ett krig..
Aldrig skådad propaganda mot den store skurken Ryssland..
Europa (Sverige) insyltade i EU, ska så fort som möjligt liera sig med USA...

Det är något som vill befolkningen något väldigt väldigt illa...

Ja det krävs ingen raketforskning för att komma fram till den slutsatsen direkt.
Dessutom är det fullkomigt ofattbart att svagbegåvade individer med tunnelseende fortfarande köper msms totalt ursinniga propaganda och smutskastningskampanj av Putin med hull och hår. Jag menar - Putins sk sjukdomar, fadäser och rykten om att han när som helst är död och förlorad har varit på löpet VARJE dag i ett år snart.
Man tar sig för pannan över människors tydliga oförmåga att kunna se ett visst mönster vid det här laget. Helt sanslöst är det.
Citera
2023-01-27, 19:17
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abpial
Hittade detta från nån professor finne Seppo Niemi (ingen aning vem det är ) : Extremely bloody spring is coming. However, at the end of the day, those new capabilities cannot prevent a NATO defeat. In other words, US and western commanders will sooner or later have to face an even worse choice: defeat or nuclear war and Europe (the EU) is sleepwalking with the US into the same Armageddon.

Hoppas det inte blir så 😥😥 . https://greatpowerrelations.com/ukraine-crisis-overview-of-2022-outlook-for-2023/
OBS står längst ner i den långa artikeln
Vad har vi för alternativ?, lägga oss ner och dö?
Citera
2023-01-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsen-99
Surrogat mamma eller produktion av barnfoster? Du ska nog vara arg på US istället som ni valt att hora er med.

Vem är den sjuke fan och väst kommer ta itu med sådana som din avart tids nog. Sov gott.
Citera
2023-01-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Vad har vi för alternativ?, lägga oss ner och dö?

Vi dör definitivt om denna eskalering fortsätter !
Citera
2023-01-27, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsen-99

Citat:
Vem är den sjuke fan och väst kommer ta itu med sådana som din avart tids nog. Sov gott.
Lipa på ditt patrask, tids nog kommer sanningen fram.
Citera
2023-01-27, 19:27
Medlem
Tervulls avatar
Jag har sagt länge att det kommer bli kärnvapenkrig. Hur kan man vara så jävla naiv att man inte fattar det. Jag tror globalisterna vill ha ett
sönderbombat Europa. Detta är därför media och hela världen smutskastade Trump. Om Trump suttit vid makten hade det aldrig blivit krig och det vore en katastrof för globalisterna. Dom är jävulen i mänsklig form.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in