2023-05-09, 11:00
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Ah ok. Tur att de långa raderna med stridsvagnar och stridsfordon kompenserade upp..

Och förbimarchen med enorma och geometriskt perfekta formationer av rysk fottrupp
Citera
2023-05-09, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Och förbimarchen med enorma och geometriskt perfekta formationer av rysk fottrupp

Jag spolade igenom paraden på youtube nu. En gammal stridsvagn från gammelfarfars tid.

Artilleripjäser? Inte en enda..
Citera
2023-05-09, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe

Mm.. Typ all marscherande trupp såg ut att ledas av knubbiga gubbar som var 50+?
Citera
2023-05-09, 11:37
Medlem
"Det finns inget möjligt utfall på kriget, där Ryssland inte har förlorat, långt mer än vad de har vunnit." Ryssland har redan vunnit. Det är ett lågintensivt krig. Så får vi se vad som hamnar i potten när det blir fredsförhandlingar. USA och NATO känner till villkoren. Kriget bedrivs i Ukraina. Ett direkt anfall på Ryssland skulle få stora konsekvenser. Ryssland har trumf på hand.
Citera
2023-05-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upholstery
"Det finns inget möjligt utfall på kriget, där Ryssland inte har förlorat, långt mer än vad de har vunnit." Ryssland har redan vunnit. Det är ett lågintensivt krig. Så får vi se vad som hamnar i potten när det blir fredsförhandlingar. USA och NATO känner till villkoren. Kriget bedrivs i Ukraina. Ett direkt anfall på Ryssland skulle få stora konsekvenser. Ryssland har trumf på hand.
Jo USA vann ju vietnamkriget med samma logik..
Citera
2023-05-09, 11:59
Medlem
Citat:
Jo USA vann ju vietnamkriget med samma logik..
USA vann Vietnam kriget militärt men förlorade politiskt, samma sak i Afghanistan.
Ryssland har kontroll av 15% av Ukraina och då är Krim inkluderat.
Citera
2023-05-09, 12:02
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Jag förstår att du egentligen inte bryr dig om vad du skriver och hur det uppfattas men vad du nu presterade nu är ju så löjeväckande, urbota korkad och helt uppåt väggarna felaktig att jag bara kan skratta gott (hade gärna gjort det rakt i ansikte på dig men tyvärr) och föreställer mig att till och med du skäms för att behöva skriva så medan du skvätter en tår för att det har gått så in i helvete åt skogen för ryssarnas invasionskrig.

Visst, de har lyckats med det de är bäst på. Skapa lidande, hat, död och förstörelse. Bravo, om det var syftet.
Nej jag fattar vad jag skriver. Men ni svennar har 0 koll på läget.

Vad dillar du om? Ryssland bedrev aldrig ett fullskaligt invasionskrig. Du tror Ryssland vill komma åt hela Ukraina. Nej, det behövs bara några strategiska punkter det räcker!! De har lyckats och du fattar inte heller vilka kostnader det här innebär för Ukraina.
Senast redigerad av Bahram 2023-05-09 kl. 12:07.
Citera
2023-05-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
USA vann Vietnam kriget militärt men förlorade politiskt, samma sak i Afghanistan.
Ryssland har kontroll av 15% av Ukraina och då är Krim inkluderat.

Påstår du att Ryssland vunnit militärt? Striderna är väl knappast avslutade än?
Senast redigerad av Macke85 2023-05-09 kl. 12:05.
Citera
2023-05-09, 12:18
Medlem
Citat:
Påstår du att Ryssland vunnit militärt? Striderna är väl knappast avslutade än?
Nej snarare tvärtom, de har än så länge förlorat.
Citera
2023-05-09, 12:20
Medlem
Citat:
Jag spolade igenom paraden på youtube nu. En gammal stridsvagn från gammelfarfars tid.

Artilleripjäser? Inte en enda..
Har du en länk till paraden tack.
Citera
2023-05-09, 12:36
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Nej jag fattar vad jag skriver. Men ni svennar har 0 koll på läget.

Vad dillar du om? Ryssland bedrev aldrig ett fullskaligt invasionskrig. Du tror Ryssland vill komma åt hela Ukraina.

Ja, det tror jag att de ville, och fortsatt vill.

Att de inte har kompetens och militär kapacitet för det, är en annan sak.
Citera
2023-05-09, 12:47
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Ja, det tror jag att de ville, och fortsatt vill.

Att de inte har kompetens och militär kapacitet för det, är en annan sak.
Det är för att du är lika dum och hjärntvättad av Bonnier och såna kryptojudar i Sverige bosatta på Östermalm med feta konton. Nej, Ryssland ville från början bara komma åt några punkter. De vill oxå pressa tillbaka hela NATO nu. De har lyckats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in