Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-09, 16:49
  #937
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Ryssland har inget intresse av att anfalla Sverige.

Säkert, Fiffi. Och Ryssland hade inget intresse av att invadera Ukraina heller. Och senast dagen för invasionen, så lovade Ryssland dyrt och heligt att "aldrig invadera Ukraina".
Citera
2022-04-09, 16:54
  #938
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
hur ska det gå till då? Ryssarna bombar oss innan ansökan godkänts och länder som ligger i krig kommer inte tas med i NATO.

Tja det finns väl två scenarion att välja på här om vi blir medlemmar?

1. Ryssland går till attack mot Sverige och Finland.
2. Ryssland gör ingenting men amerikanerna/Nato flyttar fram sina positioner mot Ryssland på svensk och finländsk mark. Förbereder anfall mot Ryssland. Våra skandinaviska gossar får gå ut i krig mot Ryssland.

Man måste börja inse att allt detta bara är ett sätt för USA att söndra och härska vårt fina Skandinavien. Som de gjort så många gånger i andra länder. Men sannolikt kommer vi att låta oss luras, som de andra.
Citera
2022-04-09, 16:55
  #939
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Grattis till ett påstående utan någon som helst substans!
NATO är inte bara USA, det är 29 länder ytterligare.

Du kunde inte svara på mina tidigare frågor? Bottnar det i ett hat mot nationalstaten Sverige?

Vem bestämde att starta krig i Irak som sedan utmynnade i IS och folkmord. Personer i USA med inflytande. Med lögnen att de låg bakom 9/11 och hade kärnvapen. Sedan föll de andra i flocken med, eftersom de kände sig tvungna. Till och med Danmark gjorde det. De var med i NATO och kände sig tvungna.

Det destabiliserade mellanöstern och ledde till bisarrt mycket invandring till Sverige. Naturligtvis borde vi sagt nej till det, men ändå. Samma sak i Libyen. Och i samband med det kom det massa subsahara-svartingar som borde åkt till sitt grannland Nigeria ifrån Sudan. om dom ville flytta. Nu får dom åka hem igen. Det är fred i afrika i de flesta länder.
__________________
Senast redigerad av vackrahav100 2022-04-09 kl. 17:00.
Citera
2022-04-09, 16:56
  #940
Medlem
Redas avatar
Nej!
Citera
2022-04-09, 16:56
  #941
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElongatedMuskrat
Lavrov säger "vidta militärtekniska åtgärder". Samma uttryck användes innan aggressionen mot Ukraina.
och Ukraina var inte ens på väg in i Nato men blev anfallna ändå.

The ruskies can't be trusted to even tell us that the sky is blue, därför måste vi gå med i Nato.
Citera
2022-04-09, 17:02
  #942
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Du får nog börja inse att Putin har noll intresse av att inta lilla Sverige. Det enda han är intresserad av är att hålla the crazy americans borta. Vi borde göra detsamma.

Sverige ligger strategiskt till rent geografiskt och den vidrige diktatorn har storhetsvansinne och vill erövra länder genom våldtäkter, mord och tortyr. Hur är du funtad?
Citera
2022-04-09, 17:04
  #943
Medlem
Är egentligen emot ett svenskt medlemskap. Dock så anser jag att vi borde följa Finlands beslut. Vi kan inte gå med om de inte gör det och vice versa, det skulle vara problematiskt.
Citera
2022-04-09, 17:06
  #944
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Vem bestämde att starta krig i Irak som sedan utmynnade i IS och folkmord. Personer i USA med inflytande. Sedan föll de andra i flocken med, eftersom de kände sig tvungna. Till och med Danmark gjorde det.

USA startade kriget i Irak, inga konstigheter med det och vi vet alla att massförstörelsevapen påstods vara orsaken. Nu gick de ju tyvärr upp i rök men det är inte samma sak som att säga att dessa aldrig funnits, då Saddam tidigare använt just dessa vapen. Det fick bland annat kurderna uppleva..
__________________
Senast redigerad av Omtanke 2022-04-09 kl. 17:09.
Citera
2022-04-09, 17:08
  #945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Tillräcklig garanti iallafall med tanke på att ett NATO-land inte blivit invaderat.
Det potentiella hotet har inte funnits, att det Nato länderna sen vk2 inte angripits av någon extern beror inte på att hotet om Nato funnits där.
Citera
2022-04-09, 17:10
  #946
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
USA startade kriget i Irak, inga konstigheter med det och vi vet alla att massförstörelsevapen påstods vara orsaken. Nu gick de ju tyvärr upp i rök men det är inte samma sak som att säga att dessa aldrig funnits, då Saddam tidigare använt just dessa vapen. Det fick bland annat kurderna uppleva..

Men återigen svarar du inte på frågan om varför du är så emot Sverige och vår säkerhet. Du påstår att USA kommer leda Sverige i krig mot Ryssland, hör du inte själv hur märkligt och verklighetsfrånvänt det låter? USA har haft flera chanser att dra med NATO i krig mot Ryssland, enklast hade varit att stödja Ukraina men inte ens ett flygförbud har man godkänt över Ukraina.

Vi vet attt Putin startade kriget, ryska trupper har invaderat ett land i Europa. Om du inte är alldeles för ung och historielös så känner du till det forna Sovjetunionen och Putin säger uttryckligen att det är det värsta som hänt Ryssland är att Sovjetunion föll. Nu är han i färd med att återupprätta Sojet och det finns ingen som helst grund till att tro att det inte blir värre än den tidigare versionen.

Återigen, vart kommer ditt hat mot Sverige och västvärldens frihet ifrån?

Nu har du blandat ihop mig med nåt rysstroll eller nåt. Kolla min inläggshistorik och citera om jag skulle skrivit något så vansinnigt. Då kan jag svara dig. Men det har jag inte. Det är nog nån annan du tilltalar.
Citera
2022-04-09, 17:11
  #947
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
Det finns inga garantier nej, men det är ju ändå så att om vi räknar hur många natoländer som blivit anfallna och jämför med antalet neutrala, då är det all skillnad i världen. NATO är dessutom mer än USA, inget land vill dras in i krig vilket självklart gäller även USA. NATO är inte en papperstiger på samma sätt som FN.
Den största skillnaden är att om Putin anfaller ett nato-land så inkluderar det risken att starta ett världskrig som Ryssland inte kan vinna, men anfaller man ett neutralt land så kan det landet på sin höjd hoppas på stöd med utrustning och vapen.
Ukraina är ett utmärkt exempel och balt-länderna ett annat.
Att du använder ord som lakej visar mig att du hämtat för mycket information på de påverkansoperationer jag nämnde tidigare. Är Norge en lakej åt USa eller har de en fri vilja trots medlemskap i NATO? Du vet redan svaret på det här.

Hur kan du vara så säker på att något land vill försvara ett annat mot en kärnvapennation?

Det finns ingenting som tyder på att NATO-länder skulle hjälpa ett annat NATO-land mot en nation med kärnvapen. Riskerna är för stora. Rysslands kärnvapenubåtar skulle kunna blåsa USAs kuststäder åt helvete på några minuter. Om USA bailar så finns inte NATO längre.

USA är inte intresserade av att kriga mot Ryssland pga Mutual Assured Destruction.
Citera
2022-04-09, 17:11
  #948
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Varför kallar du mig Lilla Fiffi och skvallrar och pratar skit om mig här på forumet? Är det någon form av psykisk störning som gör att du inte kan argumentera vuxet för din sak?
Ryssland har INTE hotat oss.


Ryssland har hotat oss flera gånger bara den senaste månaden.
Ryskt bombflyg, med kärnvapen, har tagit sikte mot Sverige för någon vecka sen.
Som senare har avvisats av svenskt jaktflyg.
Så hotade är vi konstant.
En väldigt stark anledning att gå med i NATO tycker jag
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback