Citat:
Ursprungligen postat av
Vodkasomsnus
Nejdå, inte sur. Har man fel, är det bara att erkänna.
https://www.euronews.com/2022/11/01/ukraine-crisis-mobilisation
Man kan tolka saker precis som man vill.
Har man officiellt avslutat mobiliseringen? Svar nej.
Man hävdar att man är klar. Svar ja.
Varför inte officiellt, enligt reglerna, avsluta mobiliseringen? Svar, bra fråga…
Nä vi pratar om två olika saker bara.
När jag säger att den är avslutad så stämmer det,
i praktiken.
Och när du säger att den,
tekniskt sett, inte är avslutad så stämmer det också. Och jag håller med på den punkten.
Jag tycker det verkar som att vi egentligen är överrens på båda punkter, men att du ändå vill fortsätta tjafsa av rent pin kiv.
Men att den tekniskt sett inte är avslutad är ju faktiskt intressant, med tanke på vår tidigare diskussion om dödssiffror.
Anledningen att vi kom in på frågan om mobilisering var ju att du menade att dom iögönfallande höga siffror för ryska förluster som Ukraina redovisar kan anses vara rimliga, eftersom Ryssland enligt dig behöver mobilisera.
Men om den partiella mobiliseringen från 2022 inte är officiellt avslutad så skulle ju Ryssland bara kunna fortsätta mobilisera på den. Om dom nu är i så desperat behov av manskap. Då behöver Putin varken vänta på ev krigsförklaring eller valrörelse. Då är det bara att köra. Men det har dom inte gjort.
Har du några tankar kring det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vodkasomsnus
Beror nog på vad man läser in i texten. Kan forska vidare…
Tyckte att texten i övrigt var intressant.
Ha ha ja absolut! Forska på du.
Men om texten inte ens nämner "krigsförklaring" en enda gång, så måste man ju verkligen "läsa in" det ordet för att göra den tolkningen.
Men din anonyma PM-kontakt verkar ju också läsa i tråden, så han kanske kan klargöra?
Tills dess får vi nog dra slutsatsen att han hade fel, som trodde att du hade fel om att du hade fel.