2026-09-01, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nja används snarare slå ut vapenlager från Nato.. och Ukrainas egna vapenproduktion.
'
Alltid dessa alla "Natolager" och officerare...
Citera
2026-09-01, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Lazarusheart.
Lurades du?
Eller har Conception fel?

Om jag lurades? Varför skulle jag luras och hänvisa till en förvirrad, felinformerad virrpanna som Kellogg?

Citat:
"So do I believe women should be mobilized into the army? My answer is yes, because they fight no worse than men,"

https://kyivindependent.com/women-fight-no-worse-than-men-kellogg-backs-mobilizing-ukrainian-women/

Citat:
Keith Kellogg, who until December 2025 served as President Donald Trump’s special envoy to Ukraine, recently endorsed the proposal, adding that it is “very important for women, as part of society, to serve.”

https://responsiblestatecraft.org/ukraine-draft-women/

Från Chatgpt: "Yes, Keith Kellogg (retired U.S. Army Lieutenant General and former U.S. Special Envoy for Ukraine) has suggested that Ukraine should mobilize women into its military."

Då kanske du istället för Conception (som duckar frågan hela tiden) kan istället svara på frågan om vad du tycker denne virrpanna nu föreslår om att Ukraina bör mobilisera kvinnor i armén? Låter idén vettig med tanke på hur få barn det föds i Ukraina just nu? Jag har hört siffror som säger att endast ca 75 000 barn har fötts första halvan av detta år.
Senast redigerad av LazarusHeart 2026-09-01 kl. 17:26.
Citera
2026-09-01, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
'
Alltid dessa alla "Natolager" och officerare...

Ja men det är ju proxy så det blir det ju så.. Det mesta om nästan allt kommer ju från NATO-länder. Alla vapen står ju på kö vid gränserna eller logistikcenter för att komma in.. och vissa lagras ju i anläggningar i Ukraina.
Citera
2026-09-01, 17:59
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Där ser man. Nu fick vi oss en riktig lektion i bomber och granater.
Jag hade fel.
Alla som gjort lumpen och läst Sold-F har nog haft koll på hur svårt det är att slå ut soldater med artilleri och bomber.
Våra rysshoror kan knappast klarat mönstringen ens.
Citera
2026-09-01, 18:10
Medlem
Vodkasomsnuss avatar
Läser jag artikeln, så får han en fråga, som han besvarar.

Du skrev:
Citat:
Han föreslog också nyligen att Ukraina bör mobilisera kvinnor till armén, helt ovetandes om vilka allvarliga problem den ukrainska befolkningstillväxten står inför. Det föds alltför få barn men dör alldeles för många människor i Ukraina just nu.

Det är en betydande skillnad.
Han föreslår inget.
Han svarar på en fråga.
För en svensk är svaret från Kellog standard.
Så Conception hade rätt och du ljuger.

Citat:
Ursprungligen postat av LazarusHeart
Om jag lurades? Varför skulle jag luras och hänvisa till en förvirrad, felinformerad virrpanna som Kellogg?

https://kyivindependent.com/women-fight-no-worse-than-men-kellogg-backs-mobilizing-ukrainian-women/

https://responsiblestatecraft.org/ukraine-draft-women/

Från Chatgpt: "Yes, Keith Kellogg (retired U.S. Army Lieutenant General and former U.S. Special Envoy for Ukraine) has suggested that Ukraine should mobilize women into its military."

Då kanske du istället för Conception (som duckar frågan hela tiden) kan istället svara på frågan om vad du tycker denne virrpanna nu föreslår om att Ukraina bör mobilisera kvinnor i armén? Låter idén vettig med tanke på hur få barn det föds i Ukraina just nu? Jag har hört siffror som säger att endast ca 75 000 barn har fötts första halvan av detta år.
Citera
2026-09-01, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Alla som gjort lumpen och läst Sold-F har nog haft koll på hur svårt det är att slå ut soldater med artilleri och bomber.
Våra rysshoror kan knappast klarat mönstringen ens.

Det är artelleri och bomber det flesta soldater dör och skadas av i Ukraina..
Citera
2026-09-01, 18:42
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Nej drönare.
Citera
2026-09-01, 18:52
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Varför tror du att det finns förslag om att mobilisera kvinnor in i armén just nu? Är det för att ryssarna har problem vid fronten tror du?

Citat:
Jag pratar om förslaget. Varför tror du Kellogg kom med förslaget att mobilisera kvinnor? Tycker du att det är ett bra förslag med tanke på hur den ukrainska befolkningen uramas? Det föds allt för få barn i Ukraina, men dör alldeles för mycket människor. Kanske tur att Kellogg numera inte har så mycket att säga till om, eller hur?

Citat:
För att du har gjort det tidigare.

Du säger att det finns förslag i Ukraina på att de ska mobilisera kvinnor just nu för att det går så jävla bra för Ryssland vid fronten.

Du hänvisar till "virrpannan" Kellogg som svarar på en jävla fråga i en intervju.

Kan du förresten svara på hur mycket du hatar väst så att du, som bor i Sverige, är sugen på ryssar?
Citera
2026-09-01, 18:56
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Nej, drönare leder den ligan avsevärt nu.

Och Ukraina producerar mer drönare än vad Ryssland gör.
Citera
2026-09-01, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception

Det kanske bombades bort nu i veckan..
Citera
2026-09-01, 19:14
Medlem
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nej, drönare leder den ligan avsevärt nu.

Fel

Ryssarna gick om Ukraina i drönarkrigsföringen redan 2023 enligt denna ukrainska soldat.

https://youtu.be/DXYbiz-_xVg?si=-4UZahonU0JEjcrO
Citera
2026-09-01, 19:25
Medlem
Gnuggar du händerna?
Citat:
Detta är också intressant...

Lettlands premiärminister Andris Kulbergs meddelade den 29 juni 2026 att Lettland och Ukraina planerar att bygga en gemensam drönarfabrik i Latgale,
https://www.studioglobal.ai/sv/discover/answers/search-fact-check-with-cited-sources-for-6a426739e083aedab70a61ee

Det blir en bra Rysk måltavla sen när det är klart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in