Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ukraina blev viktigt för att rövhål bestämmer sig för att genom militär makt passera en suverän stats gräns.
Jämför gärna med Hitler då han gick in i Polen.
Ryssarna har dock inte planerat något vidare vad det verkar
Citera
Medlem
Markdaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Vet någon bra telegram och reddit kanaler med bilder o filmer som är up to dste?

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
I och med att Sverige har samarbetat med Nato så kan det gå snabbt att bli medlem.

Nej det går troligen inte.
Citera
2022-03-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Vet någon bra telegram och reddit kanaler med bilder o filmer som är up to dste?

cornucopia.se dagligen updates (blogg)
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Ryssland har invaderat ett annat suveränt land i Europa. Det värsta som hänt sedan Hitler gick in i Polen 1939. Anledningen till att omvärlden reagerar så kraftigt är för att vi har smärtsamma minnen från den mörka tiden. Nu har ett nytt mörker tonat upp i horisonten…. Vladimir ”Putler” Putin. Någon i hans inre krets behöver avlägsna honom som de gjorde med Chrustjov.

Jag förstår och därför skall rysk media förbjudas, för att vi skall förbli hjärntvättade – därför att vi, det stackars dumma folket, inte kan anförtros den andra sidans syn på saken?
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Vart är alla flyg som ryssarna besitter? Jag tycker utan att veta att det är ytterst lite bombningar från ett land som Ryssland. Det man ser är marktrupper men det är väl vanligt att man först slår ut luftförsvar med raketer och därefter gör strategiska bombningar och sen så går man in med marktrupper. Är absolut inte någon strateg men det verkar lite märkligt att åka in med pansarfordon utan att skadeskjutit fienden som nu ryssland anser att Ukraina är.

Jag tänker likadant. Först bomba sedan in med konvojen.

Nu har ju Ryssland uppmanat till tömning av civila…så om musklerna finns så bör det scenariot ske i absolut närtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja och du tror att det är ett problem att öppna upp fabriker i väst igen? och bli självförsörjande? det enda problemt där är den politiska viljan... inget annat.
Ja jag tror det skulle innebära problem. Har du källa för att enda problemet är den politiksa viljan?

[quote=nousernameneeded|79322301]Kina är ett land västvärlden är ett ex antal mer länder, Kina är precis lika beroende av att handla med väst som väst är med Kina, Dom är absolute inte "precis lika" beroende av varandra. Dina förenklingar av verkligheten kan möjligtvis lura dig själv att tro att du vet nånting men det blir ju inte sant för det?

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
med den lilla skillnaden att västvärlden kan öppna upp sina fabriker igen och bli självförsörjande, naturtillgångar kan du inte riktigt göra det med.
Precis anledningen till att Väst är mer beroende av Kina än tvärtom. Du visste inte hur rikt Kina är på naturtillgångar? Men du menar att Väst har fler av dom viktiga naturtillgångar än vad Kina har, är du på riktigt? Vi importerar dom färdiga produkterna från Kina, vi är inte bara beroende av deras produktion utan även deras naturtillgångar.

https://factsanddetails.com/china/cat9/sub63/item341.html
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Du får gärna tro att allt det stämmer och raljera, småskratta lite i din kammare. Precis det jag menar, man underskattar Ryssland och tror de är några pajaser som inte tänkt noga igenom konsekvenserna.
En ny världsordning är på väg, min tro.

Ska jag tro vad jag vill? Är det nått av det jag räknade upp som är fel eller?

Han trodde han skulle ta Ukraina innan helgen. Moskvabörsen var öppen hela förra veckan, men nu är det stängd. Vad tror du händer om den Öppnar? Allt kommer i princip värdelöst, det i sin tur kommer innebära en bankrun utan dess like. Putte är körd.
Citera
2022-03-01, 21:24
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337
Faller Ukraina kan ni ge er fan på att vi står näst på tur.

Tänkte du att de Ryska soldaterna skall simma hit eller?
Vi har geografisk fördel.

Ryssland kan ej ta Sverige. Hundratusentals jaktvapen = Hundratusentals "prickskyttevapen"
Ryssland kan ej få över tung utr.

Ukraina är granne. Stor skillnad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
I ett sådant stort beslut om att Sverige skulle ingå i NATO så fodras det en folkomröstning.

Med tanke på att vi inte har någon grundlag - så kan det beslutet tas över en natt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jag förstår och därför skall rysk media förbjudas, för att vi skall förbli hjärntvättade – därför att vi, det stackars dumma folket, inte kan anförtros den andra sidans syn på saken?

Du kanske blir hjärntvättad om du inte får läsa ena sidans propaganda. Det fina med västmedia är att den sällan styrs av en diktator.
Citera
2022-03-01, 21:25
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Vi säger så. Civila blir slussade ut ur Kiev av ryska militären via tåg.

Så otäck är ryssen. Trodde ryssen dödade alla civila.

Usch! Rena Hilterfasoner!

Tänk vad hemskt för alla civila som forslas bort från sina hem för att slippa bli sönderbombade när Putin kommer att störta marionettregimen som styr Ukraina på order från usa.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in