Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 21:11
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Point taken! Dom samarbetar ju just nu, hade dem inte någon övning tillsammans med Nato här för några dagar sedan?
Lika bra att bli medlem.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Har rapporterat hans inlägg löpande.
Folks som bara bajsat i tråden har blivit avstängda (CalzoneItalia mfl)

Men de som skriver ren uppenbar propaganda, om och om igen, är kvar.

Fortsätt rapportera inläggen.

Förövrigt helt lugnt i Kiev just nu meddelar min syster.

Hur är det med henne? Hur tar dom det? Förutom att de är rädda och arga förstås.

Fruktansvärt för folket och jag tycker synd om de ryska soldaterna också som kastas in i en konflikt de inte ser rättfärdigheten i.
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Fantastiskt tydligt att denna trådens ryss-sympatisörer är misslyckade medborgare. Man ser dem på forumen ständigt. Gnällande över hur dålig vår regering är. Hela världen är en konspiration för dem. Förmodligen är dessa människor väldigt olyckliga och strider mot samhället på något sätt. Skattesmitande parasiter.

Det finns ingen annan förklaring. Så förbannat tragiskt.
Finns det en lista så man smidigt kan lägga in alla på ignore?
Citera
2022-03-01, 21:12
Medlem
Har ryssen gett upp eller fått slut på bomber? Inte hänt mycket senaste timmarna
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Lägg ner. Finns inga som helst bevis för att Zelenskyj video var färsk. Att sitta i grön militär t-shirt och mana på är ett skådespel, han lär inte ens skriva sitt egna manus. USA möjligtvis.
Ryssland har kunnat ta bort Zelenskyj sedan 2019 om det var målet. Tror inte de bryr som om skådisen mer än att han manar på civila att kriga. Fegt.
Putin har med all säkerhet tagit ALLT i beaktande inför denna invasion. Ryssland har fått nog.

Haha du säger det.

*Misslyckad invasion där flera fordon får soppatorsk

*Efter 2 dagar ber man Kazakstan om hjälp men får nej

*Han tar hjälp av nått rövgäng i Tjetjenien som åker på däng

*Han är tvungen att be sin diktatorkompis i Vitryssland om hjälp för han klarar inte det själv.

Har jag missat nån punkt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Den skitlånga konvojen som är på väg till Kiev och skall förmodligen omringa stadne har problem med bränsle och mat.... Hur kan de misslyckas med detta? De borde tänkt på detta innan de begav sig in i Ukraina....
Puttler-Ryssland för investera i cykelbataljoner till nästa krig, med lär leda till pyspunka. Är det samma plankontor som i vinterkriget kan man fråga sig? Den gången svalt soldaterna i 40 minusgrader utan handskar.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Så det är ok att vi betalar tyskarnas ström.

Det har inget med denna diskussionen att göra.

Citat:
Bråket med ukraina har pågått i 8 år..
Under tiden har tyskarna gjort sig ännu mer beroende av rysk gas.
Jag skyller höga elpriser i sverige på merkel..inte att hon är ansvarig för kriget.
Läs vad jag skrev i första inlägget.

Anledningen till de höga elpriserna just nu är att Putin invaderat ett av sina grannländer. Så enkelt är det. Det var kanske dumt att lita på att Ryssland inte skulle göra såhär men så blev det. Nu vet vi. Ja elen kanske kommer vara dyrare ett tag pga detta men det är helt och hållet Putins fel.
Citera
2022-03-01, 21:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej, det är bättre att du läser vad jag skriver istället för att fylla i luckorna för vad jag inte skriver. Marginalerna gick ned när man gick från slavar till fabriksarbetare och sedan gick marginalerna upp igen när man kunde återgå till att betala ut slavlöner. Har du på riktigt missat detta?

Nu pratade vi leverage. Kina är beroende av att handla med väst men hör och häpna, Väst är beroende av att handla med Kina också, som du kanske vet tillverkas en väldigt stor del av våra produkter i Kina. En väldigt massa mer produkter än vad som finns i Kina från väst.^

Menar du att Kina är mer beroende av att handla med väst än tvärtom? Vad grundar du det på?

Ja och du tror att det är ett problem att öppna upp fabriker i väst igen? och bli självförsörjande? det enda problemt där är den politiska viljan... inget annat.

Kina är ett land västvärlden är ett ex antal mer länder, Kina är precis lika beroende av att handla med väst som väst är med Kina, med den lilla skillnaden att västvärlden kan öppna upp sina fabriker igen och bli självförsörjande, naturtillgångar kan du inte riktigt göra det med.
Citera
2022-03-01, 21:14
Medlem
Att kriget drar ut på tiden innebär också att Ukraina får in dels nya vapen att bekämpa pansar samt dom får in riktiga stridisar från frivilliga.

Om vi då ser på den ryska sidan, ju längre tiden går desto hopplösare blir det att sitta i fordon och vänta på att köra vidare och egentligen inte veta vad man skall göra i Ukraina.

Ser ni inte hur diamentralt motsatta förutsättningarna blir. Även om Ryssland tar lite mark så har dom ingen ockupationsarmé och den sista faktorn är ekonomin och vad dom yngre ryska medborgarna till slut skall tro, avstända från omvärlden.

Kunde inte Ryssland agerat lite klokare än att sätta igång detta. Och sedan luras med att man aldrig skulle invadera.

Det är otroligt korkat från början och till slut.
Citera
2022-03-01, 21:14
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jag undrar vem som är hjärntvättad och jag undrar vilka som önskar att hjärntvätten skall bestå? Väst förbjuder nu ryska nyheter, blockar dem överallt – och detta för att vi inte skall få höra den ryska sidan om ukrainakonflikten, som att vi inte tål det, som att våra hjärnor skall förbli hjärntvättade!

Det är synd att vi i Väst inte obehindrad får direkt information från Moskva om vad som sker under den ryska fredsbevarande operationen i Ukraina. Snart får vi väl börja ta in Radio Moskva på kortvåg!

Ryssland har invaderat ett annat suveränt land i Europa. Det värsta som hänt sedan Hitler gick in i Polen 1939. Anledningen till att omvärlden reagerar så kraftigt är för att vi har smärtsamma minnen från den mörka tiden. Nu har ett nytt mörker tonat upp i horisonten…. Vladimir ”Putler” Putin. Någon i hans inre krets behöver avlägsna honom som de gjorde med Chrustjov.
Citera
2022-03-01, 21:15
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det har inget med denna diskussionen att göra.

Anledningen till de höga elpriserna just nu är att Putin invaderat ett av sina grannländer. Så enkelt är det. Det var kanske dumt att lita på att Ryssland inte skulle göra såhär men så blev det. Nu vet vi. Ja elen kanske kommer vara dyrare ett tag pga detta men det är helt och hållet Putins fel.

Nu var det i och för sig Merkels fel att Tyskland lät sig bli så pass beroende av rysk gas och därmed också en rövslickarnation som med sin mjuka politik var nyttig idiot för Putin. De lyckades dock inte motstå omvärldens krav på hårda sanktioner. Jag tror tyskarnas omvärdering av Merkel pågår för fullt.
Citera
2022-03-01, 21:15
Medlem
Kan Rysslands tanke vara att involvera många länder i kriget (Sverige som skickar vapen m.m exempelvis) för att sedan ha en anledning till att attackera dessa länder längre fram, ta över Gotland exempelvis?

Jag vet nada om geopolitik och bara spekulerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in