Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 19:08
Medlem
Tycker att man ska låtsas spela med och låta Putin få det han önskar någorlunda. För att sedan i framtiden planera attack på ryssland med kärnvapen. Och ställa putin till svars.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Rysslands president säga ha skickat sin familj till ”en underjordisk stad” i Sibirien.
Enorm lyxbunker.

Ska kunna motstå en kärnvapenattack.
Källa, tack.

Det kommer absolut ske att Putin med familj sitter i en miljardbunker med 20m tjocka betongväggar och mat i massor om det börjar klia i fingrarna på Putin.
Bara de viktiga kommer vara förberedda och överleva när/om det börjar regna kärnvapenspetsar, för ett svar kommer komma på sekunden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Han pressar sig själv till det.
Varför i helvete ska omvärlden lägga sig mot denna galenskap?

För att omvärlden borde veta bättre, nu har man inte bara stängt dörren för diplomati utan man har även låst den. Smart.
Citera
2022-03-01, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Rysslands president säga ha skickat sin familj till ”en underjordisk stad” i Sibirien.
Enorm lyxbunker.

Ska kunna motstå en kärnvapenattack.

Vilken feg liten fitta den mannen är. Vågar inte ens visa sig trots att Ryssland inte är det land som attackerats.

Troligen förstår Putin att den inhemska vreden kommer eskalera och att alla som står honom nära kan drabbas av folkets vrede närsomhelst.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
De ukrainska stridspiloter som är i Polen för att hämta 28 stycken moderniserade MIG-29 kommer kanske redan i natt gå till attack mot den ryska konvojen som fastnat i en enorm trafikstockning där fordon längst fram fått soppatorsk och tankbilar befinner sig flera kilometer längre bak,

De ryska soldater måste vara utmattade, en hel vecka på fientligt territorium, kanske fick de amfetamintabletter men oavsett så är de dödströtta nu.
Har sett deras matpaket? Datum gick ut 2015....

Om Ryssland ska vinna det här krigen så måste de massakrera civilbefolkningen med bombmattor och artilleri beskjutning som förvandlar Kijev och Harkov till Grozny...
För att bryta ner motståndet behövs artilleribeskjutning a la II världskriget, tiotusentals granater, granatregn över de ukrainska städer som kommer resultera i hundratusentals döda civila och då kan man fråga sig ifall Putin är beredd att gå så långt och hans omgivning,

Man kan fråga sig om generaler, oligarker och den ryska befolkningen acceptera detta i det långa loppet? Sanktioner kommer drabba de hårdare för varje dag, likt en snara runt halsen.
Är Putins fix idé om ett imperium värt dessa uppoffringar? Eller så kommer de genomföra en palatskupp och ge Putin gift så att han dör i hjärtinfarkt

Skulle dina uppgifter stämma så kommer den Irakiska konvoj som USA tog kål på vara rena Sörgården jämfört med hur den ryska konvojen, med dess "italienska planering", kommer att se ut!🙂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tack för svaret. Du vet att jag skulle kunna länka till massa saker och massa early life om de oligarker Putin tvingade ut ur landet (vilket var anledningen till att ZOG sedan dess motarbetat Ryssland), men jag tycker vi rör oss allt längre ifrån topic för tråden som ändå bör stanna "här och nu".

Ja, han tvingade ut ur några, och ersatte dem med andra som fortsatt att plundra landet i alla år. Bra jobbat, verkligen.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha orimliga krav? Vad säger du den dagen Ryssen tycker att Finland och Sverige måste avmilitariseras?
Inte helt jämförbart. Och det är väl inte hela Ukraina vi pratar om?
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Oj oj måste man säga

https://www.youtube.com/watch?v=SMnCc17Z64Q&ab_channel=%D0%A2%D0%B5%D0%BB% D0%B5%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D0%BBATR

Dom uppger i tur och ordning namn, kompani, bataljon och regemente när de blir tillfrågade, men min ryska är inte tillräckligt bra för att höra exakt vilket regemente som avses.

I övrigt ser de ut som ett jävla luffarpack, jämför med den stridsberedde Ukrainske soldaten som förhör dem. Förmodligen inkallade reservister som inte ens vet var de är någonstans.
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Hörde precis från från några Ukrainska vänner att man försökt ta värvning, men att de blivit nekade då platserna redan var fulla. Behöver för närvarande inge mer. Undra om det är samma tryck på ryska sidan.
Citera
2022-03-01, 19:10
Medlem
Ryska atomubåtar har efter Putins order skickats ut på övning i Arktis

Enligt AP news
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jag tror du har fel. Enligt amerikanska underrättelsetjänst trodde Putte att dom skulle ha intagit Ukraina inom 48 timmar. Han trodde han skulle ses som en befriare. Så är ju inte fallet.

Titta bara på Moskvabörsen. Varför var den inte stängd förra veckan? Putte trodde allt skulle vara över innan helgen. Nu är han så långt upp i skiten så det finns inte. Enligt olika källor kostar kriget 20 miljarder kr eller 20 miljarder dollar per dag. Ryssland har inte dom pengarna.
...

Tack för ditt artiga svar Ulla. Det är en hypotes som sagt och jag kan inte styrka den med fakta (borde väl skämmas för det med tanke på mitt namn).

TIDSASPEKTEN
Georgian war; 12 dagar. Russian Strength verkar vara ungefär 80.000 soldiers (länk 1)
Chechnian war; 9 månader. Russian Strength 80.000 soldiers (länk 2)
Ukrainian war; -- .Russian Strength 900.000 soldiers (länk 3)
(finns det några andra "bra" referenskrig?)

Antar Putin hade med ovanstående beräkningarna. Har ingen fakta på vilken tid man räknat med.

KOSTNADER
Rysk årlig GDP är väl 1483 000 miljarder USD. 20 miljarder per dag kan inte vara försumbart men om "Putte" kunde lägga undan ett års GDP till det här så borde han väl klara 74000 dagars krig - grovt räknat 200 år. Jag vet, det är raljant och lite tokigt räknat då man inte kan lägga undan GDP så här men ändå..

+++
1 https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Georgian_War
2 https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Chechen_War
3 https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Ukraina friger fångar för att strida, Ryssarna kontrar med sina att skicka förband frisläppt från närmsta mentalsjukhus.
Andra dagen i detta kriget såg jag en film där några ukrainska pensionärer blastar som satan mot ryska trupper och lyckas vinna striden också som det såg ut. En av de hade dessutom en rykande cigg i käften. Redan då förstod jag vilket helvete som väntar ryssarna.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-03-01 kl. 19:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in