Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 23:03
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det kan bara inte vara sant att konvojen har slut på soppa. Det är helt omöjligt att vara så oduglig - igen.
Det är ryssarna själva som "läcker" soppa. De har ingen lust att kriga för tsar Putins storhetsvansinne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunzzx
altså de redan fattiga ryssar, kommer ha 0 cash värde på sina rubel avföringen när veckan är slut. kommer ryssarna va de fattigaste av fattiga? hur i fan kommer de återhämta sig

Faktiskt otroligt synd om ryska folket, känslan är iaf att en klar majoritet är emot invasionen. Det är bara folket som drabbas, Putin förklarade krig mot sitt eget folk på hemmaplan när han bestämde sig för att invadera Ukraina.

Jag tror dock att vi i EU också kommer att lida, någon gång måste man kunna kompromissa, hur och när det går till har jag absolut ingen aning om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
De har börjat anlända på twitter ser du Ukrainare med laster av NLAW, Stingers och Javelins
hela kitet

Poesi. Hoppas de militanta islamisterna från tjetjenien går i första ledet som de lovat👍.
Död åt hundarna
Citera
2022-03-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Ser inte ut som dom andra ryska soldaterna som kommit in dom andra dagarna direkt.

https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/t4j9mt/chechen_mercenaries_of_putin_released_a_video_of/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Känns mer som en marsch under träning?

Till fots med tung packning borde de annars vara nära målet, då tycker man de borde gå lite mer utspritt ifall de utsätts för beskjutning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Logistik helt enkelt.

Hahahaha jag skulle vilja se dom försöka logiskten med att skicka hem stupade landsmän. Det hade dröjt 3 veckor så hade det kommit rapporter från Etiopien om att dom fått massa ryska likkistor 😂😂
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/utrikesbyran-vem-ar-radd-for-nato-lettlands-forsvarsminister-putin-kommer-inte-noja-sig-med-ukraina
En mycket rimlig input.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Har ett par vänner som berättar för mig att deras barn och släktingar är inkallade eller ska förbereda sig. Ingen av de vill vara del av detta men har inget val.

Det är så tragiskt så man häpnar. Lider verkligen med dessa familjer. Helt normala kloka människor precis som dig och de allra flesta.

Vad de berättat för mig är att få människor i de "civiliserade" städerna är helt emot vad som händer medans många i mindre "utvecklade" städer är för vad som händer för de har inte så stor kännedom om vad som egentligen händer i världen.

Så stora skillnader är det i Ryssland. De allra flesta lever i det jag i detta fall kallar mindre "utvecklade" och jag tror på deras ord till 100%.

Jag lider som fan för ryssarna också, fast ännu mer för det Ukrainska folket för att ryssarna anfaller!
Varenda jävel vet att det här bara är Putins idéer.
Citera
2022-03-01, 23:05
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Och ändå skriver du detta som att det vore sanning. Du skrev att "har visat sig att.." vilket antyder på att det finns belägg från neutral part. Annars uttrycker man sig inte så. Du ljuger alltså medvetet, vilket nog inte förvånar någon.

Men suck. Det går att se själv vad som är fejk eller inte.

Litar du bara på Aftonbladet eller?
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Inga fordon i konvojen har fått slut på bensin.
Det är amerikansk propaganda och inget annat.

Här går Statsministern ut och varnar för fientlig desinformation och propaganda.
Jag undrar stort när det ska läggas band på medias dagliga förlöjligande/demonisering av Ryssland och den krigshets som ligger där i.
Barn ser och hör och att det är inte alls bra

Det exakt den samma propagandan ur USA som den som Nazi Tyskland förde, exakt den samma.
Vi vet hur det gick, miljontals människor gick i döden på lögner.
Dem länder som höll huvudet kallt och förbjöd all form av påverkans kampanjer och extrema yttranden utan höll sig till en saklighet så som t ex Finland och Sverige förde sin politik, dem länderna klarade sig betydlig bättre.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det är om man är i Oblast Sibirien där det är -30 en vardag -

Ukraina är sama klima just nu som tex Lund.
Tror att soldaterna skiter i det, kupén blir varmare och behagligare med motorn igång.
Att man på köpet, slipper ta sig till fronten och dö hjältedöden för Putins skull, är bara en fördel
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
I alla mina inlägg i denna tråden har jag varit väldigt tydlig med att min högsta prioritet är att skona den ukrainska befolkningen.

Jag råder därför ukrainas regering att omedelbart underteckna fredsavtalet.

Ukraina vägrar göra detta, därmed ligger hela ansvaret hos den ukrainska regeringen.

Jag råder dig att du omedelbart måste ta kontakt med en psykdoktor. Du är drabbat av ett Napoleonkomplex där en liten nobody lyckats förstora upp sitt ego till livsfarliga nivåer att individen tar på sig utgången för dtta krig.

Kort sagt : Det har brunnit i ditt proppskåp, Alternativt så står alla serbiska nationalister (som dig) under samma paraply som Moskva, när det regnar över Kreml så slår du upp ditt paraply här i Sverige fast det inte regnar. Din hycklandefascist fitta.
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Rubel tror jag den kallas.

Den är inte mer värd än toalettpapper nu, vad ska Kina med så mycket toapapper där? De använder väl inte ens det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in