2023-06-10, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det är makalöst att folk inte inser vilka enorma resurser väst och USA pumpat in i Ukraina.

Jag tror definitivt inte det är finito när Ukraina misslyckas. Aldrig att väst/USA släpper det här kriget så enkelt. De har investerat allt i det här. Pengar, manskap, träning, legosoldater, vapen, fordon och nu flyg.

Hela grunden av det EU/USA vilar på, står på spel. Man kan inte förlora ansiktet här, det går inte. Man har skapat ett falskt narrativ av de söta hobbits mot orcherna.

När Ukraina misslyckas igen, så kommer ännu en false flag att ske. Kemvapen, massaker, sabotage eller dylikt som är såpass grov att europeiska länder indirekt ger sig in i konflikten. De kommer rulla på ett år eller två, sen när alla länder blödig och uttarmats glider USA in med full kraft och avslutar det hela.

Skulle inte förvåna mig om de knäpper Zelensky och skyller på Ryssland. Snubben vet alldeles för mycket och skulle vara den perfekta symbolen för starten av ett nytt stort krig.
Hur mycket stålar kostade Korea,Vietnam? Hur mycket har man pumpat in i denna konflikt?
Citera
2023-06-10, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Låt oss rekapitulera Mariupol, Bakhmut, och Soledar. Hur gick det där egentligen?

Ska vi ta alla områden ni blivit av med din stackare?
Ni är totalt värdelösa.
Citera
2023-06-10, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Hur mycket stålar kostade Korea,Vietnam? Hur mycket har man pumpat in i denna konflikt?

Den stora skillnaden är att US har dollar att betala med medans Rysslands rubel inte ens går att växla utomlands.
Citera
2023-06-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Den stora skillnaden är att US har dollar att betala med medans Rysslands rubel inte ens går att växla utomlands.
Jo men hur mycket ungefär har det kostat väst? Har nån koll på plånboken?
Citera
2023-06-10, 00:42
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Errata: 200 000 -380 000 av 155 mm artilleripjäser per månad ska det vara. Rysslands militärindustriella kapacitet överstiger samlade NATO med hästlängder.

Ja om det gör dig lycklig att tro det Trodde du hade en uppfattning om hur peakar i industriell kapacitet fungerade . Tyvärr bedrog jag mig igen Du kan varken svarva något utan verktyg eller transportera det utan kullager . Fakta säger att Ryssland peakat och inte ens kan producera vita lador i takt med Putins löften .
Citera
2023-06-10, 00:43
Avslutad
Citat:
Jo men hur mycket ungefär har det kostat väst? Har nån koll på plånboken?
Jisses, all materiel och allt omkring... kan vara närmare biljonen kanske?
Citera
2023-06-10, 00:44
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Från Liveuamap:

Ukrainian army have possible hit a headquarters at Arbatska Strilka visited by Putin in April

https://liveuamap.com/

Tjitt! Positiva uppgifter norr, syd, väst och öst haglar.

Har personligen förberett mig på en mödosam - allt från, ja långt ifrån, en enkel resa för Ukraina - under sin motoffensiv, varför uppgifter om tilltagna framgångar redan nu, blott halva juni, känns smått surrealistiskt. Vi får se!

Lått oss fira livet/framtiden för en sekund i dessa dystra tider, helt enkelt. Visa vår vördnad för de ukrainare som får, fått och kommer att få offra livet mot dekadent aggression i egenskap som Europas sköld. Vår framtid. Hjältar.

Kreml-fittorna kan fortsätta att lyssna på "grabbar, det löser sig ". 10-timmarsversionen (faktiskt också den rätt skön men lite som att svära i kyrkan).
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:

Hur många krig har man varit i sen dess? Hur många triljarder i resurser har man inbringat genom dessa? Krig är business för USA. Hela ekonomin är byggd på det. Finns många bra böcker om ämnet, som djupgående förklarar hur det fungerar.

Om jag får glida OT en snabbis med till exempel sjukvården: den kostar pengar, skattepengar. Vi betalar för den, använder den, betalar deras löner. Vi är sjuka och köper medicinska produkter. Enbart cancer mångmiljard-buisness varje år i medicinväg. Addera in alla andra otaliga sjukdomar som kräver medicinering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det är makalöst att folk inte inser vilka enorma resurser väst och USA pumpat in i Ukraina.

Jag tror definitivt inte det är finito när Ukraina misslyckas. Aldrig att väst/USA släpper det här kriget så enkelt. De har investerat allt i det här. Pengar, manskap, träning, legosoldater, vapen, fordon och nu flyg.

Hela grunden av det EU/USA vilar på, står på spel. Man kan inte förlora ansiktet här, det går inte. Man har skapat ett falskt narrativ av de söta hobbits mot orcherna.

När Ukraina misslyckas igen, så kommer ännu en false flag att ske. Kemvapen, massaker, sabotage eller dylikt som är såpass grov att europeiska länder indirekt ger sig in i konflikten. De kommer rulla på ett år eller två, sen när alla länder blödig och uttarmats glider USA in med full kraft och avslutar det hela.

Skulle inte förvåna mig om de knäpper Zelensky och skyller på Ryssland. Snubben vet alldeles för mycket och skulle vara den perfekta symbolen för starten av ett nytt stort krig.

Man kan med andra ord säga att den ryska ledningen tjänar på att Ukraina går med i NATO. Ryssland anfaller grannländer, NATO-länder ger fan i det. Och det är ju bra. Eller hur?
Citera
2023-06-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Jisses, all materiel och allt omkring... ???
Nä ok vi lägger det till historieböckerna! Det blir lite väl komplicerat.
Sverige la så mycket i bistånd och hitan o ditan...
Citera
2023-06-10, 00:46
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ja om det gör dig lycklig att tro det Trodde du hade en uppfattning om hur peakar i industriell kapacitet fungerade . Tyvärr bedrog jag mig igen Du kan varken svarva något utan verktyg eller transportera det utan kullager . Fakta säger att Ryssland peakat och inte ens kan producera vita lador i takt med Putins löften .

Intressant. Har du några fakta som stöttar detta, eller är det egna iakttagelser? Om det du säger är sant, så bör kriget vara över vilken dag som helst. Ryssarna lär ju bara gå på ångor om ditt scenario stämmer.
Citera
2023-06-10, 00:47
Medlem
Ryssland angriper vhuledar och blir av med 36 pansarvagnar= Lol, kolla vad värdelösa ryssarna är, dom är helt pantade.

Ukraina angriper söderut och blir av med hundratals fordon inklusive en massa bradleys, leoparder och vad som mkt väl kan vara tusentals döda ukrainska trupper utan att åstadkomma något= Helt normalt, inga problem här inte. Klart att det blir förluster vid anfall. Ryssland tog 20000 förluster i samma anfall.

Always looking on the bright side of life?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in