Citat:
Ursprungligen postat av
Thelonegunman
Nej, det finns givetvis vanliga idioter också.
Nazister, antivaxare, jorden är platt och andra konspirationsteoretiker håller alla på Ryssland av någon anledning. Du tillhör såklart undantaget men många gånger har det funnits avlönade troll i den här tråden som med google translate argumenterar. Om Ryssland har ett utvecklat spionnät i Sverige så är deras favorit fortfarande bottar, sociala medier för att ge sken av att förstörelsen av Ukraina är OK och rättfärdigad.
Sällan sett någon skriva att det är rättfärdigat. Det man dock ser ofta är andra sidan av myntet. Historia, händelser, externa element som påverkat, diplomati, korruption etc. Hade allt handlat om rätt eller fel, oavsett omständigheter eller det jag nämnt ovan, hade världen varit borta för länge sedan.
Personligen förstår jag inte vad man gör i den här tråden om man enbart ska sänka sig till infantil nivå hela tiden. Om man bara vill diskutera om hur onda alla ryssar är och hur alla ska utplånas, kan man väl skapa en sån tråd istället.
Jag kan inte låta bli att undra hur accepterat/lagligt det hade varit om "ryss" blivit utbytt mot något annat i mycket av det grova som skrivs här.
Trodde ju att mänskligheten nått längre 2023, och att de primitiva drifterna undertryckts mer än de gjort. Så är inte fallet.
Vissa har större tilltro till staten och myndigheter = de gör som de blir tillsagda, på gott och ont. Samma gäller motsatsen, där skepticism får folk att tveka. Det är ofta där skällsord och stämplingar kommer in i bilden.
Tror nog många vill få slut på det här snarast. Jag personligen tror dock inte Ukraina har en chans. Det enda som får Ryssland att förlora, är om Europa och tillslut USA går in. Då har vi dock alla förlorat.