2023-06-10, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Errata: 200 000 -380 000 av 155 mm artilleripjäser per månad ska det vara. Rysslands militärindustriella kapacitet överstiger samlade NATO med hästlängder.
Det märks inte
Citera
2023-06-10, 00:21
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Efter att ha läst, för många av, dina inlägg kan jag konstatera att Du inte har kompetensen att göra sådana bedömningar!
Bra att Du tog upp naturtillgångar som ju är det verkliga skälet till att putte med entourage vill ta över Ukraina som har stora olje-, gas-, metall- och jordbruks- tillgångar. Att skydda ryssar i Ukraina genom att skicka fler ryssar till döden i Ukraina låter smart...

För det första: du vet inte ett endaste dugg om min kompetens. För det andra: vilka källor åberopar du för dina lösa påståenden? Västlig media är inte trovärdig, så glöm dessa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Man tror ju att du och dina gelikar ska tröttna på att stämpla andra utan en enda tanke.

Jag förstår hur det fungerar. När ni tar del av information ni inte kan argumentera emot, ställer ni upp i enad front, där vapnet är personangrepp. Jag tror mer det är ett försök att misskreditera, så fokus hamnar på användare, och inte vad innehållet faktiskt är. Du kan då återgå till dina försvarsmekanismer, och rättfärdiga ditt beteende och undvikande av innehåll.

Förövrigt ökade handeln med 40% mellan Kina och Ryssland det första halvåret 2023, jämfört med förra.

Så bra. Du har än mer rubel. Vad ska du göra med dom?
Nåväl. Eftersom turisterna ska kastas ut så får du fundera på dina investeringar i paradislandet...
Citera
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Det som är förundrande på riktigt är hur ryssar inte ser den enorma kostnaden för sitt krig och hur detta kommer orsaka ännu mer misär i Ryssland i generationer. Vi väst har en framtid, förstår att verkligheten är ofattbar för dig och ryssar i allmänhet...

Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Man tror ju att du och dina gelikar ska tröttna på att stämpla andra utan en enda tanke.

Jag förstår hur det fungerar. När ni tar del av information ni inte kan argumentera emot, ställer ni upp i enad front, där vapnet är personangrepp. Jag tror mer det är ett försök att misskreditera, så fokus hamnar på användare, och inte vad innehållet faktiskt är. Du kan då återgå till dina försvarsmekanismer, och rättfärdiga ditt beteende och undvikande av innehåll.

Förövrigt ökade handeln med 40% mellan Kina och Ryssland det första halvåret 2023, jämfört med förra.
Du förstår absolut ingenting! Att Du tar upp personangrepp i ditt svar på mitt inlägg klargör din förvirring. Dags att sluta bjäbba och heila folkmordsinvasionen...
Citera
2023-06-10, 00:23
Avslutad
Citat:
För det första: du vet inte ett endaste dugg om min kompetens. För det andra: vilka källor åberopar du för dina lösa påståenden? Västlig media är inte trovärdig, så glöm dessa.
Är rysk media mer trovärdig tycker du en faktaresistent lallare som du brukar ju inte svara men frågan i sig är lite intressant.
Senast redigerad av Rouen 2023-06-10 kl. 00:27.
Citera
2023-06-10, 00:27
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasse
Vill USA försvaga Ryssland? Ja. Offras Ukraina? Nej. De står upp för sin egna rätt att fortsätta existera som stat, att USA ser en möjlighet att på samma gång hjälpa Ukraina och dessutom försvaga Ryssland betyder inte att Ukraina Offras. Är USA eller väst intresserade av rysk mark och naturtillgångar? Nej och det finns inget som pekar på det men kom gärna med bevis på att så skulle vara fallet. Ryska stats-tv program räknas inte. Byt namn till fyllo.

Libyen, Irak, Afghanistan, Kuwait, Panama, Yemen, Pakistan, Syrien och hela jävla Afrika. Nej, USA är inte intresserade av tillgångar öht.

Dock tror jag inte heller USA är ute efter Ryssland i förstahand. Jag tror de har siktet inställt på Kina.
Citera
2023-06-10, 00:28
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Det finns ett litet problem med ditt resonemang. Du har fel på alla punkter. Du talar om att Ukraina gör motstånd. Vad det hela handlar om är att ukrainare offras för att gynna USA:s geopolitiska intressen, som vill försöka försvaga Ryssland, för att sedan kunna exploatera deras enorma naturtillgångar. Tyvärr, du är förd bakom ljuset. Jag beklagar.

Du låter som Clayton Morris

Du vet han som flydde USA till Portugal när han satt i skamvrån efter ha blivit påkommen blåst folk i usa på miljontals dollar.

Redacted...

Använder sig av folk som Lancaster, Ritter och andra perversa typer i sin journalism för att försvara Rysslands aggression.

Lika bär...

Varför står du bakom Ryssland i detta?

Vore trevlig att veta! Clayton och Ritter som exempel kan jag förstå. 😉
Citera
2023-06-10, 00:29
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Då Du aldrig själv lämnat trovärdiga källor på dina påstående så har Du förverkat rätten att kräva det av andra.
Då alla de hitintills påstådda skälen fallerat finns det inte så mycket annat som är skälet till folkmordsinvasionen, om Du nu inte väljer att gå på uttalandet om att Ukraina inte har ett existensberättigande som självständig nation...
Citera
2023-06-10, 00:30
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Errata: 200 000 -380 000 av 155 mm artilleripjäser per månad ska det vara. Rysslands militärindustriella kapacitet överstiger samlade NATO med hästlängder.
Måste vara top ten av alla knasinlägg i den här tråden, rysslands kapacitet överstiger Natos???
Jävla idiot
Citera
2023-06-10, 00:31
Medlem
Från Liveuamap:

Ukrainian army have possible hit a headquarters at Arbatska Strilka visited by Putin in April

https://liveuamap.com/
Citera
2023-06-10, 00:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Men ryska statliga RT är trovärdig?

Citat:
RT.com (betydligt trovärdigare än västmedia).
Citat:
"RT, tidigare känd som Russia Today, är en rysk nyhetskanal ägd av den ryska staten."

"I mars 2022 infördes EU-sanktioner mot statsägda RT:s och Sputniks sändningar inom EU efter den ryska invasionen i Ukraina. Orsaken var den desinformation RT spred i sina nyhetsprogram."

https://sv.wikipedia.org/wiki/RT_(TV-kanal)

Du tycker naturligtvis inte så i verkligheten. Det är omöjligt att man kan tycka det. Det strider mot all sunt förnuft. Men jag gissar att du tycker om att driva med oss.
Citera
2023-06-10, 00:36
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Nej, det finns givetvis vanliga idioter också.
Nazister, antivaxare, jorden är platt och andra konspirationsteoretiker håller alla på Ryssland av någon anledning. Du tillhör såklart undantaget men många gånger har det funnits avlönade troll i den här tråden som med google translate argumenterar. Om Ryssland har ett utvecklat spionnät i Sverige så är deras favorit fortfarande bottar, sociala medier för att ge sken av att förstörelsen av Ukraina är OK och rättfärdigad.

Sällan sett någon skriva att det är rättfärdigat. Det man dock ser ofta är andra sidan av myntet. Historia, händelser, externa element som påverkat, diplomati, korruption etc. Hade allt handlat om rätt eller fel, oavsett omständigheter eller det jag nämnt ovan, hade världen varit borta för länge sedan.

Personligen förstår jag inte vad man gör i den här tråden om man enbart ska sänka sig till infantil nivå hela tiden. Om man bara vill diskutera om hur onda alla ryssar är och hur alla ska utplånas, kan man väl skapa en sån tråd istället.
Jag kan inte låta bli att undra hur accepterat/lagligt det hade varit om "ryss" blivit utbytt mot något annat i mycket av det grova som skrivs här.

Trodde ju att mänskligheten nått längre 2023, och att de primitiva drifterna undertryckts mer än de gjort. Så är inte fallet.

Vissa har större tilltro till staten och myndigheter = de gör som de blir tillsagda, på gott och ont. Samma gäller motsatsen, där skepticism får folk att tveka. Det är ofta där skällsord och stämplingar kommer in i bilden.

Tror nog många vill få slut på det här snarast. Jag personligen tror dock inte Ukraina har en chans. Det enda som får Ryssland att förlora, är om Europa och tillslut USA går in. Då har vi dock alla förlorat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in