2022-06-22, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ukrainska reguljära armén och extremnationalistisk milis artilleribombade befolkningen i Donbass, samt den separatistiska milisen. Inom de områden som var seperatistkontrollerade (DPR) fanns såvitt jag vet inte någon väpnad opposition. Den var på "andra sidan gränsen".
Ja, så? Var ifrån får du i så fall iden om att där inte skulle finnas motståndsrörelse(Ukrainas arme är ju självklart motståndsrörelse i detta fallet, tillsammans med miliser som har försvarat SITT land sedan 2014), eller inte har funnits? Du säger att vid ett fredsavtal skulle det inte finnas, och dessutom inte funnits. Hur skall du ha det? OBS, det har varit fred i Ukraina hela tiden och endast motstånd mot illegala terrorister och guerillarörelser i LPR/DNR. SÅ vad vore skillnaden vid såkallad "ny fred" (som självklart inte kommer ske, och ej heller skall ske innan varenda kommunistjävel blivigt skickad till moderlandet de vill tillhöra. Landsförädare kallas dem och inget annat.)
Citera
2022-06-22, 15:00
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Ja, så? Var ifrån får du i så fall iden om att där inte skulle finnas motståndsrörelse(Ukrainas arme är ju självklart motståndsrörelse i detta fallet, tillsammans med miliser som har försvarat SITT land sedan 2014), eller inte har funnits? Du säger att vid ett fredsavtal skulle det inte finnas, och dessutom inte funnits. Hur skall du ha det? OBS, det har varit fred i Ukraina hela tiden och endast motstånd mot illegala terrorister och guerillarörelser i LPR/DNR. SÅ vad vore skillnaden vid såkallad "ny fred" (som självklart inte kommer ske, och ej heller skall ske innan varenda kommunistjävel blivigt skickad till moderlandet de vill tillhöra. Landsförädare kallas dem och inget annat.)

Jag tror bara du trollar eller inte läser ordentligt så orkar inte svara dig mer.
Citera
2022-06-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ukrainska reguljära armén och extremnationalistisk milis artilleribombade befolkningen i Donbass, samt den separatistiska milisen. Inom de områden som var seperatistkontrollerade (DPR) fanns såvitt jag vet inte någon väpnad opposition. Den var på "andra sidan gränsen".
Som sagt, den gränsen du pratar om FINNS INTE. Det är I UKRAINA, och sedan om folket där inte trivdes med det så skulle de ju givetvis flyttat. Som om att Tensta plötsligt skall börja utropa egna gränser och tillhörighet, och sedan dessutom TRO att det fungerar så i den RIKTIGA världen. Självklart skulle de bli internerade eller om våldsamt motstånd gjordes, bli sedda som landsförrädare och en fara gentemot sveriges rikes säkerhet, och därav bli bekämpade med de medlen de SJÄLVA använder.
Citera
2022-06-22, 15:09
Medlem
Citat:
Jag tror bara du trollar eller inte läser ordentligt så orkar inte svara dig mer.
Nej, vi har ju sett detta beteende du bjuder på nu, många gånger. Så fort det blir lite varmt om fötterna och man skall behöva försvara sitt proryska beteende på RIKTIGT, då jävlar slutar vi läsa och kallar andra för det ena eller andra. Patetiskt, och ett beteende som en sur 13 årig flicka kommer upp med när saker blir jobbiga. Inte en endaste av er som hävdar både det ena eller andra i rysk favör här har kommit med en ENDASTE förklaring på VARFÖR ni tycker som ni gör. Som sagt, endast tjat och länkande samt tjurighet och lite offerkofta. Må Ryssland och de förblindade som står för DEN STATENS agenda bli skickade tillbaks till det 80-tal de förtjänar. De andra skall skyddas och hjälpas, samt bli en del utav det vackra öppensinnade väst
Citera
2022-06-22, 15:09
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Underskatta inte den psykologiska effekten. Detta skulle bli en special military operation men det kan pågå så lång tid att månader blir till år.

Många ryska generaler hinner avskedas och många ukrainska generaler hinner dödas.

VANSINNE att göra speciella militära operationer, ryska folket inser detta till slut att något gick fel.
Som många segervissa ledare har fått erfara genom historien.
Det är lätt att starta ett krig.
När det väl har satts igång lever det sitt eget liv och effekter/resultat blir sällan (om ens någonsin) som det var tänkt.
Citera
2022-06-22, 15:10
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
Nej, vi har ju sett detta beteende du bjuder på nu, många gånger. Så fort det blir lite varmt om fötterna och man skall behöva försvara sitt proryska beteende på RIKTIGT, då jävlar slutar vi läsa och kallar andra för det ena eller andra. Patetiskt, och ett beteende som en sur 13 årig flicka kommer upp med när saker blir jobbiga. Inte en endaste av er som hävdar både det ena eller andra i rysk favör här har kommit med en ENDASTE förklaring på VARFÖR ni tycker som ni gör. Som sagt, endast tjat och länkande samt tjurighet och lite offerkofta. Må Ryssland och de förblindade som står för DEN STATENS agenda bli skickade tillbaks till det 80-tal de förtjänar. De andra skall skyddas och hjälpas, samt bli en del utav det vackra öppensinnade väst

Läs vad jag skrev istället för att gå till personangrepp.
Citera
2022-06-22, 15:13
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Ja Ryssarna är som småungar, det bästa vore ett storkrig så vi kan smula sönder Ryssland totalt, sen dela upp energiresurserna mellan länderna som krigar.

Storkrig ja, om man kan smula sönder den ryska cancersvulsten snabbt, inklusive dess kärnvapen.

Men ingen jävla invasion och ockupation, förutom av Kaliningrad. En invasion av den ryska cancersvulsten är nämligen det enda som kan ena de 80-90 procent av befolkningen i Ryssland som är enskilda cancerceller.
Citera
2022-06-22, 15:14
Medlem
Citat:
Personangrepp??? Var fan ser du ett sådant???? Sedan har jag självklart läst VARTENDA ord du skrivit här, både till mig och innan dess. Förstår du inte att det inte spelar någon roll, ty det du skriver är totalt ologiskt och endast massa jibberjabber om vad DU tror hit och dit. Ditt utgångsläge gällande din övertygelse är skev redan innan du försöker beskriva mer ingående. Ser du sådant som personliga påhopp, så får du nog fan ta och vakna till lite. Jag går inte till angrepp på någon här, utan deras OBESVARADE åsikter
Citera
2022-06-22, 15:18
Medlem
Citat:
Förövrigt läste jag ju, OCH frågade dig hur du egentligen tänkte i ditt inlägg. Istället för att svara på vilken sanslös tankevurpa och emotsägande av dina egna påståenden det var, så började du som resten bara veva helt vilt och upprepa samma mantra som alltid. Men nej, som sagt, de gränserna du pratar om har aldrig funnits så redan där faller hela grunden till ditt resonemang.
Citera
2022-06-22, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Studier visar att svenskar som infekterats med ett blodtörstigt rysshat löper 42 ggr så hög risk att träffas i huvudet av en taktisk kärnvapenmissil jämfört med de svenskar som inte tittat på SVT.
Du får gärna länka den informationen.
Har inte hittat den informationen, däremot visar officiella siffror på att mäniskor som normalt följer Ryssk TV har en meddellivslängd som motsvarar 75% av de som följer SVT.
Men det är klart det är siffror som vissa har svårt att ta till sig
Citera
2022-06-22, 15:23
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Studier visar att svenskar som infekterats med ett blodtörstigt rysshat löper 42 ggr så hög risk att träffas i huvudet av en taktisk kärnvapenmissil jämfört med de svenskar som inte tittat på SVT.

Trams.
Lyssna på Pentagon och MI6.
Citera
2022-06-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Goda nyheter.

Proryska styrkor har blivit 55% mindre.

Det brinner på rysk oljeanläggnig.

Källa: SVT
2128 soldater har dödats och 8897 skadats i DPR samt 654 civila dödsoffer. Om det är 55% av de proryska styrkorna låter jag vara osagt.
Här är källan informationen kommer ifrån.
https://ombudsman-dnr.ru/obzor-soczialno-gumanitarnoj-situaczii-slozhivshejsya-na-territorii-doneczkoj-narodnoj-respubliki-vs ledstvie-voennyh-dejstvij-v-period-s-11-po-17-iyunya-2022-g/
Siffran 55% kommer ifrån Storbritanniens försvarsdepartement på twitter.
https://twitter.com/DefenceHQ/status/1539473242678779905
Senast redigerad av Jahvet 2022-06-22 kl. 15:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in