Citat:
Ursprungligen postat av
nagellack
Jag tror nyckelordet här är ”gäng”.---
Samhället har fått för sig att det här antisociala beteendet ska tillåtas breda ut sig. Unga män som beter sig som svin utan påföljd. Jag är pessimistisk kring möjligheterna att någonsin styra upp detta.
Gäng, gruppdynamik, noll konsekvens av lagbrott, klan, skräpkultur, testosteron, inavel, analfebetism, en annan uppfattning av tid, kanske inte kan klockan... ?
Det skulle inte behöva ta mer en 1 eller några veckor för att styra upp problemen på biblioteken. Sen ska förstås misshandel leda till inlåsning. Om flera personer misshandlar en bibliotekarie som försöker avhysa för att stänga det kommunala biblioteket bör det förstås leda till högre och längre straff en en misshandel grupper emellan ex.
Men svårt att se en lösning med nuvarande lagstiftning -
och tolkning av den samt med rådande möjligheter till regeringsbildningar. Lägg ner blockpolitikskiten och låt politiker driva sakpolitik med stöd av medborgarna. Ingen kan leva länge på gamla meriter, inte heller Sverige. Nu behöver vi andra lösningar som inte tidigare behövdes.
Citat:
Ursprungligen postat av
kraftfoder
Pågår fortfarande. Dvs. knarklangare "gömmer knark i böckerna" som står på bibliotekens hyllor.--- Jag misstänker att liknande har skett i trådens fall.
Varför annars misshandla en bibliotekarie... ?
Ey..! Måste läsa klart kapitlet/Måste spruta! (?)