2022-02-19, 21:03
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Gratis wifi
Kanske dags att ta bort gratis wifi och onödig skit som drar till sig blattar?

Alla svenskar har 5G i mobiltelefonen, och det finns ändå ingen som behöver strömma hdr-filmer i 4K när de befinner sig på bibblan.
Senast redigerad av Jiren 2022-02-19 kl. 21:06.
Citera
2022-02-20, 09:04
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Är bekant med en bibliotekarie som får torka asylrunk från skärmar och stolar på sin filial men fortfarande anser att SD-anslutna thailandsresande sexköpare utgör ett större problem; för henne, på jobbet

Verkligen? På båda.
1, runk på stärmar och stolar? Nog för att en del bibiliotek inte är så frekventerade men hur kan det hinnas porrsurfas, runkas och sprutas i allmän lokal?
2, hur kan det vara ett problem för henne - på jobbet?
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Som man bäddar får man ligga, alla och jag menar i princip alla som jobbar inom skola och andra kommunla inrättning vill ju ha detta som all invandring ger med sig
Nu är det väl ändå dags att lägga ner det där jävla skitpratet? Svenskar har i majoritet varit emot ökad invandring sen Balkan - eller tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
--- problemet är vårt rättsväsende och våra förbannade politiker som lever i någon slags evig jävla fantasi-utopi.---

Ja men 'våra förbannade politiker' har fram till igår med hjälp av sitt genomsyrade väljarförakt förutsatt att befolkningen gör det. S beslut sedan ett par år tillbaka har som prio 1-10 syftat till att få fler (hämta) nya väljare, kan inte sen en annan förklaring till förd ekonomisk politik och kontinuerliga lögner till den befintliga befolkningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Hasseking
--- Vilket har resulterat i hela biblioteket är fyllt av skräp och klotter. Det är alltid högljutt och ofta bråk. Man kan boka olika rum för tystare studier, men där har svenskar bokstavligen blivit utkastade och trakasserade av invandrare.
---
Bibliotekarierna har blivit tvungna att installera ett direktlarm till väktare/snuten bakom disken, och väktare måste patrullera i lokalerna varje timme.---Ingenting kan man göra i Sverige idag. Bibliotek, biografer, badhus, stränder och grillplatser - allt är tamejfan förstört. Överallt är de och förstör.---

Blir så jävla ledsen av såna här vittnesmål från nutiden. Det är precis det här som motiverar ytterligare och skärpt lagstiftning pga helt nya problem som tidigare inte fanns då samhället någorlunda upprätthölls av medborgarnas kultur och normer.
Senast redigerad av Oucho.Sparks 2022-02-20 kl. 09:14.
Citera
2022-02-20, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oucho.Sparks
Verkligen? På båda.
1, runk på stärmar och stolar? Nog för att en del bibiliotek inte är så frekventerade men hur kan det hinnas porrsurfas, runkas och sprutas i allmän lokal?
Nu är det väl ändå dags att lägga ner det där jävla skitpratet? Svenskar har i majoritet varit emot ökad invandring sen Balkan - eller tidigare.

Ja men 'våra förbannade politiker' har fram till igår med hjälp av sitt genomsyrade väljarförakt förutsatt att befolkningen gör det. S beslut sedan ett par år tillbaka har som prio 1-10 syftat till att få fler (hämta) nya väljare, kan inte sen en annan förklaring till förd ekonomisk politik och kontinuerliga lögner till den befintliga befolkningen.

Blir så jävla ledsen av såna här vittnesmål från nutiden. Det är precis det här som motiverar ytterligare och skärpt lagstiftning pga helt nya problem som tidigare inte fanns då samhället någorlunda upprätthölls av medborgarnas kultur och normer.

Jasså det tycker du? förklara då för oss varför 30% röstar på S fortfarande och landet ser ut som skit, nä lägg ner själv jag har nog med kött på benen att folk inom kommuner resonerar på ett verklighetsfrånvänt sätt kring kriminella babbar och annat importerat skräp
Citera
2022-02-20, 09:48
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Jag tror nyckelordet här är ”gäng”.---
Samhället har fått för sig att det här antisociala beteendet ska tillåtas breda ut sig. Unga män som beter sig som svin utan påföljd. Jag är pessimistisk kring möjligheterna att någonsin styra upp detta.

Gäng, gruppdynamik, noll konsekvens av lagbrott, klan, skräpkultur, testosteron, inavel, analfebetism, en annan uppfattning av tid, kanske inte kan klockan... ?
Det skulle inte behöva ta mer en 1 eller några veckor för att styra upp problemen på biblioteken. Sen ska förstås misshandel leda till inlåsning. Om flera personer misshandlar en bibliotekarie som försöker avhysa för att stänga det kommunala biblioteket bör det förstås leda till högre och längre straff en en misshandel grupper emellan ex.
Men svårt att se en lösning med nuvarande lagstiftning - och tolkning av den samt med rådande möjligheter till regeringsbildningar. Lägg ner blockpolitikskiten och låt politiker driva sakpolitik med stöd av medborgarna. Ingen kan leva länge på gamla meriter, inte heller Sverige. Nu behöver vi andra lösningar som inte tidigare behövdes.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Pågår fortfarande. Dvs. knarklangare "gömmer knark i böckerna" som står på bibliotekens hyllor.--- Jag misstänker att liknande har skett i trådens fall.

Varför annars misshandla en bibliotekarie... ? Ey..! Måste läsa klart kapitlet/Måste spruta! (?)
Citera
2022-02-20, 10:01
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Jasså det tycker du? förklara då för oss varför 30% röstar på S fortfarande och landet ser ut som skit, nä lägg ner själv jag har nog med kött på benen att folk inom kommuner resonerar på ett verklighetsfrånvänt sätt kring kriminella babbar och annat importerat skräp

Politiker för inte den politik de vunnit val på. De driver igenom ohederliga allianser enkom för att sitta kvar vid makten, inte för att genomföra den politik de står för eller folkets önskemål.

Är det några som möter just kriminella och "importerat skräp" är det väl kommunanställda? De har kanske en åsikt på facebook eller så har andra förutfattade meningar om dom eller så har jag jättefel men jag gissar att de var bland de första att förstå och de första att ledsna på skiten.

Men visst är det många som röstar av ideologiska skäl oavvsett utfall och som förlitar sig på att de idioter som skapat problemen bör vara dom som löser desamma. Men det är främst generationerna äldre än de yrkesverksamma (hävdar jag).
Citera
2022-02-20, 10:45
Medlem
Sonny00s avatar
Jag har hört från säker källa att gärningsmannen är en äldre svensk med nazistsympatier. Hen blev förbannad när bibliotekarien sa att de inte hade ”Mein Kampf” inne utan att den måste beställas från centrallagret.
Citera
2022-02-20, 14:19
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Verkligen? På båda.
Vet inte, men det var ett reellt problem som diskuterades i tidningar och social media för ett par år sedan, även här på flashback men jag hittar inte tråden nu. Gällde ett specifikt stadsbibliotek.
Citat:
Vid samma tid hölls en författarträff kring en kontroversiell (neutralt hållen) bok om män som söker kärlek/sex i Asien. Det var männen ("förmodligen anslutna till SD") som besökte denna afton som gav bibliotekarien större obehag/problem i sin tjänsteutövning än de ensamkommande stökpellarna.
Citera
2022-02-20, 14:46
Medlem
Citat:

Mmm så är det ett nytt krig eventuellt på gång vi får väl se. Men befolkningen är kristna ortodoxa katoliker i grunden om jag uppfattat det rätt. Kan ana att man i allmänhet är något nationalistiska.

Statsminister gick ut för några dagar sedan och säger matt vi inte ska ta in en enda. Punkt.
och hänvisar till något om flyktingkaoset (Som man ju förnekade in i det längsta) 2015. Hon pratade om det som att man stoppade det där och då (men inte i praktiken ta bara alla anhöriga som kommit det är ett par hundra tusen till)

Vist man ser det klart och tydligt. man ska ha in värdelösa Muslimer, jag vill inbilla mig att Ukrainare är ett mycket duktigare folk som i grunden är ofantligt mycket mer välutbildade. Men nädå dom är det ett totalstopp för och det var som odiskutabelt.

Jag vill tro att man är något med nationalistiska där i Ukraina och man vet att man kommer rösta lite annorlunda så därmed tjänar maktgalna sossar noll på det. Makt går före humanism då man kan tänka att vad skulle 100.000 arbetsvilliga Ukrainare göra för skada.
Citera
2022-02-20, 14:50
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Kanske dags att ta bort gratis wifi och onödig skit som drar till sig blattar?

Alla svenskar har 5G i mobiltelefonen, och det finns ändå ingen som behöver strömma hdr-filmer i 4K när de befinner sig på bibblan.

Egentligen dumt att straffa övriga skötsamma. Nej, fotografera plytet på gärningsmännen och porta de samt deras kompisar för all framtid från det aktuella biblioteket. Rasistkortet kan de köra upp i dajmkrysset.
En framtida åtgärd kan även vara att ändra lagstiftningen så att de kan bli ifråntagna sina medborgarskap och hemskickade (för jag tror inte ett skit på att det är "Olle" och "Anders" som ligger bakom det här).
Kan också nämna att jag själv är invandrare så att om jag gör något liknande som dessa kaosblattar så borde även jag få mitt svenska medborgarskap förbrukat. Att överfalla en person som finns där för vår tjänst har dock aldrig varit ett alternativ för mig så jag är inte rädd.
Citera
2022-02-20, 17:57
Medlem
Gustav2adolfs avatar
De var upplyftande nyheter.
Har alltid tyckt jävligt illa om just bibliotekarier
Citera
2022-02-20, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/bibliotekarie-på-backa-bibliotek-misshandlad-av-ungdomsgäng-1.66037799

Vad i hela helvete? Pensionsräddare och raketforskare igen? Backa så det är en lågoddsare.

Det enda jag tar med mig är att de som jobbar inom kultursektorn är de som valt detta samhället.
Backa är tyvärr varken först eller värst. Snart kommer flera vänstersidor att lägga ut artiklar som förminskar problemet, som vanligt
Citera
2022-02-20, 23:17
Bannlyst
Behöver vi verkligen allmäna bibliotek idag där någon lågavlönad tant får gå runt och torka asylsås från skärmar? Deras sista kunder måste dött för länge sen och bibliotek känns lika förlegat som arbetsförmedlingen.

Stadsbibliotek med ordentliga historiska arkiv ska givetvis underhållas och bevaras, men något trött jävla förortsbibliotek som används som runksocka av kebabsvarvare är bara att lägga ner, känns lika motiverat som telefonkiosker idag…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in