2022-02-18, 17:41
Medlem
ollameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Det har funnits länge - vid stängningsdags fanns det på Läsesalongen och Skärholmens bibliotek på 70-talet.

Sluta dumma dig nu, tack.
Sverige är tyvärr helt rövknullat i många avseenden. Mina föräldrar kommer från Polen. Har besökt bibliotek där och det är en helt annan miljö och ordning där inne. Lugnt och tyst, folk beter sig så som man ska göra på ett bibliotek. Inte som här. Här skriker folk, pratar högt, pratar i telefon, uteliggare och psykiskt sjuka har biblioteket som en tillflyktsort. Samma sak med köpcentrum. I Sverige är köpcentrumen ett tillhåll för zigenska tiggare, arbetslösa flyktingar, knarkförsäljande ungdomar m.m. Senast jag var i Polen stod det vakter utanför ingångarna som inte släppte in folk som inte hade där att göra, för att skapa kvalitet och trygghet för normalt folk. KAN TÄNKA MIG ATT DET SER LIKADANT UT I STORA DELAR AV EUROPA. Alternativt inte i länder som Tyskland, Frankrike, England, Holland och Belgien.

Sverige är ett skämt. Titta på vår bostadsmarknad. 100 års väntetid för en rostig skitlägenhet. Det är bisarrt hur folk kan gå med på detta.
Citera
2022-02-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Med andra ord, du menar att alla som inte röstar på AFS eller NMR får skylla sig själva om dom blir attackerade av kriminella invandrare?!!
Till 100%
Citera
2022-02-18, 19:07
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Om du tänker dig tanken att om du som polis tar in en kille så är den ena ute och tillbaka på samma torg innan du för du ska skiva rapporter en timme och apan har för låg ålder så det blir i bästa fall en klapp på axeln av någon helt okunnig och naiv Kommunist-socionom i 26 års åldern.

Är det verifierat att det var barn under 15 som begick brottet?
Citera
2022-02-18, 19:09
Medlem
Rimberts avatar
Det enklaste borde väl att kräva alla på ett ett lånekort och ett bank-ID och om de inte har det be dem avlägsna sig, om de inte vill bli nerbrottade av en väktare och i slutändan slaktas av en bibliotekarie med kort stubin och en vass kniv.
Senast redigerad av Rimbert 2022-02-18 kl. 19:37.
Citera
2022-02-18, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Ska man inte kunna låna en bok nu utan att riskera att bli ihjälsparkad på kuppen?

Det är det nya Sverige.
Eller förlåt, jag ska citera betner "Sverige har aldrig varit säkrare"
Citera
2022-02-18, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ollamera
Sverige är tyvärr helt rövknullat i många avseenden. Mina föräldrar kommer från Polen. Har besökt bibliotek där och det är en helt annan miljö och ordning där inne. Lugnt och tyst, folk beter sig så som man ska göra på ett bibliotek. Inte som här. Här skriker folk, pratar högt, pratar i telefon, uteliggare och psykiskt sjuka har biblioteket som en tillflyktsort. Samma sak med köpcentrum. I Sverige är köpcentrumen ett tillhåll för zigenska tiggare, arbetslösa flyktingar, knarkförsäljande ungdomar m.m. Senast jag var i Polen stod det vakter utanför ingångarna som inte släppte in folk som inte hade där att göra, för att skapa kvalitet och trygghet för normalt folk. KAN TÄNKA MIG ATT DET SER LIKADANT UT I STORA DELAR AV EUROPA. Alternativt inte i länder som Tyskland, Frankrike, England, Holland och Belgien.

Sverige är ett skämt. Titta på vår bostadsmarknad. 100 års väntetid för en rostig skitlägenhet. Det är bisarrt hur folk kan gå med på detta.

Vill bara säga att jag älskar polen
Det är det nya Sverige. Senaste 10 åren har polen blivit mer och mer attraktivt.
Språket är lite skumt hhaha men det ska man väl kunna lära sig
Citera
2022-02-18, 19:21
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseking
Mitt lokala bibliotek var riktigt fint, rymligt och trevligt precis när mångkulturen började komma till Sverige. Det här var under 70-talet.

Då satt barn, ungdomar och vuxna och läste böcker.

Idag är varenda sal i biblioteket fyllt av invandrare - och då framförallt i stora klungor.

Vilket har resulterat i hela biblioteket är fyllt av skräp och klotter. Det är alltid högljutt och ofta bråk. Man kan boka olika rum för tystare studier, men där har svenskar bokstavligen blivit utkastade och trakasserade av invandrare.

Så nu, år 2022, är detta fina bibliotek helt förstört. Svenskarna som går dit kommer bara för att låna böcker - inte en käft sitter där. Bara invandrare i stora grupper.

Bibliotekarierna har blivit tvungna att installera ett direktlarm till väktare/snuten bakom disken, och väktare måste patrullera i lokalerna varje timme.

Helt sanslöst.

Ingenting kan man göra i Sverige idag. Bibliotek, biografer, badhus, stränder och grillplatser - allt är tamejfan förstört. Överallt är de och förstör.

Jag är tacksam för att jag kunde gå med mina barn på ovanstående saker eftersom det inte var lika jävligt på den tiden. Än dock, fanns problemen där redan då, men inte i samma utsträckning som idag.

Citat:
Ursprungligen postat av vitvalen
Ställen vita människor undviker i berikade områden. Badhus, bibliotek, lekland, lekparker, biografer ja listan kan göras lång.
Största anledningen till de skenande huspriserna och den ökande butiksdöden de senaste 20 åren. Ingen vill röra sig mer än nödvändigt i de offentliga miljöerna och ingen, inte ens deras egna mer skötsamma landsmän vill bo granne med en hel eller halvkaozare.

Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Jobbar man som bibliotekarie så får man skylla sig själv om man blir misshandlad? Är det så vi ska förstå ditt inlägg?
I alla fall de bibliotekarier som fortfarande röstar på S, C, V och MP.
Gäller iofs alla GAL idioter i vårt avlånga Suedistan.
Egentligen skulle vi dela Sverige på mitten, alla kaozare och deras beskyddare i den ena delen och alla vi andra i den andra.
Senast redigerad av araka 2022-02-18 kl. 19:27.
Citera
2022-02-18, 19:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Knark gömdes i biblioteksböcker för femtio år sedan, t ex i biblioteket i Kulturhuset i Stockholm, vid Plattan. Folkbibliotek är "allmänhetens vardagsrum". Vi har en bibliotekslag.

Pågår fortfarande. Dvs. knarklangare "gömmer knark i böckerna" som står på bibliotekens hyllor.
Funkar som följande:

Langaren har gömt knark i bok som sällan utlånas. Boken "Dustin Millers brejva ballader" av författaren Agnes Svensson Gyllenkrona af Knorrnäs". Står i avdelningen "HCe" tre hyllor från golvet..

Säger langaren till kunden. Kunden går därmed in, tittar på boken "oskyldigt" så span/polisen inte fattar något, tar ut knarket som finns mellan kapitel fyra och fem, stoppar det i fickan och går obekymrat ut..
Polisen fattar nada. "Bra att nysvenskarna läser!" kanske span tänker..

MEN:
Dags att stänga biblioteket, bibliotekarien säger "nu stänger vi, klockan är åtta eller vad klockan nu var för stängning.. Knarkgänget går "bananas" och misshandlar bibliotekarien eftersom även "knarkgängets affär" så att säga stänger. -Inte helt otroligt finns det en massa knark mellan boksidorna som "skulle levereras samma kväll", men blir omöjliggjort om biblioteket stängs. Därför misshandel av bibliotekarien?

Jag spånar bara här. Men har verklighetsanknytning i "spånandet"!

Misstänker fler gömmor
Bibliotekschefen Maivor Hallén ville inte gå in på paketets storlek eftersom de misstänker att det kan finnas fler gömmor i närheten.

– Vi tittade noggrannare i biblioteket än vanligt eftersom vi hade inventering. Paketet låg inte precis på en öppen hylla, säger hon till Arbetarbladet.

– Det var tur att det var inventering i dag så vi slapp utrymma biblioteket och att polisen kunde säkra en del spår.

Det är inte första gången som misstänkt narkotika hittas i Högskolans bibliotek. För flera år sedan gjordes ett liknande fynd, skriver Arbetarbladet.

Misstänkt knarkgömma hittad på bibliotek

I samma stadsdelar (Göteborg nu) används butikshyllor i affärer för att "gömma" knark i. För att narkotikahandeln ska "gömmas från span".

Jag misstänker att liknande har skett i trådens fall.
Citera
2022-02-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ollamera

VAD har ditt inlägg med Securitas/ABAB-vakter i svenska folkbibliotek under de senaste femtio åren att göra? Och KÖPCENTRUM, VAD har de med kommunala skattefinansierade bibliotek att göra?
Citera
2022-02-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Pågår fortfarande. Dvs. knarklangare "gömmer knark i böckerna" som står på bibliotekens hyllor.
Funkar som följande:

Langaren har gömt knark i bok som sällan utlånas. Boken "Dustin Millers brejva ballader" av författaren Agnes Svensson Gyllenkrona af Knorrnäs". Står i avdelningen "HCe" tre hyllor från golvet..

Säger langaren till kunden. Kunden går därmed in, tittar på boken "oskyldigt" så span/polisen inte fattar något, tar ut knarket som finns mellan kapitel fyra och fem, stoppar det i fickan och går obekymrat ut..
Polisen fattar nada. "Bra att nysvenskarna läser!" kanske span tänker..

MEN:
Dags att stänga biblioteket, bibliotekarien säger "nu stänger vi, klockan är åtta eller vad klockan nu var för stängning.. Knarkgänget går "bananas" och misshandlar bibliotekarien eftersom även "knarkgängets affär" så att säga stänger. -Inte helt otroligt finns det en massa knark mellan boksidorna som "skulle levereras samma kväll", men blir omöjliggjort om biblioteket stängs. Därför misshandel av bibliotekarien?

Jag spånar bara här. Men har verklighetsanknytning i "spånandet"!

Misstänker fler gömmor
Bibliotekschefen Maivor Hallén ville inte gå in på paketets storlek eftersom de misstänker att det kan finnas fler gömmor i närheten.

– Vi tittade noggrannare i biblioteket än vanligt eftersom vi hade inventering. Paketet låg inte precis på en öppen hylla, säger hon till Arbetarbladet.

– Det var tur att det var inventering i dag så vi slapp utrymma biblioteket och att polisen kunde säkra en del spår.

Det är inte första gången som misstänkt narkotika hittas i Högskolans bibliotek. För flera år sedan gjordes ett liknande fynd, skriver Arbetarbladet.

Misstänkt knarkgömma hittad på bibliotek

I samma stadsdelar (Göteborg nu) används butikshyllor i affärer för att "gömma" knark i. För att narkotikahandeln ska "gömmas från span".

Jag misstänker att liknande har skett i trådens fall.

Tack, du behöver inte förklara, varenda vaktmästare, kontorist, bibliotekarie, bibliotekschef förstod för femtio år sedan hur den commersen går till.
Citera
2022-02-18, 21:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Tack, du behöver inte förklara, varenda vaktmästare, kontorist, bibliotekarie, bibliotekschef förstod för femtio år sedan hur den commersen går till.

Inte för 50 år sedan, kom nog igång på 2000-talet "på riktigt". Kan tänka mig att det har eskalerat på biblioteken i "problemområdena" på senare år.

Kan annars inte förstå (logiskt sett) att bibliotekarie råkar ut för misshandel gällande "nu stänger vi".
Såvida inte gänget gömt knark i hyllorna alltså.
Citera
2022-02-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Till 100%
Alla invandrare är faktiskt inte kriminella och beter sig illa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in