2022-02-16, 21:54
Medlem
Pusselhelvetes avatar
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/bibliotekarie-på-backa-bibliotek-misshandlad-av-ungdomsgäng-1.66037799

Citat:
Ett ungdomsgäng misshandlade en ur personalen på Backa bibliotek i Göteborg under tisdagskvällen.

Vad i hela helvete? Pensionsräddare och raketforskare igen? Backa så det är en lågoddsare.

Det enda jag tar med mig är att de som jobbar inom kultursektorn är de som valt detta samhället.
Senast redigerad av Pusselhelvete 2022-02-16 kl. 21:57.
Citera
2022-02-16, 21:57
Medlem
Straminskys avatar
Nytt högriskyrke. Självförsvarskurser för landets bibliotekarier nu!
Citera
2022-02-16, 22:01
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Nytt högriskyrke. Självförsvarskurser för landets bibliotekarier nu!
Sjukt ta mig fan.

Vi betalar väktare så alla glada. Carry on. Nothing to see here.

Citat:
Efter händelsen har man valt att sätta in vakter på biblioteket.
Citera
2022-02-16, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/bibliotekarie-på-backa-bibliotek-misshandlad-av-ungdomsgäng-1.66037799

Vad i hela helvete? Pensionsräddare och raketforskare igen? Backa så det är en lågoddsare.

Det enda jag tar med mig är att de som jobbar inom kultursektorn är de som valt detta samhället.

Det har du så rätt i. Tror alla som jobbar på bibliotek är vänster så ingen skada.
Citera
2022-02-16, 22:05
Medlem
knark-kungens avatar
Ska man inte kunna låna en bok nu utan att riskera att bli ihjälsparkad på kuppen?
Citera
2022-02-16, 22:06
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete

Hemskt och bedrövligt!
Finns något "politiskt beslut" här i Göteborg att våra folkbibliotek ska vara öppna för "obildbara anal-fabeter" som ska använda biblioteken som värmestuga, och även kunna gömma sitt knark i diverse böcker på bokhyllorna så polisen inte kan ta fast skurkeriet. "Bevis saknas". -Ni har hört den förut.

Citera
2022-02-16, 22:09
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Vad jag heller inte lade märke till, trots att jag citerade från artikeln, är att detta tydligen hände igår. Det tog alltså 24+ timmar innan rapporterandet om våra våldsutsatta och misshandlade bibliotekarier når oss.

Men lugnar oss samtidigt med att det nu finns väktare där....

Fy fan.
Citera
2022-02-16, 22:13
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
Högljutt menapack som använt biblioteket som fritidsgård och någon anställd som tröttnat och sagt ifrån? Ja, vi vet alla hur det har gått till!
Citera
2022-02-16, 22:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Att jobba mot "fredlighetsnormen" på biblioteken är väl lika självklart som när bibliotekarierna själv propagerade för att bryta "tysthetsnormen". Som man bäddar får man ligga. Bibliotekarier är bland de mest PK-stolliga yrkesgrupperna. Bara bra att även dom får känna på det.
Det var så här det blev.
Citera
2022-02-16, 22:14
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Att inte folk i allmänhet ska få sköta sina jobb ifred gör mig förbannad. När folk som dessutom står till kostnadsfri tjänst för allmänheten i synnerhet får stryk när de gör sitt jobb gör mig SÅ IN I HELVETE FÖRBANNAD.
Det brukar (lite slarvigt) sägas att bibliotekarier är bland de mest bildade vi har. Tänk att plugga en jävla massa år för att lära dig att hjälpa människor att förstå världen och sedan åka på däng för det. Fy fan säger jag.
Jag känner några bibliotekarier och de är några enastående allmänbildade och pålästa individer som är jävligt bra att ha.
Citera
2022-02-16, 22:17
Medlem
Pusselhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att jobba mot "fredlighetsnormen" på biblioteken är väl lika självklart som när bibliotekarierna själv propagerade för att bryta "tysthetsnormen". Som man bäddar får man ligga. Bibliotekarier är bland de mest PK-stolliga yrkesgrupperna. Bara bra att även dom får känna på det.
Det var så här det blev.

Ja, tragiskt nog håller man ju med i den där lite....ödesmättade...slutsatsen. Lite 'meh' (🤷🏼‍♂️) över det hela. Gått lite FÖR långt men skygglapparna sitter väl hårt åt.
Citera
2022-02-16, 22:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Det har ju varit snack om att man ska kunna porta folk från bibliotek samt badhus.

Annars kan man ju ta bort datorerna där ifrån som bara blattar och pundare går till bibblan för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in