Citat:
Ursprungligen postat av
Plingare
Fick 40 000 i handen som jag la på en festresa. Päronens gnetande försvann på en vecka. Därför sparar jag inte separat till mina barn. Jag klumpar ihop allt sparande med mitt eget så kn jag göra punktinsatser där det behövs. Bil, körkort eller sådant. De ska inte få något gratis i handen.
Det är nog det smartaste, lägga en 200 000 i händerna på en arton åring är inte smart alls.
Men föräldrar bör fatta att i dag, utan vissa saker, blir det svårare att ta sig in på arbetsmarknaden, om man inte har kontakter vill säga, körkort och bil är saker som underlättar enormt, speciellt om man inte har så där jättelätt att konkurrera på arbetsmarknaden. Bostadsbristen ska vi ju inte ens tala om, en kontantinsats gör barnens liv mycket enklare, förr var det att ge dem ett försprång, nu mera handlar det om att inte hålla dem tillbaka.
Men alla föräldrar har inte möjlighet att spara, alla föräldrar är inte ansvarsfulla, alla föräldrar har inte möjlighet att förbättra sina jobbmöjligheter så de kan tjäna mer och spara undan mer och inte alla föräldrar borde få lov att sätta barn till världen, men livet är inte rättvist och blir man tilldelad en dålig start i livet får man göra det bästa av situationen.
I dag vet ju också alla att det blivit väldigt tufft där ute, så att
idag inte ha något som helst sparande för sina barn säger väääldigt mycket om föräldrarna lämplighet.